בחירת גולשי אתר רשת 13: מי השיר שאתם הכתרתם כזוכה של אירוויזיון 2022?

רגע לפני שמיכאל בן דוד נותן את הופעת חייו בחצי גמר האירוויזיון שייערך היום בערב, אתם הצבעתם ובחרתם את השירים שאתם הכי אוהבים מהתחרות השנה. לאן ישראל הגיעה אצלכם ומי השיר שזכה במקום הראשון? כל הפרטים בכתבה

אירוויזיון 2022
אירוויזיון 2022 | צילום: Andres Putting, Corine Cumming. באדיבות EBU

היום בערב (חמישי) יעלה מיכאל בן דוד על בימת האירוויזיון לבצע את "I.M", השיר שייצג את ישראל בתחרות המוזיקה הגדולה בעולם. כולנו כמובן מחזיקים לו אצבעות ומקווים לתוצאה הטובה ביותר, אבל יש לנו חוב קטן עבורכם שצריך להשלים. בתחילת השבוע ביקשנו מכם לבחור את שלושת השירים שהכי אהבתם מהתחרות השנה ואחרי שקיבצנו את התוצאות, יש לנו עשרה שירים שאתם משוכנעים שחייבים להיכנס לעשירייה הראשון בגמר הגדול שייערך ביום שבת.

עוד במדור המוזיקה:

חצי גמר האירוויזיון הראשון: הפתעות במדינות שעלו לגמר

"תתרגלו לעובדה שישראל עולה לגמר!": העולם מגיב לחזרה של מיכאל בן דוד באירוויזיון

לקח רק 20 שנה: מארון 5 כבשו את פארק הירקון בתל אביב

 

מקום 10: ליטא

בניגוד לכל התחזיות וההימורים, ליטא הצליחה להעפיל לגמר ביום שלישי וגם אתם חשבתם שמוניקה ליו והשיר "Sentimentai" היו נפלאים נספיק כדי להכניס אותם למקום העשירי בגמר האירוויזיון של גולשי אתר רשת 13. כרגע ליטא ממוקמת במקום ה-23 בטבלאות ההימורים לניצחון. זו הפעם הראשונה ששיר בליטאית מוצג על במת האירוויזיון מאז שנת 1999.

מקום 9: ספרד

אחרי שנים ארוכות שספרד מצאה את עצמה בחמישייה האחרונה בגמר האירוויזיון, השנה הם שלחו לאירוויזיון את שאנל עם השיר "SloMo", שנטען שנכתב במקור לג'ניפר לופז, וההייפ מעולם לא היה גבוה יותר. השיר מצליח מאוד בקרב חובבי האירוויזיון ונמצא כרגע במקום החמישי בהימורים לזכייה. ספרד נמצאת אוטומטית בגמר ונחזיק אצבעות ששאנל תצליח להביא את ההישג הטוב ביותר של ספרד באירויזיון בעשרים השנים האחרונות.

מקום 8: ארמניה

אחת ההפתעות הטובות של התחרות השנה! הפעם האחרונה שארמניה עלתה לגמר היתה בשנת 2017 והשנה המדינה לקחה את עצמה ברצינות עם שיר מקסים שעובר מסך טוב. רוזה לין שרה את "Snap", אחד השירים בתחרות שיכולים להפוך ללהיט רדיו גדול אחריו. יש סיכוי טוב שארמניה תפתיע ותצליח להשתחל לעשירייה הראשונה גם בגמר האירוויזיון. ארמניה נמצאת במקום ה16 בהימורים לזכייה.

מקום 7: אסטוניה

אחת ההפתעות הגדולות במצעד הזה הוא השיר האסטוני שהצליח להיכנס לעשירייה שלכם. סטפן זכה בקדם האירוויזיון האסטוני עם השיר "Hope", שיר שמזכיר שירים מסרטי מערבונים ישנים. האם יהיה אפיל לשיר ה"אמריקאי" הזה בתחרות? נגלה הערב, כשסטפן ישיר בחצי הגמר השני. אסטוניה נאחזת במקום ה-15 בהימורים לזכייה.

מקום 6: פולין

אחד השירים המדוברים של התחרות עם סיכוי גדול שפולין תסיים את האירוויזיון עם מיקום מעולה. אוכמן זכה בקדם האירוויזיון הפולני וישיר את "River", שצפוי להשיג את אחת התוצאות הטובות של פולין בתחרות. אוכמן נחשב לאחד הזמרים האיכותיים בתחרות עם שיר שמוציא ממנו את המיטב. פולין תתחרה הערב בחצי הגמר השני לצד מיכאל בן דוד והיא ממקומת כרגע במקום השמיני בהימורים לזכייה.

