בגין "אפליה מגדרית": רוברט דה נירו ישלם יותר ממיליון דולר לעובדת שלו

גרהם צ'ייס רובינסון, עוזרת לשעבר של השחקן, טענה כי לאורך השנים לצידו הוא ביקש ממנה לגרד את גבו, לכבס לו את המצעים, לכפתר את חולצתו ואף כינה אותה "כלבה". בתום משפט מתוקשר, חבר המושבעים הכריע לטובתו - וכעת דה נירו ייאלץ לשלם לה, והרבה

רוברט דה נירו
רוברט דה נירו | צילום: שאטרסטוק

חדשות רעות עבור רוברט דה נירו וחברת ההפקה שלו, Canal Productions: בית משפט בניו יורק הורה לחברת ההפקה של השחקן לשלם 1.2 מיליון דולר לעוזרתו לשעבר, זאת בגין "אפליה מגדרית ונקמנות". חבר המושבעים בבית המשפט פסק הלילה (שלישי) בסופו של המשפט המתוקשר לטובת התובעת, גרהם צ'ייס רובינסון - למרות שכפי שדווח על ידי מגזין "וראייטי", דה נירו עצמו לא נמצא אחראי באופן ישיר למעשים.

על פי החלטת בית המשפט, חברת ההפקה תשלם לרובינסון - שעזבה את העבודה ב-2019 - עבור נזקים לא כספיים וכספיים, שכן החברה נמצאה אחראית לאפליה מגדרית ויחס "נקמני" כלפיה. בתחילה, רובינסון תבעה את דה נירו ואת חברת ההפקה ב-12 מיליון דולר בגין אפליה, ונתבעה על-ידם בחזרה בסכום של 6 מיליון דולר בגין העברת אלפי דולרים של מחשבון החברה לחשבונה האישי,  וכן חייבה את החברה בהוצאות האוכל והנסיעות האישיות שלה.

לכתבות נוספות:

"אנו שמחים שחבר המושבעים ראה את מה שראינו ופסק לטובתה של צ'ייס רובינסון נגד החברה של רוברט דה נירו", אמר עורך דינה של העובדת לשעבר בהצהרה לתקשורת. "לא רק שהיא ניצחה בתיק שלה, אלא שחבר המושבעים הצדיק אותה לחלוטין בכך שמצא שהטענות של דה נירו נגדה חסרות בסיס".

עורך דינו של דה נירו, ריצ'רד שונשטיין, אמר לכתבים מחוץ לבית המשפט כי פסק הדין היה "נכון לגבי מר דה נירו", וכי חבר המושבעים "הבין שרוב לא אשם", אך לא הגיב בשם חברת ההפקה או סיפק מידע לגבי האם בכוונתם לערער על גזר הדין.

בתביעתה, רובינסון טענה כי דה נירו השתמש נגדה בשפה מגדרית, כינה אותה "כלבה", ביקש ממנה לגרד לו את הגב ולבצע משימות אחרות מחוץ לתחום אחריותה בעבודה, כמו למשל לכבס לו את המצעים. היא התקבלה לעבודה כעוזרת אישית שלו ב-2008, ובשנת 2017 הפכה לסמנכ"לית פיתוח וכספים של כל החברה. למרות הטייטל המכובד, רובינסון טענה שהוטלו עליה תפקידים פקידותיים, שהתייחסו אליה כאל מזכירה ושנתבקשה לתקן את בגדיו, לקשור את עניבותיו ולכפתר את חולצותיו של דה נירו.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎✨THE WEBNEWS‎‏ (@‏‎the_webnews‎‏)‎‏

במהלך עדותה בשבוע האחרון, היא אמרה שהבקשות של דה נירו לגרד את גבו היו "מצמררות" ו"מגעילות". השחקן מצידו הכחיש את הטענות על התנהגות בלתי הולמת במקום העבודה ואמר ש"הכול שטויות".

דה נירו וצוותו כאמור תבעו גם את רובינסון בטענה שהיא חייבה את כרטיס האשראי של החברה ב"הוצאות אישיות של אלפי דולרים", וכי היא העבירה 450,000 דולר לחשבון האישי שלה לאחר שהתפטרה. רובינסון הכחישה את הטענות הללו, בטענה שהיה לה ולדה נירו הסכם לפיו היא יכלה להשתמש בכיסוי הוצאות על חשבון החברה במהלך עבודתה, כולל ארוחות והסעות.

כעת מתברר כי הבקשות לגרד לדה נירו בגב יעלו לו ביוקר, שכן חברת ההפקות שבבעלתו תחויב לשלם לעוזרת לשעבר, כאמור, יותר ממיליון דולר, או  1,264,285.72 דולר ליתר דיוק.