ויפה שעה אחת קודם: המלצות צפייה שיעזרו לכם להירדם במהירות

הלילה כולנו נאבד שעה אחת, ועבור מי שגם ככה מתמודדים עם בעיות שינה, מדובר באסון של ממש. אז כדי שלא תפסידו שעות שינה יקרות, אספנו עבורכם המלצות צפייה לתכנים שירדימו אתכם, או לכל הפחות יעלו לכם חיוך על השפתיים

Joe Pera Talks You To Sleep
Joe Pera Talks You To Sleep | צילום: Adult Swim

הלילה נעבור כולנו לשעון קיץ אך השינוי החיובי הזה מגיע עם מחיר: שעת שינה אחת שכולנו הולכים להפסיד. כלומר, מי שיש לו התחייבויות על הבוקר. מי שרוצה שינת לילה מלאה ייאלץ ללכת לישון שעה אחת קודם, משימה לא פשוטה למי שלא רגיל ללכת לישון מוקדם. למרבה המזל יש לא מעט תכנים שיכולים לעזור לכם להירדם - ובמהירות. חלקם משעממים, חלקם אינפורמטיביים וחלקם סתם צפויים, אך כולם ישלחו אתכם במהירות לחלומות מתוקים. חיבשו את המצנפת ובואו נתחיל.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

1. Headspace Guide To Sleep

אם אתם חובבי מיינדפולנס, אתם ודאי מכירים את Headspace, אפליקציית המדיטציה שפיתח אנדי פאדיקומב. בשנת 2021 נחתם הסכם עם נטפליקס והופקו שלוש סדרות ואחת מהן היא המדריך לשינה של הדספייס. הסדרה בת 8 הפרקים מלווה בתוכן אינפורמטיבי שילמד אתכם על איכות השינה שלכם ואיך לשפר אותה, ובנוסף גם כוללת מדיטציות מודרכות שיעזרו לכם להירדם. את התכנית מלווה קריינית בקול מרגיע והיא מלווה באנימציה המזוהה עם האפליקציה. תנו לנטפליקס להריץ את הפרקים בבינג' וכנראה שתירדמו איפשהו בין פרק 3 ל-4. מה שנקרא נטפליקס אנד צ'יל.

2. Joe Pera Talks You to Sleep

הקומיקאי ג'ו פרה יצר עבור Adult Swim ספיישל אנימציה שכל מטרתו היא להסיח את דעתכם מהמחשבות הטורדניות של היום-יום, באמצעות אנקדטות משעממות והרהורים איזוטריים. למשל, סקירה של אסמים נטושים ברחבי פנסילבניה, או ניתוח קוסמולוגי אודות הבגידה של סטיבן הוקינג באישתו. לאורך 11 דקות ג'ו עובר מנושא לנושא, כשהוא שומר על הנימה המונוטונית שלו ועל רקע מוזיקה מרגיעה. זה אולי לא ירדים אתכם, אבל בטוח יגרום לכם לצחוק ולהפיג מתחים וחרדה.

 

3. Sleep With Me - The Podcast That Put You To Sleep

כבר כמעט עשור שדרו אקרמן מגיש את הפודקאסט "Sleep With Me" שנחשב לאחד הפודקאסטים המרדימים ביותר שיש. הנוסחה של אקרמן בכל הפרקים היא זהה: החלק הראשון של כל פרק הוא מונולוג שבו דירסט סקוטר, האלטר אגו של אקרמן, שבו הוא מסביר את מהות הפודקאסט והמבנה שלו. החלק השני הוא לכאורה סיפור כלשהו, אבל רוב הסיכויים שתירדמו עוד לפני שתגיעו לשם. סקוטר נוטה להתבלבל ולעבור מנושא לנושא. להתחיל נקודה ואז לשכוח מה הוא ניסה להגיד. הפודקאסט כולו הוא זרם תודעה משעשע אך משעמם, שפועל כמו קסם לכל מי שמתקשה להירדם.

4. סדרות לצפייה פאסיבית

צפייה במשהו קליל והומוריסטי יכולה להיות מאוד מועילה למי שמנסה להירדם. סביר להניח שצפיתם בכל הפרקים של סטיקומים כמו "חברים", "סיינפלד" או "משפחת סימפסון", וגם אם לא - סדרות כאלה לא דורשות מכם יותר מדי ריכוז בכל הנוגע לעלילה או לדמויות. המבנה הקבוע והבדיחות הצפויות יעזרו לכם להסיט את המחשבות בזמן שאתם צונחים לשינה.

סיינפלד
סיינפלד | צילום: GettyImages/אימאג'בנק

5. לעזוב את הטלפון, לכבות את האור וללכת לישון

בסופו של דבר, הדרך להירדם היא פשוט לשכב על המיטה ולחכות שהשינה תגיע. זה קורה באגביות, בלי שתשימו לב. מומחים לשינה ממליצים להימנע מהאור הכחול הנפלט מהמכשירים שלנו משום שהוא פוגם במקצבי השינה הטבעיים של הגוף. האמת היא שרצוי להימנע ממסכים כשעה לפני השינה. תקראו ספר או משהו.