ריכזנו עבורכם את אירועי התרבות האיכותיים ביותר לחול המועד פסח

השנה יותר מתמיד יש ביקוש בקרב הישראלים לאירועי תרבות איכותיים לכל המשפחה. לכבוד המאורע ריכזנו עבורכם המלצות להצגות, סרטים ואירועים נוספים שמתרחשים בכל רחבי הארץ

זמן צפייה: 05:08

פסטיבל תור הזהב ה-11 באשדוד

פסטיבל תור הזהב, חוגג את שנתו ה-11 בשישה ימים של חגיגה רב תרבותית סוחפת. בפסטיבל שיתופי פעולה ייחודיים, חד פעמיים המשקפים את הפתיחות בתרבות היהודית והישראלית לאורך הדורות. הפסטיבל מציע מגוון רחב של הפקות מקור ויארח השנה גם אמנים מחו"ל המגיעים במיוחד לקחת חלק בחגיגה התרבותית לצד אמנים ישראלים מוכרים ואהובים. התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, הרכב אמנים מצרפת לראשונה בישראל, חגיגת מוזיקה טורקית עם אמנים מאיזמיר וישראל, מופע פלמנקו עם שילוב מיוחד ועכשווי בין פלמנקו, מוזיקה ערבית ומוזיקה מקורית עם מיכל בן צבי והזמרת מרים טוקאן, מופע מוזיקלי מתרבות תוניסיה ועוד. שילוב מופעים מיוחדים אלו המביאים את הקולות והנוסטלגיה ויוצרים פסיפס המחבר בין כל קצוות הקשת בחברה הישראלית.

הפסטיבל מספק לאורחיו מסע מוזיקלי ברחבי העולם, עושר מוזיקלי שחושף את הקהל לסגנונות ולתרבויות במגוון שפות: לדינו, טורקית, יוונית, ארגנטינאית, צרפתית, רוסית וטוניסאית. השנה יתקיים לראשונה ערב חשיפה בשיתוף המכללה תעסוקתית ללימודי מוזיקה ומקצועות הבמה אשדוד של צעירים וצעירות עם צרכים מיוחדים .במקביל להופעות יתקיימו במהלך ימי הפסטיבל סיורים מודרכים בבתי כנסת מרכזיים בעיר ותערוכת תור הזהב בבית אריה קלנג של תלמידי המגמה לאמנות במוזיאון אשדוד לאמנות.

29/3 - 13/4 במוקדי התרבות באשדוד

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים וילדות

מדיטק חולון וסינמטק הילדים יקיימו השנה את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי ילדים בסימן "ילדים מכל העולם". הפסטיבל יציע תוכנית אומנותית ייחודית וחוצת גבולות, שתיקח את הילדים ואת ההורים למסע חוויתי מסביב לעולם בין תרבויות שונות עם סרטים זוכי פרסים מרחבי הגלובוס.

במסגרת הפסטיבל, יוקרנו סרטים בינלאומיים ומיוחדים, ביניהם סרטים שיוקרנו בבכורה בלעדית לראשונה בישראל בשפת המקור, בליווי מספר הסיפורים, שחר טנא, בין הסרטים: "אוינק", סרט אנימציה הולנדי שהועמד לפרס האקדמיה האירופאית בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר לשנת 2022 על ילדה טבעונית שפוגשת לראשונה בחזיר. "מלכת הריקודים", סרט נורבגי, שמגיע היישר מפסטיבל ברלין 2023 שמדבר על מסע התבגרות מרגש ומקפיץ. "יוקו ופרח ההימלאיה", אחד מהסרטים הבולטים בפסטיבלי הילדים העולמיים לשנת 2022, סרט ויזואלי ומוזיקלי מקסים לילדים הצעירים על עכבר קטן היוצא למסע בניסיון למצוא את פרח ההימלאיה בעל כוחות הריפוי.

ציידת העיט הזהוב
ציידת העיט הזהוב | צילום: באדיבות סינמטק הילדים

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 7/4 - 10/4 בסינמטק הילדים בחולון וברחבי העיר.

