23 דברים שאין סיכוי שזכרתם שקרו השנה

מ-2023 אין ספק שנזכור בעיקר את השבעה באוקטובר וכל מה שקרה מאז, אבל רגע לפני שאנחנו שולחים אותה לדרכה - הנה הזדמנות להיזכר בזה שהיו לנו חיים אחרים לגמרי לפני זה. המאבק לקראנץ׳ קורנפלקס, האובססיה של לחם חביתה, הביקור של יוליה כלבת הים ועוד דברים שאין סיכוי שזכרתם שקרו

23 דברים ששכחתם | מגזין
נשבעים לכם, זה קרה השנה | צילום: אור גפן, מתוך עמוד היוטיוב של לחם חביתה, מתוך אינסטגרם, אור דנון
  1. שם פרטי: יוליה, שם משפחה: כלבת הים, גיל: 20. בקושי חצי שנה עברה מאז שהאורחת הכי מדוברת של השנה הגיעה אל החוף ביפו, כשמדינה שלמה עוקבת אחר הלוקיישנים בהם היא ביקרה כאילו מדובר בקים קרדשיאן בביקור בישראל.
  2. הרבה מאוד הומואים - אבל לא רק - חיכו לרגע שבו ״דנה קמה״ עלתה על המסך. אבל עם כל הכבוד לדנה, החבורה שהקיפה אותה - הסוכן שי כרם והחברות-אויבות דרורה ואביבה, הייתה זו אחותה, לימור, שהפכה לאייקון לא פחות - האישה, התוספות וכמובן שפת ה-ג׳. נגקוגודה.
  3. ״הכול בתוך בגט, הרבה פלפל צ׳ומה״. לכו תסבירו לאנשים שלא גרים פה איך כל אדם שני במדינה יודע לדקלם את השירה הצרופה הזאת. ויקי עזרא, הבעלים של לחם חביתה (בנתניה, גיבורי ישראל 24), הוכיח לעולם שלא צריך הרבה כדי להפוך לסנסציה ויראלית שאנשים לא יצליחו לשכוח - ותאמינו לנו שהם ניסו.
    ניב גלבוע, לחם חביתה
    כריך שכותבים עליו שירה | צילום: מתוך הצינור
  4. ת׳רדס. במילה אחת: חחח. בשתי מילים: חחח חחח. היו בערך יומיים שבהם הרשת החברתית החדשה מבית מטא הייתה הדבר שכולם חשבו שהם אמורים להיות בו. משפיענים השחירו בה בכיף שלהם ונשבעו שמדובר בדבר הכי נכון של הרגע אבל ההתרסקות הייתה מהירה. היינו מרחמים על מארק צוקרברג אבל למה לנו?
  5. קראנץ׳ פאקינג קורנפלקס. פעם, מזמן מזמן, הצרות שלנו היו איך להניח את הידיים שלנו על השגעת החדשה מבית קראנץ׳. כמו במקרה של הפיסטוק, גם כאן הלהיט החלבי היה שיתוף פעולה עם קבוצת הפייסבוק ״רעבים ברעבך״ שהפך למטרה העילאית של כל תושב ותושבת במדינה. קולטים שהיו פעם חיים שבהם אלו היו הצרות שלנו?
  6. אביבית בר זוהר וליהיא גרינר, סיבוב מספר 510. אחרי ש״פאקינג חבר חדש״ זכה לחיים חדשים בטיקטוק, ליהיא זרמה על ההייפ כשביצעה את הקטע במופע סטנדאפ, מה שלא הצחיק את אביבית. ״לא ידעתי שלקרוא למישהי זונה אמור להצחיק״, אמרה - והסירה מיד עוקב.
  7.  סטטיק ורונה לי שמעון ביחד? עכשיו זה כבר נראה לנו מה-זה רגיל אבל בזמנו, אנשים הרימו גבה מעוצבת בשיטת השערה. הפער ביניהם עומד בסך הכול על 7 שנים (לטובתה) אבל לרגע היה נראה שרונה לי היא הקוגרית של ישראל ושזה בטח עניין חולף. וואלה, לא.
    סטטיק ורונה לי
    כולה 7 שנים, לאן נסעתם? סטטיק ורונה לי | צילום: אור גפן
  8. הרבה לפני הדם במפשעות, לנטלי דדון היה מאבק אחר לגמרי שעלה לכותרות - המאבק בבעל בית הקפה בנווה צדק שסירב לשרת אותה. הסטורי שפרסמה נטלי יצר הרבה מאוד רעש ברשתות אבל הבעלים השיב אש ותבע את דדון, כשהוא טוען ״בכלל לא ידעתי מי זו נטלי דדון״.
  9. טל ואביעד כבר לא. 20 שנה שהצמד הכי אהוב של הרדיו הישראלי שידרו מדי בוקר לכמות מאזינים בלתי נתפסת הגיעו לסיומן השנה כשהשניים הודיעו על פרידה. לחלקכם זה אולי נראה בקטנה, אבל יש מאזינים שלא התאוששו מזה עד היום.
  10. ההופעה של סטטיק במנורה יצרה לא מעט כותרות (ספיר רונדלים, אנחנו חושבים עלייך)  ולא מהסוג שהוא היה רוצה אבל היה זה הריקוד של מאיה קיי שמאוד הכעיס את הצופים. ממש כמו בר רפאלי והרולינג סטונס בזמנו, אנשים לא הבינו למה מאיה קיי על הבמה שלהם ומי בדיוק קורא לזה ריקוד?
