קוונטין טרנטינו נגד אלק בולדווין: "אחראי ב-10% לתקרית הירי בסט"

הבמאי המוערך התייחס בריאיון חדש לתאונה הטראגית בסט צילומי הסרט Rust מלפני 3 שנים, שבה נהרגה הצלמת מירי של אקדח טעון. "הבחור שמטפל באקדח אחראי ב-90% לכל מה שקורה כשזה מגיע לאקדח הזה - אבל השחקן שותף לאחריות במידה מסוימת"

קוונטין טרנטינו, אלק בולדווין
קוונטין טרנטינו, אלק בולדווין | צילום: רויטרס

כמעט שלוש שנים חלפו מאז הירי הקטלני על סט הסרט Rust, אז השחקן אלק בולדווין ירה באקדח שנטען ללא ידיעתו - ופגע בצלמת האלינה האצ'ינס, שנהרגה במקום. בחודש שעבר בית המשפט בסנטה פה שבניו-מקסיקו ביטל את האישומים נגד בולדווין ואף הורה על הפסקת המשפט, אלא שכעת הפרשה צצה מחדש - הפעם מכיוונו של הבמאי קוונטין טרנטינו, שביקש לתת את דעתו על הסיפור.

בריאיון לפודקאסט "Club Random" של המגיש ביל מאהר, הפנה טרנטינו אצבע מאשימה כלפי בולדווין ואמר כי לצד אחראי הנשק על הסט - גם השחקן נושא מעט באשמה. "זה מצב, אני חושב שאני הוגן מספיק כדי לומר זאת, שהבחור שמטפל באקדח אחראי ב-90% לכל מה שקורה כשזה מגיע לאקדח הזה", אמר טרנטינו, "אבל, אבל, אבל... השחקן אחראי ב-10%".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

במקרה של Rust, אחראית הנשק הייתה האנה גוטיירז ריד בת ה-26, שהורשעה בהריגה ונידונה ל-18 חודשי מאסר. בריאיון למאהר, טרנטינו הוסיף עוד כי הוא מאמין שהשחקנים צריכים לבדוק באופן אישי את הנשק שלהם על מנת לוודא שאין כדורים בקנה או בעיות אחרות, לפני שהם עושים בו שימוש בסצנות. "זה אקדח, אתה שותף לאחריות במידה מסוימת", אמר.

כזכור, עוד באפריל 2023 בוטלו האישומים נגד בולדווין, זאת לאחר שעורכי דינו הטילו ספק בתקינות האקדח. אלא, שכמה חודשים לאחר מכן - ובעקבות מידע חדש שהתגלה לחבר השופטים - הוחלט להעמיד אותו לדין בשנית בגין הריגה ללא כוונה תחילה. במשפט הזה, שהתקיים בחודש יולי, נוקה בולדווין מכל האישומים נגדו משום שהתביעה לא חלקה עם צוות ההגנה ראיות שנוגעות לבחינת התחמושת שנמצאה באתר הצילומים.

מנגד, גוטיירז ריד הורשעה בהריגה שלא בכוונה תחילה ונידונה ל-18 חודשי מאסר, העונש המרבי שהחוק מתיר בגין האישומים שבהם הורשעה.