"נכנסתי למשחק כאדם בטוח בעצמו, ויצאתי עם הבנה שאני צריך לשנות חלק מהכלים שלי"

בריאליטי המאופיין באסטרטגיות, בריתות ובגידות, נדיר לראות שורד כמו סהר כהן. היזם החברתי מנהריה, שגדל והתחנך בפנימייה צבאית, לא חלם להגיע להישרדות, אבל כשהוא כבר היה על האי הוא הבין שכל אחד משחק את המשחק קצת אחרת. בראיון אישי הוא מספר על הילדות, השירות הצבאי, ועל מותג האופנה שהקים לזכרה של אמו

זמן צפייה: 01:06

יש פרק אחד מהעונה הקודמת של הישרדות שנחקק אצל סהר כהן לנצח כשהוא ראה אותו בטלוויזיה עם היחידה: "זה הפרק שבני ברוכים היה נראה כאילו מנותק מהחבר'ה ואף אחד לא רוצה אותו בשבט. הסתכלתי על החיילים שלי שישבו איתי שם, והסתכלתי על הסיטואציה, ואמרתי - אני לא הולך לתת לדבר כזה לקרות. אי אפשר להשאיר בן אדם לבד".

כתבות נוספות בתרבות ובידור

אם זה נשמע לכם כמו משהו מתוך רוח צה"ל, זה כנראה בגלל שסהר גדל צמח והתחנך בצבא וגם יש לו עבר צבאי מרשים: "הייתי 6 שנים בשירות צבאי. הכל התחיל בפנימיה הצבאית בריאלי בחיפה, שמבחינתי הייתה המקפצה שלי לחיים. קיבלתי הזדמנות להיות חלק מנבחרת מאוד איכותית שדרשה מאיתנו סטנדרטיים מאוד גבוהים. הקונספט של הפנימיה זה לחנך אותך לפיקוד קרבי. כאילו בוא תהיה מצטיין לימודים, מצטיין ספורט, תגיע לצבא, תתגייס ליחידה קרבית, תהיה קצין, תהיה מ"פ. החזון הזה מטורף כי זה אולי המקום היחיד שנותנים לנוער חילוני את הפלטפורמה הזאת לדחוף אותו לעולם כזה".

 

סהר כהן
הכל התחיל בפנימיה הצבאית בריאלי בחיפה, שמבחינתי הייתה המקפצה שלי לחיים | סהר כהן | צילום: לימור צל גוזלן

 

סהר כמעט היה טייס, אבל בסופו של דבר הוא הבין שהוא רוצה משהו אחר. "התגייסתי בהתחלה לקורס טיס. אחרי כמה חודשים הבנתי שזה לא בשבילי חתמתי ויתור, הבנתי שאני רוצה להיות לוחם, מה שנקרא, להיכנס לשטח עם נשק וצבעים על הפנים. עזבתי את הקורס, הלכתי לאגוז, ועשיתי קורס קצינים, הייתי מצטיין בה"ד 1, וחזרתי להיות מ"מ צלפים בגולני. הייתה לי עוד גיחה קטנה בבה"ד 1, אבל אז אמא שלי נפטרה וחזרתי אחרי זה להיות סמ"פ בגולני".

 

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-biladi-self-2212041433' autoplay='0' credit='נטע שפינקו' desc='"אני נראה חנון, אבל אני גם מצחיק, בר דעת ואיש שיחה": הכירו את השורד סהר כהן' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1670157849/uploads/2022/903348752.jpg' kid='1_pqbfwna0' duration='']

 

המוות של אמא שלו, ענת ז"ל, הביא אותו להקים את מותג האופנה "TIKI" לזכרה. "TIKI זה הפרויקט הגדול שלי. זה פרויקט אופנה שתומך בחולי ובמחלימי מחלת הסרטן. אנחנו עושים את זה באמצעות תרומה כספית ועשייה חברתית. כל המוצרים שלנו נעשים ע"י החולים והמחלימים בעצמם, או בהשראת הסיפורים שלהם".

בנוסף לניהול TIKI, סהר מתעסק גם ביוזמות אחרות. "אני בגדול איש עסקים עם אימפקט, זה מה שאני עושה. כל העסקים שלי נוגעים לעולמות האימפקט, בין אם זה משרד פרסום שמתעסק בעמותות, גיוס תרומות, העולמות האלה. זה מאוד דינאמי, ייעוץ לעמותות, גיוס תזרים, ניהול תזרים, מכירת מרצ'נדייז. דברים כאלה".

