הבמאי דיוויד לינץ' חשף כי הוא חולה במחלת ריאות: "סביר שלא אביים שוב"

הבמאי המוערך, החתום על יצירות אייקוניות כמו "איש הפיל" ו"טווין פיקס", סיפר כי בעקבות "שנים של עישון" הוא לקה בנפחת הריאות, וכעת הוא מרותק לביתו: "אם אדבק בקורונה או אצטנן - זה יהיה רע מאוד" • בהמשך, סיפר עוד: "עברתי בדיקות, אני בכושר מצוין - לעולם לא אפרוש"

דייוויד לינץ'
דייוויד לינץ' | צילום: שאטרסטוק

הבמאי האמריקאי דיוויד לינץ' חשף אמש (שני) כי לאחרונה הוא אובחן עם נפחת הריאות (Emphysema), וכי היות והוא מרותק לביתו - סביר להניח שלא ישוב לביים. לינץ' בן ה-78, שחתום על יצירות קולנועיות אייקוניות ובהן "איש הפיל", "קטיפה כחולה", "סיפור פשוט" ועל סדרת הטלוויזיה "טווין פיקס", סיפר כי האבחנה הגיעה לאחר "שנים רבות של עישון" וכי הוא מרותק לביתו מחשש שידבק בקורונה או בנגיף אחר.

"לקיתי בנפחת הריאות בעקבות עישון ממושך, לכן אני מרותק לביתי בין אם אני אוהב את זה ובין אם לא", סיפר לינץ' בריאיון לגיליון ספטמבר של מגזין "Sight and Sound". "כעת, בגלל הקורונה, יהיה רע מאוד אם אדבק או אפילו אצטנן". לדבריו, הוא יכול ללכת מרחק קצר בלבד לפני שנגמר לו החמצן.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

נפחת הריאות היא מחלה כרונית שגורמת לקוצר נשימה, ואף עלולה להביא לאי-ספיקה נשימתית ואי-ספיקת הלב. כאמור, בריאיון אמר הבמאי שסביר להניח שלא יוכל לביים עוד סרטים, ואם יעשה זאת - זה ככל הנראה יקרה מרחוק: "אעשה את זה אם אגיע לזה, אבל אני לא אוהב את זה כל כך".

לאחר שפורסמו הדברים, רבים ברשת קוננו על אובדן אחד מהקולות הקולנועיים הייחודיים ביותר של תקופתנו. אז, פנה הבמאי ל-X וביקש להרגיע מעט, שכן היות ומזה שנתיים שהוא לא מעשן - מצבו השתפר: "לאחרונה עברתי שורה של בדיקות, והחדשות הטובות הן שאני בכושר מצוין - פרט לנפחת הריאות. אני מאושר ולעולם לא אפרוש. אני מאוד מעריך את הדאגה שלכם".