השחקן זוכה האוסקר ג'יימי פוקס מואשם בתקיפה מינית

בכתב תביעה שהוגש נגד השחקן מתואר מקרה שאירע לכאורה ב-2015: אישה אלמונית טוענת כי פוקס, אותו פגשה במקרה במסעדה בניו-יורק, נגע באיבריה המוצנעים חרף התנגדותה. היא דורשת פיצויים על "כאב פיזי, לחץ נפשי והשפלה" • נציגיו של השחקן טרם הגיבו לפרשה

ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס | צילום: shutterstock

השחקן האמריקני ג'יימי פוקס מואשם בתקיפה מינית של אישה במסעדה בניו-יורק ב-2015 - כך דיווחו הלילה (חמישי) כלי התקשורת מעבר לים. אישה אלמונית טוענת כי פוקס בן ה-55, זוכה פרס האוסקר על תפקידו בסרט "ריי", נגע בה בניגוד לרצונה וחדל רק כשראה כי חברתה מתקרבת לאזור.

התביעה שהוגשה לבית המשפט מתארת מפגש שאירע, לכאורה, בין פוקס לבין התובעת במסעדה בשם "Catch NYC & Roof" באוגוסט 2015. האישה וחברתה הגיעו למסעדה בשעה 23:00 והתיישבו שולחן אחד לצד פוקס שנכח במקום. בשלב מסויים, השתיים ביקשו להצטלם עם השחקן, שלטענת התובע נראה שיכור, וזה השיב: "בטח, מותק, כל דבר בשבילך".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

עוד נטען בתביעה כי השחקן אמר לאלמונית שיש לה "גוף של דוגמנית-על" וכי היא "מריחה נהדר", ובהמשך אותו הערב הוא הוביל אותה לחלק מבודד של המסעדה. אז, משך אותה לכיוונו, הניח את שתי ידיו על מותניה ומתחת לחולצתה ונגע באיבריה המוצנעים. לטענת התובעת, כמה אנשים - בהם גם מאבטחים - היו עדים לתקיפה לכאורה, אך העלימו עין ויצאו מהמקום בזמן שהיא ניסתה להתרחק מפוקס. השחקן, כך היא מספרת, חדל ממעשיו רק כשראה את חברה מתקרבת לאזור.

האלמונית דורשת פיצויים עבור "כאב פיזי, לחץ נפשי והשפלה", לשון התביעה, שכן לטענתה בתום הערב היא נאלצה לפנות לטיפול רפואי וסבלה ממצוקה רגשית בעקבות אותה "תקיפה מינית, התעללות ופגיעה", כפי שנכתב. מלבד פוקס, היא תובעת גם את בעל המסעדה שבאותו הערב בילה עם השחקן ולטענת האלמונית לא עצר את הפגיעה.

מטעמו של השחקן או המסעדה טרם הגיבו לפרשה.

ג'יימי פוקס
ג'יימי פוקס | צילום: shutterstock

בחודש אפריל האחרון אושפז פוקס בשל "סיבוך רפואי לא ידוע". במשך חודשים ארוכים מצבו הרפואי לא היה ברור, עד שפוקס פרסם סרטון שבו הודה לכל מי שהתפלל עבורו: "אני חוזר ואני יכול לעבוד, ואני מודה לכל למי שמאפשר לי לעבוד. אני אוהב את כולם ואת כל האהבה שקיבלתי".