אל העונה החדשה של הישרדות, המשודרת בימים אלה ברשת 13, הוא הגיע כמעט במקרה: "התגלגלתי להישרדות. יצרה איתי קשר אחת המלהקות. שאלתי את עצמי לא פעם, למה אני פה? האם אני שייך בכלל לעולם הזה? לאט לאט גיבשתי לעצמי את ה-למה, והבנתי שאני רוצה להיות דמות חיובית, להיות אני ולהבין שאני מייצג ערכים חיוביים".

 

Hursbh
הבנתי שאני רוצה להיות דמות חיובית, להיות אני ולהבין שאני מייצג ערכים חיוביים | סהר כהן

 

איך זה היה לראות  את עצמך בטלוויזיה לראשונה?

בהתחלה זה היה מוזר. פתאום אתה מקבל פלאשים, אתה מבין שהכל אמיתי, אתה רואה את הכל בעיניים ונזכר ברגעים, גם כאלה שרצית לזכור וגם כאלה שלא.

מה למשל?

פתאום אני נזכר איך הייתה ההתחלה ואיזה בלגן היה. היו כאלה שמיהרו לרוץ לאסטרטגיות ואני מיהרתי לבנות את המאהל. הייתי צריך להתייחס לדבר הזה, אני לא יכול להישאר אדיש לזה שאנשים בונים אסטרטגיות ואני בונה את המאהל. אי אפשר להישאר לזה אדיש. אתה מבין שאתה צריך להתייחס לזה באיזשהי צורה. ניסיתי לשמור על איזשהו איזון יפה בין הדברים, למרות שאני חושב שזה באמת היה קצת יהיר לנסות לבנות בריתות מהרגע הראשון.

מה בעצם קרה שם?

זכיתי במשימת החסינות, וזה שם אותי במעמד שעכשיו הגיע הרגע שלי להשפיע כי מצד אחד אני לא מחויב לאף ברית. זה העמיד אותי במקום שאני לא יודע במי לבחור. זה לא נעים מצד אחד, אבל מצד שני אני לא רוצה להיות הקול הצף, זה שיודעים שיזרום עם ההחלטה. אני מבין את המורכבות של המשחק. היה לי חשוב להיות יציב גם בתוך המורכבות הזאת.

אתה חושב שהצלחת לעמוד בערכים שהצבת לעצמך?

אני לא השחקן הקלאסי שבא להדיח כל אחד שמאיים עליו. באתי לשחק קצת אחרת. לאורך כל הדרך, הדרך שבה אני משחק ומאמין שנכון לשחק היא להדיח את מי שצריך, בין אם זה בהקשר של טובת השבט, מי שלא מצליח לקדם במשימות, או מישהו שמאיים עליי באופן ישיר ומנסה להדיח אותי. נורא קשה לשחק את המשחק ולהישאר נאמן לערכים שלך.

 

סהר כהן
המשחק הזה הראה לי בצורה הכי ישירה שיש גם אנשים שלא באו לעשות טוב אלא לשחק משחק ולנצח אותו | סהר כהן | צילום: לימור צל גוזלן

 

איך היו התגובות מהחברים שראו אותך על המסך?

יש לי המון מעגלי חברים, מכל הצבעים ומכל הסוגים. אני מאוד אוהב אנשים ובאופן טבעי זה יותר לי הרבה מעגלים כי אני לא מפסיק לאהוב. אולי אני לא תמיד שומר על קשר אבל תמיד חבר של מי שאני מגדיר אותו חבר שלי. חברים שלי הופתעו ולא הופתעו מלראות אותי על המסך. מצד אחד, העולם הזה של טלוויזיה שונה מהעיסוק שלי ביום יום, אבל מצד שני, הם כבר רגילים לשגעונות שלי ויודעים שאני אוהב לפרוץ גבולות.

מה למדת מהחוויה של הישרדות?

עם כמה שאני אוהב אנשים וכמה שאני רוצה להאמין שכולן טובים, המשחק הזה הראה לי בצורה הכי ישירה שיש גם אנשים שלא באו לעשות טוב אלא לשחק משחק ולנצח אותו. נכנסתי למשחק כשאני בן אדם מאוד בטוח בעצמו ובדרך שלו, ונכנסתי עם ארגז כלים מאוד מסויים למשחק. יצאתי מהמשחק עם הבנה שיכול להיות שאני צריך להחליף ולשנות חלק מהכלים שלי.

 

הישרדות, רביעי ושבת בערוץ רשת 13