לפרטים נוספים

פסח בתיאטרון המדיטק חולון

במסגרת הפסטיבל יעלו מידי יום במהלך חופשת חוה"מ מיטב ההצגות של תיאטרון המדיטק, ההפקות החדשות והמוצלחות שעלו במהלך העונה האחרונה. הפסטיבל ייפתח בהפקת הענק החדשה "בת הים הקטנה", וימשיך להצגת בכורה להפקה "הסוד של סבא אפרים – מסדרת ילדי בית העץ". בנוסף תוצג ההצגה החדשה - "סיפורו של פרדיננד", לצד הצגות הדגל זוכות הפרסים שהפכו עם השנים לקלאסיקות אהובות.

ההצגות יעלו במהלך חופשת חוה"מ פסח בין התאריכים ה- 8-12 באפריל

לפרטים נוספים

פסח מהסרטים בסינמטק תל אביב

סינמטק תל-אביב יקיים במהלך חופשת הפסח מגוון אירועים מיוחדים לכל המשפחה. הקרנת סרטי ילדים חדשים שיוצגו בהקרנות יומיות בהם: "סופר מריו", "חברים עד השמיים" ו"מוריס המדהים" לצד קלאסיקות קולנועיות בלתי נשכחות וסרטי ילדים מכל העולם. בנוסף, לראשונה יתקיימו הקרנות פעילות בהן מוזמן הקהל להצטרף ולשיר סדנאות מיוחדות לבניית מינאטורות של אולם קולנוע, צילום סרטי סטופ-מושן, סדנה על עולם הפנטזיה בקולנוע, עולם קסום של פיות מכשפים ודרקונים. הילדים יוכלו להתנסות בכתיבת תסריט וישתמשו באפקטים מיוחדים ויוכלו לצפות בתוצרים שלהם על המסך הגדול.

28/3 - 13/4 בסינמטק תל אביב

לפרטים נוספים

מוריס המדהים
מוריס המדהים | צילום: רד קייפ הפצה

פסטיבל חיפה הבינלאומי ה-33 להצגות ילדים

הפסטיבל המוביל להצגות ילדים יערוך שלושה ימים של חגיגה תרבותית בינלאומית וססגונית בה יוצגו כ-200 הצגות ומופעים מהארץ ומהעולם, שיתייקמו במתחם תיאטרון חיפה. בין ההצגות 7 הפקות מקור שהופקו במיוחד כבור הפסטיבל בבכורה עולמית. ההצגה הפותחת של הפסטיבל השנה היא "חבר שלי פו הדב" - הפקת מקור של תיאטרון חיפה ותיאטרון הקיבוץ. מופעי תיאטרון הרחוב, שיעלו גם הם במסגרת הפסטיבל, יהיו פתוחים לקהל הרחב ללא עלות.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 9/4 - 11/4 בתיאטרון חיפה, רחוב פבזנר 27 חיפה

לפרטים נוספים

מה שבאמצע
מה שבאמצע | צילום: ג'ראר אלון

רוק הגלבוע

"רוק גלבוע" יתקיים לראשונה בחוה"מ פסח באמפי גלבוע - לוקיישן מרהיב המשקיף לנוף הייחודי של הגלבוע, ויציע שני ערבי רוק משובחים. בערב הראשון יתקיימו שלוש הופעות של להקות הרוק האהובות: איפה הילד, מוניקה סקס וג'ירפות, ומופע פותח של להקת הזאבות. בערב השני יעלו  דני סנדרסון ולהקת תיסלם לשתי הופעות, ובשיא הערב ישתפו פעולה יחד על הבמה.

8/4, 10/4 באמפי גילבוע, גן לאומי מעיין עין חרוד

לפרטים נוספים

מופע "משה בתיבה" בקניון עופר חדרה

קניון עופר חדרה, מקבוצת קניוני עופר, יערוך במהלך חודש אפריל 2023 מגוון פעילויות, אירועים, מופעים, סדנאות  והצגות לכל המשפחה.

