אופנה דנית: האובססיה הבאה שלכם

אפשר לשכוח מהלוק הצרפתי, האופנה הסקדניבית כאן כדי לכבוש אתכם

זמן צפייה: 01:38

תשכחו מהנערה הפריזיאית עם השיק המחוצף. עולם האופנה עבר הלאה והדבר הבא הוא ללא ספק האופנה הדנית. בין אם זו ההתמכרות שלנו למותג הקאלט גאני, הפריטים הקלאסיים עם הטוויסט של המעצבת מלאנה בירגר חביבת בית המלוכה הדני, או אופנת הרחוב הלא מתאמצת והנשים שגם בקור מקפיא של מעלה אחת, רוכבות על אופניים ברחבי העיר בסטייל מעורר קנאה. ב-2017 האופנה הדנית בהחלט על המפה והיא מציגה יכולת מופלאה לערבב צבעים נועזים עם אלגנטיות מאופקת ומהווה מקור השראה למלתחה שלנו בחורף הקרוב.

תשכחו מהשיק הצרפתי. האופנה הדנית כאן כדי להישאר
תשכחו מהשיק הצרפתי. האופנה הדנית כאן כדי להישאר

שבוע האופנה של קופנהגן מציג שילוב ייחודי של מותגים סקנדינביים ידועים בעלי פרופיל בינלאומי לצד מעצבים צעירים ומוכשרים. הבירה הדנית שידועה במותגי אופנת הגברים שלה, נתנה העונה במה לקולקציות בגדי גברים עם כמה מעצבים חזקים במיוחד. בגדי גברים ונשים הוצגו זה לצד זו בשילוב מושלם עם קולקציות שטשטשו לעיתים את הגבולות בין המינים.

עיצוב של Henrik Vibskob
עיצוב של Henrik Vibskob | צילום: צילום: Jesper Bang-p Thortzen

מספר טרנדים בולטים שראינו על המסלולים היו כמובן הפרווה המלאכותית, טרנד שהולם את מזג האויר הסקנדינבי; הצבע האדום שלט כמעט בכל הקולקציות באופן זה או אחר, החל בנגיעות כמו מגפונים או צווארון כפי שראינו אצל Baum und Pferdgarten, איפור עיניים אדום ונועז כמו אצל DOMANOFF וכלה בלוקים של אדום מכף רגל ועד ראש. פסים נראו בווריציות שונות - טרנד הפיג'מה ששולט לאחרונה על המסלולים בעולם קיבל אינרפטציה גם אצל המעצבים הדנים כגון פיג'מות פסים רפויות בשילוב עם עקבים בגזרת הנשים כמו אצל By Malene Birger  או בשילובים מאתגרים ועמוסים באלמנטים אצל Henrik Vibskov - אחד המעצבים החשובים בנישת הגברים. הדפסי פרחים נראו גם הם לא מעט והופיעו עם שילובים מעניינים של צבעים וטקסטורות.

גם פרווה וגם צבע אדום
גם פרווה וגם צבע אדום
עיצוב של Henrik Vibskob
עיצוב של Henrik Vibskob | צילום: צילום: Jesper Bang-p Thortzen

עם כל מה שקורה בעולם והשינויים בזירה הפוליטית זה רק טבעי שעולם האופנה יתגייס ויאמר את דברו  - וגם את זה ראינו בקופנהגן. מותג האופנה האוונגרדי Munthe שחזר להציג בקופנהגן אחרי כמה שנים של הפסקה, לקח על עצמו את האתגר והציג קולקציה בועטת שהוצגה בפארק סקייטבורדינג מקורה. הלוקיישן כולו קושט בשפתיים אדומות וחייכניות והאורחים התקבלו עם שוקולד שהודפס עליו:  ‘Pussy Grabs Back’ כך שידענו למה לצפות. הקולקציה הציגה מיקס מושלם של צבעים, מרקמים והדפסים כמו גם שילוב של נשיות וגבריות. הנימה הגראנג'ית הודגשה בעזרת חולצות משובצות ונעלי ספורט עם סוליה גבוהה, הסטיילינג היה מראה שכבות בלוי עם קריצה לשנות השמונים. בסוף התצוגה עלתה המעצבת לבמה עם כל הדוגמניות כשאחת מהן מחזיקה מסכה של דונלד טראמפ.

קריצה לשנות ה-80, נעליים אדומות
קריצה לשנות ה-80, נעליים אדומות

גם המעצבת מברלין ליילה פידאייש, ילידת איראן שמאחורי המותג Lala berlin שיש לה סיפור אהבה ארוך עם הפשניסטיות הדניות, סיימה את תצוגת האופנה הססגונית שלה באמירה כשיצאה עם שלט "אני מהגרת" וזכתה למחיאות כפיים סוערות. ללה ברלין בנתה את המוניטין שלה סביב צעיפים מודפסים, אבל אלה כמעט ולא נראו העונה. במקומם ראינו גם אצלה את טרנד הפסים, סריגים עם פרנז'ים בטקסטורות שונות ושמלות פרחוניות, כולם מצוותים עם מגפוני שרוכים מחודדים. האמירה הפוליטית הורגשה גם לאורך הקולקציה עם חולצות עם סלוגנים כמו: "שינוי" ו"מהפכה".

יומיומי, אלגנטי ומה שביניהם
יומיומי, אלגנטי ומה שביניהם
Lala Berlin
Lala Berlin | צילום: צלם: Jesper Bang-p Thortzen

אין ספק ששבוע האופנה בקופנהגן תופס את מקומו בזירה האירופאית ומביא איתו שילוב של אסתטיקת העיצוב הסקנדינבי הידועה עם מותגים מקומיים נועזים, לבוש ערב אלגנטי, אופנת רחוב ומה שבינהם.

Munthe
Munthe | צילום: צלם: Jesper Bang-p Thortzen

עוד ברשת סלבס:

עומרי בן נתן וקסניה טרנטול מאורסים

איל קיציס עתר לבית המשפט שיפנה דייר מביתו

החופשה האקזוטית של עדן בן זקן