הים טו? דה נירו מואשם בהטרדה והתעמרות וטוען: "הכל שטויות"

גרהם צ'ייס רובינסון עבדה אצל רוברט דה נירו יותר מעשור, עד שמוקדם יותר השנה תבעה אותו על פיצויים בסך 12 מיליון דולר בגין התעמרות והתעללות שכללו לדבריה "שמות פוגעניים שעולים בקנה אחד עם הערות סקסיסטיות שהשמיע על נשים באופן כללי". עורך דינו של השחקן כינה את העובדת "מתנשאת, משפילה ותמיד משחקת את הקורבן" ודה נירו אמר בעדותו ש"הכל זה שטויות". למי אתם מאמינים?

רוברט דה נירו
רוברט דה נירו | צילום: שאטרסטוק

השחקן האגדי רוברט דה נירו (80) העיד אתמול (שני) בניו יורק במשפט שנבע מתביעתה של עוזרת אישי לשעבר, שהאשימה את השחקן בהיותו בוס מתעלל. דה נירו, שנתפס בעדשות הפפראצי בכניסה למקום, היה נראה עצבני, וכשנשאל ע"י הצלמים במקום אם יש לו משהו להגדי, ענה ב"לא" קצר והחלטי. עם זאת, נוכחים שהיו באולם סיפרו לכלי התקשורת שבתוך אולם בית המשפט דה נירו התקשה לשמור על איפוק ובשלב מסוים צעק לעבר העובדת לשעבר "זה הכל שטויות!".

השחקן, שזכה פעמיים באוסקר על הופעותיו בסרטים שוברי קופות כמו "השור הזועם" ו"הסנדק" והשתתף בעשרות סרטי קאלט לאורך כל הקריירה שלו -  היה העד הראשון במשפט על העסקתה של גרהם צ'ייס רובינסון. רובינסון, שעבדה עבור דה נירו בין השנים 2008 ל-2019, קיבלה שכר של 300,000 דולר בשנה לפני שעזבה את תפקדיה האחרון אצל דה נירו: סמנכ"לית ההפקה והפיננסים שלו.

רוברט דה נירו
רוברט דה נירו | צילום: שאטרסטוק

רובינסון, שהופקדה במשך שנים על כל דבר, החל מקישוט עץ חג המולד של דה נירו ועד לקיחתו לבית החולים כשנפל במדרגות, תבעה ממנו פיצויים על סך 12 מיליון דולר בגין עוגמת נפש קשה ופגיעה במוניטין שלה. רובינסון אמרה שהוא סירב לתת לה המלצות שיסייעו לה למצוא עבודה אחרת כשהיא עזבה ב-2019, לאחר עימותים חוזרים ונשנים עם בת הזוג של דה נירו, טיפאני צ'ן.

השחקן העיד במשך רוב שעות אחר הצהריים, ואישר כי הוא אכן רשם את רובינסון כאשת הקשר במצבי חירום שלו, ואף סמך עליה שתעזור עם כרטיסי ברכה לילדיו. אבל כשעורך דינו של רובינסון שאל אותו אם הוא היה מחשיב אותה כעובדת מצפונית, דה נירו לעג וענה "לא אחרי כל מה שאני עובר עכשיו".

עדים שהיו במקום מספרים כי לפחות פעמיים הרים השחקן את קולו כמעט לכדי לצעקה. בפעם הראשונה קרה כשהגן על האינטראקציות שהייתה לבת הזוג שלו עם רובינסון, באומרו, "אנחנו מקבלים החלטות ביחד", והפע השניה התרחשה כאשר עורך דינו של רובינסון ניסה לטעון שדה נירו הטריד את מרשתו מוקדם בבוקר, בכדי שזו תיקח אותו לבית החולים ב-2017 לאחר שנפצע. "זה היה מתי ששברתי את הגב בנפלתי במורד המדרגות!", הוא אמר בכעס, והוסיף שאפילו אז לא רצה להטריח את העובדת וניסה להגיע לבד למיטתו עד שקרא לה בסביבות השעה ארבע-חמש לפנות בוקר.

בשלב מסוים השחקן שאל "אני יכול לשאול שאלה?", אך בקשתו נדחתה. הוא התעקש שהוא התייחס טוב לרובינסון גם אחרי שקנה בית עם חמישה חדרי שינה במנהטן ונתן לרובינסון לפקח על חלק מההכנות כדי שיוכל לעבור לשם.  "זה לא שביקשתי ממנה לקרצף ולשטוף את הרצפה", אמר. "אז הכל זה שטויות!"

בהצהרות פתיחה שקדמו לעדותו של דה נירו, עורך הדין של רובינסון אמר כי היא לא הצליחה להשיג עבודה והיא חוששת לעזוב את ביתה מאז שעזבה את העבודה עם דה נירו. בנוסף, הוא טען שדה נירו היה צועק עליה לפעמים וקורא לה בשמות פוגעניים שעולים בקנה אחד עם הערות סקסיסטיות שהשמיע על נשים באופן כללי. בתגובה לדברים, עורך דינו של דה נירו, ריצ'רד שונשטיין, אמר שרובינסון זכתה ליחס טוב מאוד מדה נירו "אבל תמיד חשבה שמגיע לה יותר". הוא תיאר את רובינסון כ"מתנשאת, משפילה, שולטת, מתעללת" ואמר כי "היא תמיד שיחקה את הקורבן". לעומת זאת, הוא תיאר את דה נירו כ"אדיב, סביר, נדיב" ואמר למושבעים שהם יבינו זאת בעצמם כאשר ישמעו את עדויותיהם של אחרים המועסקים בחברה של דה נירו, Canal Productions, שתבעה את רובינסון תביעה נגדית לאחר שזו תבעה ראשונה מוקדם יותר השנה. נמשיך לעקוב.