"בחורים טובים 2", החדש של עידן עמדי - וגם "גולסטאר": יום הקולנוע הישראלי חוזר

ביום רביעי הקרוב, בכל בתי הקולנוע ברחבי הארץ, יוקרנו למעלה מ-40 סרטים ישראלים - במחיר של 10 שקלים לכרטיס • בתוכנית: "קרוב אלי" של תום נשר; "סודה" בכיכובם של רותם סלע וליאור רז; הדרמה הקומית "הטבעת" בתפקיד משחק ראשון לירדן ג'רבי

תמונה מיום הצילומים הראשון
"בחורים טובים 2" | צילום: ארז תדמור

אחת מנקודות האור היחידות של השנה החולפת שייכת לקולנוע הישראלי. בצל המלחמה הקשה שעברה על מדינתנו, וחרף החרם התרבותי על היצירה הישראלית ברבים ממוסדות התרבות בעולם, הקולנוע הישראלי הוכיח השנה לא אחת את איכותו - כשסרטים רבים שהופקו וצולמו בארץ הוקרנו ברוב כבוד בפסטיבלי קולנוע כאלו ואחרים: החל מ"כביש הסרגל" בכיכובו של עידן עמדי, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ריימס פולר, דרך "קרוב אלי" של תום נשר שהוקרן בפסטיבל טרייבקה ועד ל"חמדה", "על כלבים ואנשים", "למה מלחמה" ועוד שעשו חיל בעולם.

ברקע ההישגים המכובדים הללו, משרד התרבות והספורט הכריז הבוקר (ראשון) על שובו של יום הקולנוע הישראלי. ביום רביעי הקרוב (18 בספטמבר), בבתי הקולנוע, בסינמטקים ובהיכלי התרבות ברחבי הארץ יוקרנו למעלה מ-40 סרטים ישראלים חדשים, חלקם בהקרנות בכורה חד פעמיות עד למועד יציאתם הרשמי לאקרנים - וחלקם יצאו לאקרנים רק לאחרונה. מחירו של כרטיס הוא 10 שקלים בלבד וההקרנות יחלו משעות הבוקר עד לסגירת האולמות.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

בין שלל הסרטים שיוקרנו: "קרוב אלי", המועמד המוביל בטקס פרסי האופיר 2024; "כביש הסרגל"; "הטבעת", סרטו המדובר של אדיר מילר; "בחורים טובים 2"; "הנכס", בבימויה של דנה מודן ובכיכובה של רבקה מיכאלי; "כסף קל" בהשתתפותה של עדן פינס; "הטבעת", דרמה קומית בכיכובה של ירדן ג'רבי; ו"סודה", בכיכובם של רותם סלע וליאור רז. בנוסף, יוקרן הסרט התיעודי "האחו הקטן", הזוכה הגדול בתחרות דוקאביב. כמו כן, יוקרנו גם סרטים שיצאו לאחרונה ובהם "מזל חתולה" של חנן סביון וגיא עמיר; "גולסטאר", הסרט הישראלי המצליח של השנה; "חמדה", בכיכובם של ששון גבאי ואסי לוי; "המהנדס"; "נקמה יהודית 6" ועוד.

"יום הקולנוע הישראלי, שמתקיים בפעם השנייה השנה, יחזק את היצירה המקומית ואת הקולנוע הישראלי, דווקא בתקופה מאתגרת זו", מסר שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "אני מזמין את הציבור לצאת לבתי הקולנוע, לסינמטקים ולהיכלי התרבות, וליהנות מקולנוע ישראלי איכותי, שמספק לנו מקור לגאווה ומאפשר לנו לשמור על החוסן הנפשי ועל הלכידות בעת הזו".