ג'יימי פוקס בהופעה פומבית ראשונה מאז שאושפז: "לא יכולתי ללכת, עכשיו אני מוקיר כל דקה"

השחקן זוכה האוסקר הגיע לטקס המבקרים האמריקאי, שם קיבל פרס על תפקידו בסרט "הקבורה". בנאום שנשא, התייחס לסיבוך הרפואי שהוביל לאשפוזו ואמר: "לא הייתי מאחל את מה שעברתי לאויב הכי גדול שלי. זה קשה שזה כמעט נגמר, ראיתי את המנהרה"

ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס | צילום: shutterstock

לראשונה מאז אושפז בחודש אפריל בשל "סיבוך רפואי לא ידוע", ושבועיים אחרי שהואשם בתקיפה מינית - השחקן זוכה האוסקר ג'יימי פוקס הופיע אמש (שני) בפומבי בטקס המבקרים האמריקאי. פוקס (55) קיבל בטקס פרס על תפקידו בסרט "הקבורה" (The Burial) ונשא דברים על הבמה, כשהוא נרגש במיוחד.

"זה מטורף", אמר לעיני הנוכחים, "עד לפני שישה חודשים לא יכולתי לעשות את זה, בעצם - לא יכולתי ללכת. אני מוקיר כל דקה עכשיו, זה שונה". אז, התייחס לתיאוריית הקונספירציה שצצה בעקבות אשפוזו הפתאומי, והבהיר: "אני לא שיבוט. אני מכיר הרבה אנשים שאמרו ששיבטו אותי שם - אבל אני לא שיבוט!".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

פוקס, כאמור, אושפז לפני כשמונה חודשים ובמשך שבועות מצבו לא היה ידוע. אמש, בנאום בן 12 הדקות שלו, אמר: "לא הייתי מאחל את מה שעברתי לאויב הכי גדול שלי כי זה קשה כשזה כמעט נגמר... כשאתה רואה את המנהרה. ראיתי את המנהרה - לא ראיתי את האור".

השחקן הודה גם לבני משפחתו, במיוחד לאחותו ובתו על שעזרו לו בשעת הצורך ועל כך ששמרו על פרטיותו כמיטב יכולתם. בהמשך, הוסיף: "יש לי כבוד חדש לחיים. יש לי כבוד חדש לאמנות שלי. צפיתי בכל כך הרבה סרטים והאזנתי לכל כך הרבה שירים בזמן שחיכיתי שהזמן יעבור. אל תוותר על האמנות שלך, בן-אדם, אל תוותר".

זו אמנם הופעתו הפומבית הראשונה של פוקס, אולם זו לא הפעם הראשונה שבה הוא נראה בציבור מאז האשפוז: בחודש יולי הוא נצפה מחוייך על סיפון יאכטה, ובהמשך הוא פרסם סרטון שבו הודה לכל מי שהתפלל עבורו: "אני חוזר ואני יכול לעבוד", אמר אז, "ואני מודה לכל למי שמאפשר לי לעבוד. אני אוהב את כולם ואת כל האהבה שקיבלתי".

לפני כשבועיים, אלמונית הגישה לבית המשפט תביעה נגד פוקס בטענה שהוא תקף אותה מינית, לכאורה, ב-2015. מטעמו של פוקס הכחישו את פרטי הפרשה ומסרו בזמנו כי "האירוע הזה מעולם לא קרה. אותה אישה הגישה בעבר תביעה כמעט זהה - והתיק הזה נדחה. הטענות בתביעה אינן אמיתיות יותר ממה שהן היו אז, ואנחנו בטוחים שהן יידחו שוב. ברגע שזה יקרה, פוקס מתכוון להגיש תביעה נגד אותה אישה ועורכי דינה בגין הגשתה מחדש של תביעה קלת דעת זו".