מקום 5: נורבגיה

העובדה שנורבגיה הצליחה להכינס לעשירייה הראשונה שלכם לא באמת פתיעה. מדובר באחד השירים המדבקים של השנה וברור שהקהל בבית ייתן לו את אחד המקומות הראשונים בגמר, אבל צריך לשאול האם השופטים יעריכו אותו גם כן או שהם יורידו אותו בדירוג הסופי? להקת Subwoolfer תשיר את "Give That Wolf a Banana" כשהם מחופשים לזאבים מהחלל החיצון. כן, במת האירוויזיון סופגת את כל השטויות האלה. נורבגיה נמצאת במקום השישי בהימורים לזכייה.

 

מקום 4: בריטניה

כמו ספרד, גם בריטניה משתתפת ישירות בגמר בגלל שהיא אחת מחמש המדינות שתורמות הכי הרבה כסף לאירוויזיון. הפעם האחרונה שבריטניה נכנסה לעשירייה הראשונה באירוויזיון היתה בשנת 2009 כשג'ייד אוון הצליחה לסיים במקום החמישי עם שיר שכתב לה אנדרו לויד וובר ("פאנטום האופרה", "קאטס"). אחרי שנתיים שבריטניה סיימה במקום האחרון בגמר הם שלחו את סם ריידר, אחת מתופעות הרשתות החברתיות הגדולות ביותר בבריטניה כרגע. השיר "Space Man" הוא אחד השירים הטובים ביותר שבריטניה שלחה לאירוויזיון בעשורים האחרונים. טבלאות ההימורים מפרגנות לשיר והוא נמצא כרגע במקום הרביעי לזכייה.

מקום 3: שבדיה

ללא ספק אחד השירים הכי טובים ומרגשים השנה! קורנליה ג'ייקובס זכתה השנה בקדם האירוויזיון השבדי עם השיר "Hold Me Closer" שמדבר על פרידה בין בני זוג בצורה מרגשת. שבדיה ידועה בהפקות המושלמות שלה, בשירים שתמיד מגיעים גבוה ובכלל, יש סיכוי שהשנה שבדיה תיקח את הגביע בפעם השביעית ותשווה את השיא של אירלנד שנקבע לפני 26 שנה. שבדיה עומדת במקום השני באתרי ההימורים לזכייה אחרי אוקראינה, ובצדק!

מקום 2: ישראל

בואו נהיה רגע כנים עם עצמנו: אין שום סיכוי שישראל תסיים במקום השני בתחרות האירוויזיון השנה, אבל האהבה שלכם לשיר הישראלי מעוררת הרבה כבוד! לא מובן מאליו שאתם תומכים בשיר שמייצג אותנו וזה רק מראה שמיכאל בן דוד עושה עבודה מעולה. ישראל מדשדשת כרגע באתרי ההימורים, מקום 28 בלבד, אבל בכל שנה אתרי ההימורים מדרגים את ישראל במקום נמוך יותר ממה שאנחנו מסיימים באירוע עצמו. דיווחים מאיטליה אומרים שמיכאל בן דוד הפגיז בחזרת השופטים אתמול בערב, חזרה שאחראית על 50% מהניקוד בחצי הגמר ונחזיק אצבעות שישראל תעלה לגמר גם השנה!

מקום 1: איטליה

אחרי שמחמוד זכה במקום השני באירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב עם השיר "Soldi" והפך לאחד הלהיטים המושמעים בישראל באותה שנה, הוא חוזר לאירוויזיון עם הראפר והזמר בלאנקו וביחד הם ישירו את "Brividi" שזכה בפסטיבל סן רמו. השיר כבר הפך ללהיט בינלאומי גדול ומוביל בבטחה במספר ההשמעות ביוטיוב וספוטיפיי על פני שאר המתמודדים בתחרות השנה. מדובר באחד השירים היפים והמרגשים ויש סיכוי לא רע שאיטליה תצליח לזכות שנה אחרי שנה. מהרגע שהשיר יצא הוא זכה לאהדה גדולה ונחכה לגמר בשבת לראות את ההופעה שלהם והאם היא תביא להם את מדליית הזהב שנה שנייה ברצפיות. איטליה ממוקמת במקום השלישי בהימורים לזכייה.

חצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון ישודר הערב בכאן 11 בשעה 22:00.
גמר האירוויזיון ישודר בשבת, 14.5, בשעה 22:00.