נפלנו מהכיסא: הדרישה המפתיעה של בראדלי קופר מהשחקנים שלצידו על הסט

לרגל צאת הסרט החדש בכיכובו, "המאסטרו" - אותו גם ביים - סיפר השחקן כי הוא לא אוהב לראות כיסאות בסט הצילומים: "תמיד שנאתי כיסאות. אני מרגיש שהאנרגיה יורדת ברגע שמתיישבים" • אז איזה פיתרון יצירתי הוא ושאר אנשי הצוות מצאו לרגעי מנוחה?

בראדלי קופר
בראדלי קופר | צילום: שאטרסטוק

בשבוע שעבר עלה לאקרנים הסרט "המאסטרו" על המלחין היהודי לאונרד ברנשטיין, בכיכובו של השחקן בראדלי קופר - שגם חתום על הבימוי. עבור קופר, אין זו הפעם הראשונה שבה הוא מתיישב גם על כיסא הבמאי - שכן לפני 5 שנים הוא ביים את הסרט "כוכב נולד", שבו שיחק לצד ליידי גאגא. רגע, אמרנו "התיישב על כיסא הבמאי"? אז זהו, שלא. כלומר, פיזית - הוא לא.

בריאיון חדש למגזין "וראייטי" לצד הבמאי ספייק לי, סיפר השחקן-במאי כי הוא, ובכן, לא אוהב כיסאות. "אין כיסאות על סטים", אמר קופר. "תמיד שנאתי כיסאות, ואני מרגיש שהאנרגיה שלך יורדת ברגע שאתה מתיישב על הכיסא. לשבת על ארגזי תפוחים זה מאוד נחמד".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

וגם אם זה נשמע מעט משונה, מסתבר כי קופר הוא לא הבמאי היחיד שמעדיף שהשחקנים שלו יאלתרו מושבים לאורך ימי הצילומים הארוכים: בריאיון עבר, סיפרה השחקנית אן האת'וויי כי הבמאי כריסטופר נולאן "לא מאפשר כיסאות", לדבריה. "הנימוק שלו הוא שאם יש כיסאות בסט, אנשים ישבו, ואם הם יושבים - הם לא עובדים".

אלא, שמהר מאוד נציגה של הבמאי הבהירה כי "הדברים היחידים שנולאן אוסר את כניסתם לסט הם טלפונים סלולריים (לא תמיד בהצלחה) וסיגריות (בהצלחה רבה). הכיסאות אליהם התכוונה אן הם אלו המקובצים סביב צג הווידאו. נולאן בוחר שלא לשבת - אבל הוא מעולם לא אסר להכניס כיסאות לסט. השחקנים והצוות יכולים לשבת בכל מקום ובכל זמן, ולעיתים קרובות עושים זאת". שמחים שפתרנו את הסוגיה.

עוד בטרם יצא, עורר "המאסטרו" סערה, זאת בשל האף התותב שהודבק לקופר - שבמקרה היה גדול למדי. עם צאת הטיזר לפני חודשים בודדים, התמלא האינטרנט בתגובות זועמות נגד מה שנתפס כאקט אנטישמי - אם כי לברנשטיין אכן היה אף לא קטן יחסית, והפרוסתטיקה בהחלט סייעה לקופר להידמות לו מאוד.

בריאיון, הגיב קופר על הסערה ובעיקר הגן על ההחלטה האמנותית שלו ושל הפקת הסרט לשחזר פיזית את החוטם שגרם לסערה: "האמת היא שעשיתי את כל התהליך הזה מאהבה, וכל כך ברור לי מאיפה אני בא", אמר קופר לגייל קינג מ-CBS. "האף שלי דומה מאוד לזה של לני, למעשה".

קופר הבהיר בדבריו כי אין בבחירה האמנותית הזו משום גזענות כזו או אחרת, והוסיף: "חשבתי לעצמי, 'אולי אנחנו לא צריכים לעשות את זה', אבל הכול עניין של איזון, ואת יודעת, השפתיים שלי אינן דומות לשלו וגם הסנטר שלי לא דומה לשלו". הכוכב ההוליוודי בן ה-48 הסביר כי המראה שלו "לא היה נראה טוב (ללא האף התותב)".