כצפוי: אוקראינה זכתה בתחרות האירוויזיון!

בפעם השלישית מאז שאוקראינה החלה להשתתף בתחרות האירוויזיון היא הוכרזה כזוכה הגדולה עם 631 נקודות, רובן המכריע מהצופים בבית. בריטניה סיימה במקום השני וספרד שלישית. עוד לא ברור היכן תערך תחרות האירוויזיון בשנה הבאה

זמן צפייה: 00:39

מעט אחרי שתיים בבוקר התבררה התוצאה הצפויה מראש ואוקראינה הוכתרה כמנצחת הגדולה של תחרות האירוויזיון לשנת 2022. להקת קאלוש אורקסטרה עלתה כמנצחת לבמה כדי לשיר פעם נוספת את השיר "Stefania" המוקדש לאימו של סולן הלהקה. אוקראינה סיימה את התחרות עם 631 נקודות, מתוכן 439 נקודות מהקהל בבית (מתוך 468 נקודות אפשריות שהקהל יכל להעניק לשיר). בריטניה סיימה במקום השני בפעם ה-16 בתולדות התחרות וספרד קטפה את מדליית הארד.

 

עוד במדור המוזיקה:

בחירת גולשי אתר רשת 13: מי השיר שאתם הכתרתם כזוכה של אירוויזיון 2022?

חצי גמר האירוויזיון השני: ישראל לא העפילה לגמר!

חצי גמר האירוויזיון הראשון: הפתעות במדינות שעלו לגמר

אוקראינה זוכה באירוויזיון
אוקראינה זוכה באירוויזיון

למעט התקלות הידועות, כמו השמש על הבמה שהפכה לחור שחור וכמה תקלות קטנות עם נותני הניקוד מכמה מדינות, חייבים להודות שגמר האירוויזיון היה משדר לא רע בכלל. אחרי שהשירים הפחות טובים נופו בשלב חצאי הגמר, רמת השירים, הביצועים וההפקה של 25 השירים בגמר היו מהנים מאוד. נכון, המנחים עדיין היו איומים, אבל המתח לקראת ההצבעה הצליח לגרום לצופים להישאב לתחרות. כל מי שצפה במשדר רצה לוודא שאוקראינה תנצח את התחרות ומי בעצם יסיים במקום השני.

סם ריידר הבריטי
סם ריידר הבריטי | צילום: EBU/SARAH LOUISE BENNETT

אחרי שבריטניה סיימה שנתיים ברצף את התחרות במקום האחרון, סם ריידר, סנסציית הטיק טוק עם 12 מיליון עוקבים, סיים במקום הראשון אחרי הצבעת השופטים מארבעים המדינות אך רק במקום החמישי אצל הקהל בבית. אחרי שכלול הקולות בריטניה סיימה במקום השני בפעם ה-16 בתולדותיה. הפעם האחרונה שבריטניה הוכתרה כסגנית היתה בשנת 1998 כשדנה אינטרנשיונל ניצחה עם "דיוה" ואימני סיימה שנייה עם הלהיט "Where Are You Now". בריטניה סיימה את התחרות עם 466 נקודות, 165 נקודות פחות מהמקום הראשון.

שאנל מספרד
שאנל מספרד | צילום: EBU / CORINNE CUMMING

שאנל הספרדייה הצליחה להעניק למדינתה את התוצאה הטובה ביותר בתחרות מאז שנת 1995, כשאנבל קונדה סיימה במקום השני. בשש התחרויות האחרונות ספרד סיימה מתחת למקום העשרים. ההופעה המקצועית והשיר הקליט הצליחו לקלוע לטעם השופטים ולטעם הקהל. אחרי שהשופטים נתנו לשאנל את המקום הרביעי והקהל את השלישי, בסיכום הנקודות הכולל ספרד סיימה את התחרות עם 459 נקודות, שש נקודות בלבד אחרי המקום השני.

