16 שנה לאסון התאומים: הסרטים הכי טובים על אירועי 9/11

במלאות שש עשרה שנים לאסון הכבד ביותר בהסטוריה של ארה"ב, אספנו עבורכם את הסרטים החשובים ביותר שנעשו בנושא

זמן צפייה: 00:36

טיסה 93

נתחיל עם הסרט הכי טוב שנעשה עד כה על האירועים הטראומתיים ביותר בהסטוריה האמריקאנית. ב"טיסה 93" יש הכל, ריאלסטיות מצמררת שמכבדת את המציאות הקשה, משחק מוקפד וכתיבה מצויינת שמצליחה לרגש עד לכדי דמעות. הסרט כשמו כן הוא, עוסק בסיפור האמיתי סביב טיסה 93 של יונייטד איירליינס בה הנוסעים נאבקו בטרוריסטים שהשתלטו על המטוס והצליחו לסכל את תכניתם להתרסק בגבעת הקפיטול. אנשי הצוות והנוסעים נהרגו בהתרסקות אך מנעו הרג המוני נוסף עלך הקרקע. בסצינה קורעת הלב הזכורה מהסרט, מתקשרים הנוסעים שצפו את גורלם המר דרך הטלפונים שמטוס כדי להיפרד מיקירהם.

[youtube_embed youtube_id='kHdqw6scuIc']

מגדלי התאומים

אולי הסרט הכי מיינסטרים-הוליווד שנעשה בנושא.  עלילת הסרט שבוים ע"י הבמאי המוערך אוליבר סטון, מבוססת על סיפור אמיתי של שני שוטרים בשם ג'ון מקלאגן וויל ג'ימנו שמצאו את עצמם בין ההריסות של התאומים לאחר פגיעת המטוסים בשני הבניינים. בסרט, בו ניקולס קייג' מגלם את התפקיד הראשי, השניים מנסים להיחלץ מהתופת. במציאות השניים שהיו שותפים לכתיבת התסריט היו בין עשרות הניצולים היחידים מהבניינים. שני הגברים פרשו מהמשטרה בשל העדר יכולתם לשוב ולצעוד. הם פתחו יחד מסעדה גדולה שאותה הם מנהלים עד היום.

[youtube_embed youtube_id='lPCt2BBqR2k']

כוננות עם שחר

סרטה של קת'רין ביגלו לא מתמודד באופן ישיר עם ההתקפות, אלא בתוצאותיהן ובמצוד אחר אוסאמה בן לאדן. מככבת בו ג'סיקה צ'סטיין שאף זכתה בפרס גלובוס הזהב על תפקידה בו. במשך 10 שנים ארוכות אמריקה תרה אחר המנהיג של אל-קעידה כשהיא משקיעה בחיפוש משאבים רבים ומאות אלפי דולרים, ואז במאי 2011 המשימה הושלמה ובן לאדן חוסל. הבמאית התמודדה לאחר יציאת הסרט עם ביקורות לא פשוטות בנוגע להתעסקותו של הסרט עם עינוי שבויים. אך אין ספק שמדובר ביצירה עוצמתית וחשובה.

[youtube_embed youtube_id='9fyFySbdRDQ']

קרוב להחריד ורועש להפליא

ב-2011 יצא לאקרנים הסרט המבוסס על ספרו של ג'ונתן ספרן פויר. הסרט מעמיד במרכזו את אוסקר, בנו  בן ה-9 של אחד מההרוגים באסון התאומים, המוצא מפתח שהיה שייך לאביו ומחפש ברחבי ניו יורק באובססיביות את המנעול המתאים לו. בסרט המרגש והנוגע ללב משחקים טום הנקס וסנדרה בולוק.

[youtube_embed youtube_id='g46bxv2PkvY']

פרנהייט 9/11

שלוש שנים לאחר נפילת התאומים, מוציא הבמאי הפוליטי השנוי במחלוקת מייקל מור את סרטו הדוקומנטרי "פרנהייט 9/11" המבקר נחרצות את פועלו של הנשיא ג'ורג' דאבל יו בוש בתקופה שלפני ואחרי האסון. הסרט המבקר את הפלישה האמריקאית לעיראק, עורר מחלוקת רבה בציבור הפטריוטי פוסט 9/11. "הטמפרטורה שבה החופש מתלקח" זועק הסלוגן של הסרט המחזיק בשיא ההכנסות לסרט תיעודי בכל הזמנים.

[youtube_embed youtube_id='yg-be2r7ouc']

9/11

בסוף השבוע האחרון יצא לאקרנים בארה"ב הסרט המסקרן בעל השם המקורי "9/11" בכיכובם של צ'רלי שין, וופי גולדברג ושחקנים נוספים. הסרט מבוסס על המחזה "מעלית" המתרחש בזמן מתקפת הטרור ב-2001. זהו סיפורם הבדיוני של שליח, זוג מליונרים הרוצים להתגרש, איש תחזוקה ורוסייה צעירה הנתקעים במעלית בזמן שהמטוס הראשון מתנגש במגדל. החמישה נאבקים כנגד כל הסיכויים כדי להינצל מהקריסה.

 [youtube_embed youtube_id='8rL4xYyaDjU']

זכרי אותי לנצח

הדרמה מ-2010 בכיכובם של רוברט פטינסון ("דמדומים") ואמילי דה רייבן ("עד עצם היום הזה", "אבודים") אולי מתחילה כמו סיפור אהבה קיטשי בין שני צעירים נאים, אך לקראת סופה מתחברת למאורעות של אסון התאומים ומצליח לצמרר ולהשאיר את הצופים עם חור בלב.

[youtube_embed youtube_id='1oEp75fxTm0']