  11. רול-אפס. אשכרה, רול-אפס. אנחנו לא יודעים מי בדיוק אחראי לקונספט של כדור גלידה עטוף בממתק הפירות השטני הזה אבל מי שזה לא יהיה - יש לנו עילה סבירה להגשת תביעה על בסיס הנחלת טרנד מטומטם שגרם ללא מעט הורים לקלל את היום שבו הילדים שלהם חזו בזה.
  12. זוכרים דבר כזה שקראו לו ״המהפכה המשפטית״? אנחנו בטוחים שיש הרבה דברים חשובים להגיד על זה, אבל בואו נתמקד רגע בדבר הזה שקרה - עברי לידר בשמלת תעודת זהות, עם כתר על הראש והכיתוב ״חופשי בארצנו״ בשבוע האופנה בתל אביב.
    Haydonperrior Kornit Opening
    בסדר גמור עברי לידר | צילום: Haydon Perrio
  13. לפני ש-50 חטופים חזרו לביתם (כש-129 עדיין בשבי), החזרה הפתאומית של אורי מגידיש הייתה כמו אוויר לנשימה בתקופה שבה מאוד התקשינו לנשום. הרבה מאוד זירו נשפך שם בחגיגה שארגנה לה המשפחה בקרית גת, והלוואי שנזכה לראות עוד לפחות 129 חגיגות כאלה.
  14. ״לא לאכול! אוכל זה רק בראש. הכול שטויות״, זה מה שנכתב על שומר המסך של עומר אדם, שהכי יודע שאתם מרכלים על המשקל שלו וניצל את העובדה הזאת למה שנראה לנו כמו תרגיל יח״צ גאוני, כשקצת אחרי הסערה תמונה שלו מחזיק בלאפה עם שווארמה ותאריך פתיחה של מופע חדש.
  15. פיצוץ רב-משתתפות אירע בתחילת השנה כשדניאל עמית העלתה סטורי שעוקץ את שיטות העבודה של מעיין אדם בתחום וגרם למעיין לענות לה בחזרה. זה בסדר, השתיים מצאו אויב משותף כשלאירוע נכנסה דורין אטיאס וקראה להן ״מוכרניות זולות עם אפס אחריות״ וזה עוד לפני שאדל בספלוב נכנסה לצ׳אט.
  16. ״אני אוהב בנים ואוהב את הקדוש ברוך הוא וזה לא סותר וגם לא חדש״. במילים האלה, כתב החדשות יאיר שרקי יצא מהארון ואולי הוא מהסוג ששומר נגיעה אבל זה לא הפריע למדינה שלמה לרצות לחבק אותו ולא לעזוב.
  17. אחרי שנים של עקיצות וניתוק ביחסים, סאבלימינל והצל התאחדו למופע ענקי עם משפחת תאקט וגרמו לאלו מאיתנו שעברו את גיל 30 להיזכר בימים שבהם צרחנו את המילים של ״הפינאלי״ על כל רחבת בת מצווה שרקדנו עליה.
  18. שיו, זוכרים טיסות? פעם היינו עולים על כאלה, וכשזה היה אפשרי מבחינתנו - התפריט החדש של אל-על בחסות אסף גרניט נראה מאוד מרגש. לא יודעים איך חריימה בורי או חורשט סבזי עובדים בדיוק על טיסה, אבל אולי איפשהו ב-2024 עוד נגלה.
  19. אין דבר שבמדינת ישראל אוהבים להשתמש בו ולבוז לו בעת ובעונה אחת כמו קוד קופון, אבל הסטורי של חן אמסלם על ״עיניים עייפות ועצובות בגלל המצב המדינה״ בתוספת קישור לקרם עיניים היה משהו שהיא אולי תעדיף לשכוח אבל ננצור בלבנו לנצח.
    חן אמסלם
    RTM שפחות עבד לחן אמסלם | צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
  20. הבהלה לכרטיסים לברונו מארס, שנתן פה את אחת ההופעות הטובות שנראו, הביאה לזה שמארס פתח הופעה נוספת בתאריך הארור מכול - שבעה באוקטובר. כוכב הפופ מצא את עצמו כלוא במדינה שמתמודדת עם מתקפת פתע אכזרית, ומאז, אגב, לא כל כך שמענו ממנו.
  21. לא כל כך מזמן היה קיץ ובקיץ הזה, ״ברבי״ הסרט היה הדבר הכי מרגש בסביבה. ״הברבי-קור״ לווה בלבוש ורוד מכף רגל עד ראש, פעולות שיווקיות בקניונים הקרובים לביתכם והבטחה לאחד מהסרטים הכי מהנים של התקופה - שלגמרי מומשה.
  22. טרנד החרם. כלומר, זה לא באמת טרנד אלא תופעה מבישה שקיימת מאז ומעולם אבל לפני השבעה באוקטובר, זה היה הנושא שאי אפשר היה להפסיק לדבר עליו כשפעם בשעה בערך סלבס יצאו בוידויי חרם משל עצמם. מי תיאר לעצמו שכמה חודשים אחרי, המדינה כולה תעבור סוג של חרם עולמי.
  23. פעם היינו קמים בשבת בבוקר והדאגה היחידה שהייתה לנו זה אם נספיק להזמין ג׳חנון. הימים אלו עוד יחזרו, הלוואי שבמהרה.