יום הולדת למלכה: חוגגים 59 למדונה עם ההופעות הכי זכורות שלה

מאז פרצה לחיינו בתחילת שנות ה80, מדונה לא עצרה לרגע וסיפקה אינספור להיטי ענק והופעות שהוכיחו שבעולם הפופ – היא כמה דרגות מעל כולם. היום אנחנו חוגגים לה יום הולדת 59

מדונה

ב-34 שנות הקריירה שלה, מדונה הפכה להיות מלכת הפופ הבלתי מעורערת של עולם המוזיקה. גם היום כשיש כוכבות פופ יותר לוהטות ומצליחות ממנה, נראה שכמעט אף אחת מהן לא באמת מצליחה להגיע לקרסוליים שלה מבחינת היכולת להותיר שירים שילוו אותנו בעשורים הבאים ובעיקר לא מבחינת היכולת לתת שואו ורגעים שייזכרו לנצח בתרבות הפופ. למדונה היו לא מעט כאלו, יותר ממה שאפשר לספור. לכבוד יום ההולדת ה59 שהיא חוגגת ממש היום - הנה כמה מההופעות הכי גדולות שלה.

עוד ברשת בידור ותרבות:

משחקי הכס: אז מי נמצא ברשימה של אריה ולמה?

כרטיס זוגי: למה במקום ליצור מתח "רוחות קרות" הצחיק אותנו?

נטלפיקס הזמינה סדרות נוספות מיוצרי פאודה

Like A Virgin – Video Music Awards 1984

למדונה היו לא מעט הופעות זכורות במהלך השנים והראשונה הגיעה ממש בתחילת הקריירה, כשביצעה את אחד הלהיטים הראשונים שלה, Like A Virgin, בטקס הVMA. באותם זמנים תמימים, לא נדרש הרבה כדי שכוכבי פופ יעוררו שערוריות, וזה בדיוק מה שמדונה עשתה כשעלתה לבמה בשמלת כלה, התרוצצה איתה על הבמה ונמרחה איתה על הרצפה. כבר אז הקהל הבין שיש כאן משהו מיוחד, ולצד המצקצקים והנדהמים – הגיעו גם המעריצים.

[youtube_embed youtube_id='ud3pBKxudv8']

Vogue – Video Music Awards 1990

שש שנים אחרי אחרי שהסתובבה על במת הVMA בתור כלה, מדונה חזרה אל הטקס, הפעם בתור מארי אנטואנט. כשהיא והרקדנים לבושים בתלבושות ויקטוריאניות מושקעות ומדוקדקות, מדונה נתנה ביצוע אייקוני ללהיט אייקוני והראתה לכולם מי המלכה האמיתית. לרוע המזל, מצביעי הטקס חשבו קצת אחרת, ורוב הפרסים אליהם היתה מועמדת, תשעה במספר, הלכו לאמנים אחרים, אייקוניים קצת פחות.

[youtube_embed youtube_id='lTaXtWWR16A']

In This Life – The Girly Show tour

מדונה ידועה בלהיטי הפופ השמחים והרקידים שלה, אבל יש לה בדיסקוגרפיה גם לא מעט שירים קצת יותר רציניים וכבדים. אחד מהם הוא In This Life שעוסק באיידס ובחבריה שמתו מהמחלה. השיר נכלל באלבום Erotica שיצא ב1992, כשהמחלה היתה עוד בגדר משהו מוקצה שלא מדברים עליו. אחד הרגעים החזקים בסיבוב ההופעות העולמי שלה,  " "The Girly Show(איתו גם הגיעה לישראל ב1993), היה כשמדונה הרגיעה את הקצב ונתנה נאום מרגש על המחלה והאנשים הסובלים ממנה. אחריו הגיע גם הביצוע לשיר הזה שהוכיח פעם נוספת שמעבר לשואו וללהיטים הקליטים, למדונה יש לפעמים גם מסרים להעביר. אגב, השיר הזה מגיע בסטליסט מיד אחרי שיר אחר מהאלבום בשם ""Why's It So Hard, שמדבר על אהבת חינם ומסתיים באורגיה המונית על הבמה של מדונה והרקדנים.

[youtube_embed youtube_id='cA4auaoTkJQ']

La Isla Bonita – Drowned World tour

אחד השירים שלה שמדונה כנראה הכי אוהבת הוא La Isla Bonita, שאותו היא מקפידה לבצע כמעט בכל סיבוב הופעות שעשתה מאז השיר יצא ב1986. על כן, הוא קיבל לא מעט עיבודים וגרסאות, חלקם מוצלחים יותר וחלקם פחות. אחד המשובחים נעשה ב2001 במסגרת ה Drowned World tour, אז היא נתנה לשיר עיבוד אקוסטי, כשהיא על הגיטרה והרקדנים וזמרי הליווי יושבים לצידה. פחות שואו, יותר רגש וטוויסט מרענן לאחד הלהיטים הגדולים שלה.

