נתניהו ביקש לאסור את פרסום הסרט על חקירותיו; ביהמ"ש דחה את מתן התשובה - עד לאחר ההקרנה

שעות לפני שיוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים בטורונטו, ראש הממשלה פנה לביהמ"ש המחוזי בירושלים בדרישה לאסור את הקרנתו • בתביעה, הוזכר שמו של העיתונאי רביב דרוקר, שנמנה על מפיקי הסרט: "הצהיר על עצמו כמתנגד פוליטי של רה"מ" • תגובת בית המשפט לא איחרה מלהגיע - והלכה למעשה איפשרה את ההקרנה

זמן צפייה: 01:08

שעות לפני שהסרט "תיקי ביבי" יוקרן בבכורה בפסטיבל הסרטים בטורונטו (TIFF), ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה דחופה לאסור את פרסומו. זמן קצר לאחר מכן, בית המשפט קבע כי הפרקליטות תגיב לבקשה של נתניהו עד יום רביעי - מה שהלכה למעשה אומר כי בקשתו של ראש הממשלה נדחתה, שכן הסרט יוקרן, כאמור, עוד הלילה (בין שני לשלישי).

על הקרנת הדוקו "The Bibi Files" פורסם עוד בשבוע שעבר באתר "וראייטי". כשמו, הדוקו בן השעתיים יעסוק בחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים, ויחשוף קטעים מהחקירות המשטרתיות שטרם נראו. בפניה לבית המשפט מטעמו של נתניהו, הוזכר גם שמו של עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר, משום שעל פי הדיווחים הוא נמנה על מפיקי הסרט.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

בפנייתו של ראש הממשלה, אשר הוגשה באמצעות עורכי דינו, נכתב כי "בית המשפט הנכבד מתבקש לקבוע כי עד למתן החלטה אחרת יהיה המשיב מנוע מלפעול, בעצמו או יחד עם אחרים, לביצוע הפרסום האסור". על דרוקר נכתב כי הוא "הצהיר על עצמו ברבים כמתנגד פוליטי של ראש הממשלה וכמי שחפץ בסיום כהונתו", וכי "מזה שנים שהוא עושה שימוש אינסטרומנטלי ציני פסול בהליך דכאן על מנת לפגוע בראש הממשלה".

רביב דרוקר
רביב דרוקר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התיעודים שייחשפו צולמו בין השנים 2016 ל-2018, כחלק מאיסוף הראיות בחקירה שבחנה אם יש עילה להגשת כתב אישום נגד נתניהו. הסרט יביא תיעודים שבהם מופיעים נתניהו עצמו, רעייתו שרה, בנו יאיר, חבריו ומקורביו של ראש הממשלה וכן עובדי משק הבית, שבשל חוק הפרטיות לא נחשפו מעולם. "ההקלטות הללו שופכות אור על דמותו של נתניהו בצורה חסרת תקדים ויוצאת דופן", אמר המפיק גיבני בשבוע שעבר, "הן עדות לאופיו המושחת, וכיצד זה הוביל אותנו למקום שבו אנו נמצאים כעת".