מה הסרט הישראלי הטוב ביותר של השנה?

אחרי שנה רוויה בעשייה קולנועית מקורית וחשובה. מי הפי'צר הטוב של 2016?

זמן צפייה: 02:40

בארבע השנים האחרונות, חברי פורום מבקרי הקולנוע בישראל העניקו מדי שנה פרסים לסרטים הטובים ביותר. שיטת הבחירה כוללת דיונים, ויכוחים ונאומים על הסרטים. כל מבקר מוזמן להגן על סרט או מועמד אהוב ולשכנע את האחרים שהוא ראוי לזכייה. כך נוצרת דינאמיקה המייצרת דיון קולנועי על "מהו סרט טוב", "מהי הופעת משחק טובה" וכדומה, ולמי מגיע לזכות ולמה.

אז אחרי שנה רוויה בפעילות קולנועית ישראלית ומקורית, פורום המברקים בחר בסרטים הטובים ביותר לשנת 2016. לסרט הטוב ביותר נבחר "לעבור את הקיר" של רמה בורשטיין, קומדיה רומנטית קסומה על רווקה חרדית שמחפשת זוגיות אוהבת ובתוך כך ממציאה מחדש את הז'אנר החבוט הזה. "לה לה לנד" של דמיאן שאזל, בהפצת יונייטד קינג, נבחר לסרט הבינלאומי הטוב ביותר לשנת 2016. "לה לה לנד" הנו מחזמר מתוק ונוגה על שני יוצרים צעירים (בכיכובים של אמה סטון וראיין גוסלינג) שמתאהבים בהוליווד ומנסים לתחזק זוגיות במקביל להגשמת חלומותיהם. רוצים לראות מה אנחנו חשבנו על לה לה לנד? לחצו כאן

ראיין גוסלינג ואמה סטון. מתוך ''לה לה לנד''
ראיין גוסלינג ואמה סטון. מתוך ''לה לה לנד''

זוכים נוספים: נועה קולר ("לעבור את הקיר") – השחקנית הטובה ביותר; אורי גבריאל ("שבוע ויום") - השחקן הטוב ביותר; יעל קיים ("ההר") ומני יעיש ("אבינו") - הבימוי הטוב ביותר; רמה בורשטיין ("לעבור את הקיר") - התסריט הטוב ביותר; הצלם איתי מרום ("ההר") - ההישג האמנותי; הדס בן ארויה (יוצרת "אנשים שהם לא אני") - התגלית של 2016.

avinu

השנה, הפרסים חולקו בין חמישה סרטים ישראליים שכל אחד מהם היה פייבוריט של חלק מהמבקרים והמבקרות. "לעבור את הקיר" זכה בשלושה פרסים – לסרט, לתסריט, ולשחקנית הטובה ביותר. פרס הבימוי חולק בין שני יוצרים שזכו במספר שווה של קולות – יעל קיים על סרטה הראשון "ההר" (שזכה גם בפרס ההישג האמנותי), ומני יעיש על סרטו השני "אבינו". "שבוע ויום" זיכה את אורי גבריאל בפרס השחקן, ואילו "אנשים שהם לא אני", סרט הביכורים של הדס בן ארויה שיעלה למסכים בשבוע הבא, זיכה את הבמאית בפרס התגלית.

להלן רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "לעבור את הקיר"

הטוען לכתר: "שבוע ויום"

בימוי: יעל קיים ("ההר") ומני יעיש ("אבינו")

תסריט: רמה בורשטיין ("לעבור את הקיר")

שחקן: אורי גבריאל ("שבוע ויום")

הטוען לכתר: נוה צור ("עמק")

שחקנית: נועה קולר ("לעבור את הקיר")

הטוענת לכתר: ג'וי ריגר ("החטאים")

תגלית: הדס בן ארויה (תסריט ובימוי "אנשים שהם לא אני")

הישג אמנותי: איתי מרום על צילום "ההר"

הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: ״לה לה לנד״
הטוענים לכתר: ״המפגש" ו"מנצ'סטר לים הים"

הזוכים נבחרו מתוך כלל הסרטים שהוקרנו בישראל בהקרנות מסחריות בין ינואר לדצמבר 2016. הפרסים אינם כספיים – אלא הצהרתיים ומוענקים מטעמי איכות.

עוד ברשת סלבס

כוכבת הפורנו ג'נה ג'יימסון עוברת לישראל

פרסום ראשון: מי השף שיבשל בחתונה של שלומית מלכה ויהודה לוי?