קורנליה ג'ייקובס משבדיה
קורנליה ג'ייקובס משבדיה | צילום: EBU / CORINNE CUMMING

קורנליה ג'ייקובס השבדית נאלצה להסתפק במקום הרביעי עם 438 נקודות. שבדיה תמיד היתה חביבת השופטים והשנה היא סיימה אצלם במקום השני אחרי בריטניה. הקהל בדרך כלל נוטה לא להצביע לשבדיה במספרים גדולים אבל השנה שבדיה קיבלה 183 נקודות מהצופים בבית ואת המקום השישי אצלם.

קונסטרקטה מסרביה
קונסטרקטה מסרביה | צילום: EBU/SARAH LOUISE BENNETT

קונסטרקטה הסרבית עם השיר בו היא שוטפת ידיים לאורכו הצליחה להכניע את הקהל בבית שנתן לה את המקום הרביעי עם 225 נקודות. השופטים התלהבו פחות והעניקו לה רק 87 נקודות ואת המקום ה-11. בשכלול הסופי סרביה סיימה במקום החמישי עם 312 נקודות. מחמוד ובלאנקו האיטלקיים הצליחו לסיים במקום השישי אחרי שהביצוע הקולי שלהם הערב היה רעוע, במקרה הטוב.

מחמוד ובלאנקו מייצגים את איטליה
מחמוד ובלאנקו מייצגים את איטליה | צילום: EBU/SARAH LOUISE BENNETT

כמדי שנה, גם הפעם היו חילוקי דעות בולטים בין טעם השופטים ובין הקהל שהצביע מהבית. מולדובה התרסקה אצל השופטים עם שיר בסגנון צועני וקיבלה רק 14 נקודות ואת המקום העשרים אצלם, בעוד שהצופים נתנו לה 239 נקודות ואת המקום השני שלהם. מולדובה סיימה את התחרות עם 253 נקודות במקום השביעי. נורבגיה והזאבים מהחלל קיבלו מהשופטים רק 36 נקודות (מקום 17) אבל 146 נקודות מהקהל, מה שדחף אותה למקום העשירי בסוף הערב. לעומתן, שוויץ קיבלה 78 נקודות מהשופטים (מקום 12) ואפס נקודות מהקהל, מה שהוריד אותה למקום ה-17. גם אוסטרליה (מקום 9) ואזרבייג'ן (מקום 10) קיבלו המון נקודות מהשופטים אבל התעלמות כמעט גורפת מהקהל בבית שהורידה כל אחת מהן שישה מקומות בדירוג הסופי.

קאלוש אורקסטרה במצעד הדגלים
קאלוש אורקסטרה במצעד הדגלים | צילום: EBU / CORINNE CUMMING

כמו רוב המדינות, גם הצופים מישראל העניקו את 12 הנקודות שלהם לאוקראינה. בריטניה קיבלה מכם 10 נקודות וספרד שמונה נקודות. בהמשך אפשר למצוא לפי סדר נקודות יורד את סרביה, מולדובה, שבדיה, נורבגיה, איטליה, הולנד ופולין שקיבלה נקודה אחת.

סביר להניח שתחרות האירוויזיון בשנה הבאה לא תיערך באוקראינה אלא באחת מחמש המדינות הגדולות שמשתתפות בגמר אוטומטית. סיכוי גדול שבריטניה תזכה לארח את התחרות הבאה אחרי המקום השני אבל זה תלוי ברצון ה-BBC להשקיע כסף רב בתחרות בזמן שמצבה הכלכלי לא טוב. למרות שגרמניה סיימה במקום האחרון עם שש נקודות (פעם שלישית תוך שבע שנים) גם היא מועמדת לארגון התחרות בשנה הבאה. יכול להיות שאיגוד השידור האירופאי (EBU) ינצל את ההזדמנות לתת למדינה שטרם זכתה בתחרות להפיק אותה ועל הפרק עומדות איסלנד ומלטה.

כזכור, את ישראל ייצג מיכאל בן דוד עם השיר "I.M" שהתמודד בחצי הגמר השני ולא הצליח להעפיל לגמר. ישראל סיימה במקום ה-13 מתוך 18 שירים עם 61 נקודות. אצל השופטים ישראל סיימה במקום ה-11 עם 34 נקודות ואצל הצופים סיימנו במקום ה-13 עם 27 נקודות.