כל מה שצריך לדעת לקראת התחרות בחודש הבא

תחרות האירוויזיון לשנת 2022 תערך בחודש מאי באיטליה, ועד אז נדאג להשאיר אתכם מעודכנים עם כל מה שאתם צריכים לדעת לקראתה. והשבוע: הקטעים האומנותיים באירוויזיון נחשפו, קנדה מארגנת אירוויזיון משל עצמה, טיק טוק משתלטים על האירוויזיון וחובבי התחרות בחרו את השיר האהוב שלהם

חדשות האירוויזיון
חדשות האירוויזיון | צילום: דיגיטל רשת 13

תחרות האירוויזיון מתקדמת בצעדי ענק ובעוד שבוע וחצי ייפתח שבוע האירוויזיון שיכלול שני חצאי גמר בימים שלישי וחמישי ואת הגמר הגדול שייערך בשבת, 14 במאי. את ישראל ייצג מיכאל בן דוד שזכה בתוכנית "אקס פקטור לאירוויזיון". בן דוד ישיר את השיר "I.M" שכתבו חן אהרוני, לידור סעדיה ואסי טל.

 

עוד במדור המוזיקה:

מה אתם חושבים על השירים? חצי הגמר האירוויזיון הראשון (חלק 1)

טריוויה: 30 שנה לקריירה של דנה אינטרנשיונל

לילה טוב אירופה, פרק 12 | הדרך לאירוויזיון

 

נחשפו החלקים האומנותיים בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2022

סצנת הדאנס חזקה באיטליה וכמה מהמפיקים הגדולים בעולם מגיעים ממדינת המגף. זו הסיבה שחצי הגמר הראשון של האירוויזיון, אשר ישודר בכאן 11 בתאריך 10 במאי, יהפוך לרחבת דיסקו ענקית לכמה דקות תחת השם "The Dance Of Beauty" על מנת לחגוג את הצלחת הז'אנר בעולם. כדי ליצור את האווירה המבוקשת ערוץ הטלוויזיה האיטלקי שמפיק את התחרות קיבץ ביחד את Dardust, אחד המפיקים האיטלקיים הטובים והמוכרים בעולם, מרקו "בני" בנאסי, מפיק ודי ג'יי בעל שם עולמי ואת הלהקה הבריטית Sophie And The Giants.

עוד שנודע שגם דיודאטו, הזמר האיטלקי שזכה בפסטיבל סן רמו בשנת 2020 עם השיר "Fai Rumore" והיה אמור לייצג את איטליה באירוויזיון שבוטל בגלל מגפת הקורונה, יופיע בחצי הגמר הראשון ויקבל סוף סוף את ההזדמנות שלו להופיע על הבמה הגדולה באירופה, גם אם לא בתור מתמודד. השיר "Fai Rumore" אמנם לא הגיע לאירוויזיון אבל הפך להמנון הסגר הראשון באיטליה כשאלפי איטלקים שרו את השיר במרפסות ביתם עם השכנים שלהם.

 

שיתוף פעולה בין האירוויזיון וטיק טוק

לאור הצלחת שירי האירוויזיון מהשנה בעברה בטיק טוק, שביחד צברו יותר מ-1.4 מיליארד צפיות, נחתם הסכם בין הרשת החברתית ובין איגוד השידור האירופאי (EBU) שאומר שהחזרות הראשונות של כל מדינה יסוקרו בלעדית באפליקציה החברתית. עמית מיוזיק היא הנציגה הישראלית של טיק טוק ותעביר מטורינו את האווירה, החזרות וראיונות שונים עם הזמרים בימי החזרות. המהלך הצליח לעצבן לא מעט חובבי אירוויזיון שמסתמכים על מקורות שונים כדי להשיג מידע על החזרות, אבל הרשת החברתית הבטיחה סיקור מקיף ונרחב שיכלול כמה חידושים כמו שידור מאחורי הקלעים בזמן התחרות ויותר מידע אינטראקטיבי עם האומנים מהמדינות השונות בחשבון הרישמי של התחרות.

 

קנדה מארגנת אירוויזיון משל עצמה

בימים אלה משודרת בפעם הראשונה בארצות הברית "תחרות השירים האמריקאית", המקבילה שלהם לתחרות האירוויזיון, והזוכה בתחרות הזו צפוי להתארח בגמר האירוויזיון האירופאי. בימים האחרונים נודע שבשנה הבאה קנדה מצטרפת לחגיגה ותקיים תחרות אירוויזיון משלה שתכלול את עשר הטריטוריות ושלוש הפרובינציות המרכיבות את קנדה. עדיין לא ברור איך יתנהל הפורמט הקנדי או באיזה ערוץ הוא ישודר, אבל זמרים קנדים כתבו ויצרו כמה מהלהיטים הגדולים ביותר בעולם כמו בריאן אדמס, ג'סטין ביבר, שאניה טווין ודרייק. כזכור, הזמרת הקנדית המצליחה ביותר בעולם, סלין דיון, זכתה באירוויזיון בשנת 1988 עבור שוויץ עם השיר "Ne Partez Pas Sans Moi".

בעונה האחרונה של ה"אקס פקטור לאירוויזיון" ענבל ביבי ביצעה את השיר בשבוע שהוקדש לשירים מהתחרות.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-x-factor-israel-season-04-clips-26-part-03' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_hmjo48dv' duration='127']

 

השיר שחובבי האירוויזיון חושבים שיזכה בתחרות

מועדון חובבי האירוויזיון הותיק ביותר נקרא OGAE ויש לו סניפים בכל מדינה שמשתתפת בתחרות. כל שנה מתאספים החובבים מכל מדינה ומצביעים עבור השירים האהובים עליהם, ממש כמו באירוויזיון. גם השנה התאספו חברי כל מועדון במדינה שלו כדי לתת את הניקוד שלהם. בשבוע שעבר נפגשו חברי הסניף הישראלי למפגש השנתי שלהם, שכלל הופעות אורח של מיכאל בן דוד וחן אהרוני. השיר שקיבל את הדוז פואה מישראל הוא השיר השבדי, "Hold Me Closer ששרה קורנליה ג'ייקובס. למקום השני הגיע השיר ההולנדי ומחמוד האיטלקי קיבל שמונה נקודות ואת המקום השלישי.

השנה רוב הסניפים הצביעו לאותם השירים ואפשר לראות שתי מדינות שהחובבים מעדיפים. נכון להיום (רביעי) המדינה המובילה בדירוג היא שבדיה עם 261 נקודות, איטליה במקום השני עם 257 נקודות וספרד במקום השלישי עם 197 נקודות. טעם החובבים לא שונה מטבלאות ההימורים, שם אוקראינה מובילה בבטחה, אבל שבדיה, איטליה, ספרד ובריטניה נמצאות מאחוריה.


חצאי גמר האירוויזיון ישודרו בכאן 11 בתאריכים 10 ו-12 במאי. גמר האירוויזיון ישודר בתאריך 14 במאי.