[youtube_embed youtube_id='MAFep5xeMbA']

Like A Virgin\Holiday – Video Music Awards 2003

עוד הופעת VMA בלתי נשכחת, ואולי גם אחת האחרונות הזכורות באמת שהטקס הצליח לייצר. ארבעת הנשים החזקות של עולם המוזיקה באותו הזמן- מדונה, בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה ומיסי אליוט, שיתפו פעולה בהופעה שלא היה מי שלא דיבר עליה ביום שלמחרת, בשבוע שאחרי ואפילו עד היום. הטקס נפתח בהופעתן של שתי כלות שביצעו את Like A Virgin, במלאת 20 שנה לאותה הופעה שהזכרנו קודם. הקהל נכנס לאקסטזה כשגילה שמתחת להינומות מסתתרות ספירס ואגילרה בשיתוף פעולה ראשון מאז ימי המיקי מאוס קלאב. מדונה הצטרפה אליהן לאחר מכן לביצוע השיר Hollywood שהביא לאחד הרגעים הגדולים בהיסטוריית הפופ – הנשיקה. כולם זוכרים את מדונה וספירס ביחד, קצת פחות זוכרים שגם אגילרה היתה שותפה שם לרגע, כנראה בגלל שבזמן שהיא קיבלה את הנשיקה שלה, המצלמה בחרה לעבור לפניו הנדהמות של האקס המיתולוגי של של ספירס, ג'סטין טימברלייק (פלוס מבט מזועזע של מרי ג'יי בלייג'). אליוט שהצטרפה לחגיגה מיד אחר כך עזרה להרים את האולם עוד יותר, ואת מה שקרה לאחר מכן בטקס, אף אחד לא באמת זוכר.

[youtube_embed youtube_id='IXXvTz-0J3o']

Live to Tell – Confessions tour

אחת הבלדות הגדולות של מדונה קיבלה ביצוע מצמרר במהלך סיבוב ההופעות של הקונפשנס טור, כשמדונה עשתה אותו בזמן שהיא תלויה על צלב ענקי בעודה לובשת כתר קוצים. בזמן הופעה הופיע על המסכים המספר 12 מיליון – מספר הילדים האפריקאים שהפכו ליתומים לאחר שהוריהם מתו מאיידס. כמובן שהאקט הזה עורר הרבה רעש והתנגדות של ארגונים דתיים ברחבי העולם, אבל מדונה שכבר קיבלה במהלך הקריירה שלה אינספור תגובות דומות על דברים אחרים שעשתה ואמרה – לא התרגשה. או יותר נכון, כנראה שקיוותה להשיג בדיוק את התוצאה הזאת.
[youtube_embed youtube_id='aHjxyiUZbPw']

Hung Up – Confessions tour

ב2005 מדונה חזרה אל רחבות הריקודים ברחבי העולם עם הלהיט הענקי Hung Up שהביא אותה שוב לצמרות המצעדים אחרי שהאלבום הקודם שלה American Life התקבל בקרירות אצל הקהל והמבקרים. הסימפול הגאוני של Gimme Gimme Gimme של להקת אבבא הוכיח את עצמו והפך את Hung Up  לקלאסיקת מדונה נוספת. האלבום מתוכו הוא הגיע, Conffessions on a Dance Floor לווה בסיבוב הופעות ענקי ומצליח, שכנראה נחשב עד היום לזה שבו מדונה היתה בשיאה. ההופעה של האנג אפ חתמה את הערב ומסיבת הענק שמדונה עשתה על הבמה הגיעה לשיא – בגרסה מוארכת של השיר, שואו ענק אליו הצטרפו כל הרקדנים וקהל שהיה באקסטזה ורצה לקבל עוד ועוד.

[youtube_embed youtube_id='XoDPKAGW-vg']

Like A Prayer – Sticky and Sweet tour

אחד הלהיטים הנצחיים של מדונה קיבל לא מעט עיבודים לאורך השנים, אבל המעניין והמלהיב שבהם הגיע במסגרת ה-  Sticky and Sweet tour, סיבוב ההופעות שנערך ב2008-2009 ואיתו היא הגיעה גם לארץ. חלק מהשירים בטור הזה קיבלו עיבודי מאש אפים וכך גם Like a Prayer ששולב עם השיר Feels Like Home של הזמרים מק ודינו. התוצאה היתה עיבוד דאנס מקפיץ ואפל שנתן כיוון קצת שונה לשיר שכולם מכירים, והפך להיות אחד ההיילייטים בטור המוצלח הזה, שאף אחד בקהל לא נשאר אדיש אליו.

[youtube_embed youtube_id='LDCJnnkwYbc']

Superbowl 2012

ב-2012 העולם קיבל תזכורת למה מדונה נחשבת למלכה, ואחת הפרפומריות הכי גדולות של זמננו. עם סט שכלל כמה מהלהיטים הכי גדולים שלה, מדונה נתנה 13 דקות של שואו ענק, שהרים את האיצטדיון וגם את 114 מיליון האנשים שצפו בה בבית. בזמנו היה מדובר ברייטינג הגבוה ביותר להופעת מחצית בסופרבול. החיסרון היחיד בהופעה: האורחים שמדונה הביאה איתה להופעה, וממש לא היו ראויים להיות שם: ניקי מינאג' וMIA ששיתפו איתה פעולה בסינגל הפושר שיצא לה באותו הזמן וגם סי לו גרין שהיה רלוונטי בעולם המוזיקה לדקה וחצי, ולא הוסיף מאומה להופעת הענק הזו.

[youtube_embed youtube_id='X3ik_8QjM3U']

Gang Bang – MDNA tour

אחד הטראקים המעניינים מאחד האלבומים הפחות טובים של מדונה, קיבל ביצוע מושלם מסע ההופעות MDNA שנפתח ברמת גן במאי 2012. בעזרת שימוש במסכי וידאו ענקיים וכוריאוגרפיה מהוקצעת ומהודקת, הבמה הפכה לסרט אקשן מרגש ומלא פעלולים, יריות ודם.

[youtube_embed youtube_id='AdhcHjnC8oo']