ביום שלישי ה-4/4 יערך מופע לכל המשפחה לרגל  חג הפסח "משה בתיבה" - אגדה קסומה המביאה פן ידידותי בסיפור המקראי על משה בתיבה. כמו כן במהלך חול המועד פסח יערכו סדנאות לילדים, כולל סדנאות ללא תשלום, יצירת פמוטים מרהיבים, הכנת מעמד למצות ועוד.

4/4, 9/4, 10/4 קניון עופר חדרה

נושמים תרבות בטבע

מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים החליטו להוביל גם השנה את מיזם "נושמים תרבות" בחול המועד פסח. זו השנה הרביעית שבה מתקיים שיתוף פעולה בין הגופים במסגרת המיזם הייחודי שזוכה להצלחה רבה ולתגובות נלהבות מציבור המטיילים בישראל.

במסגרת המיזם קהל המבקרים בגנים הלאומיים יוכל להנות ללא תוספת תשלום ממגוון מופעי תרבות ובהם: אמני קרקס, שחקני תיאטרון, נגנים, להטוטנים ואפילו זמרות וזמרי אופרה. היקף היוזמה מוערך בכחצי מיליון ₪ וממומן במשותף על ידי מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים.

ההופעות יתקיימו בין 9/4 - 11/4 בשעות הבוקר והצהריים, בגנים לאומיים נבחרים ברחבי הארץ.

נושמים תרבות
נושמים תרבות | צילום: אדר סטולרו

חוגגים פסח בחי כיף

גן החיות "חי כיף" בראשון לציון עורך מגוון מופעים של כוכבי ילדים, מתחם מתנפחים, מתחם קרקס, מייצגי ענק, קירות צילום וסדנאות קרקס. מתחם החי כיף מונה כ-600 בעלי חיים ממינים שונים ויתקיימו בו מופעי של כוכבי הילדים: משפחת טרסוב, רינת גבאי ומשפחת אליהו. במקביל למופעים יהיו פרוסות מגוון אטרקציות ופעילויות לילדים.

8/4 - 13/4 בחי כיף ראשון לציון

לפרטים נוספים

"יציאת מצרים" בכיכובו של יובל המבולבל

בעקבות ההצלחה בשנה שעברה, בחג פסח הקרוב יעלה בשנה השנייה ברציפות המופע "מצרים - סיפור ההגדה". זהו מחזמר מצחיק ומרגש לכל המשפחה המספר את סיפור יציאת מצרים מנקודת מבטו של ילד תמים - יובל המבולבל. ילד שובב ומבולבל שנקלע למסע בזמן ופוגש את שלל הדמויות מתוך סיפור ההגדה: משה, בת פרעה, רעמסס ועוד. יובל מצטרף למשה ועם ישראל במאבק על החירות ויציאה ממצרים וכך מבין יובל את המשמעות של חירות אמיתית. בהשתתפות יובל המבולבל, אודליה סויסה ומגוון רחב של שחקנים ורקדנים.

18/3 - 30/4 בכל רחבי הארץ

לפרטים נוספים

פסטיבל ימי זמר 2023 בתיאטרון חולון

פסטיבל "ימי זמר בתיאטרון חולון" – חגיגת הזמר העברי הגדולה, יתקיים זו השנה ה27 בחוה"מ פסח. החגיגה בסימן “ארץ ישראל יפה” על פי שירו של שייקה פייקוב. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 12-9 באפריל 2023 באולמות תיאטרון חולון. במהלך שנותיו הפך הפסטיבל למעין לארכיון לאומי של הזמר העברי עם הפקות מקור, מופעים מיוחדים, מחוות לזמרים, זמרות, יוצרים ויוצרות שהטביעו חותמם על הפסקול של מדינת ישראל.

השנה הוא מעניק מקום מיוחד ליוצרים ויוצרות, מבצעים ומבצעות שהם מאבני היסוד של המוזיקה הישראלית, חלקם עדיין עמנו כאלה שהגיעו לגיל גבורות וחלקם כבר לא עמנו אך המשותף לכולם הוא שיריהם הבלתי נשכחים. בהפקות מקור מיוחדות יציין הפסטיבל 100 שנה להולדתם של שושנה דמארי והמשורר נתן יונתן, יחגוג במופעים נפרדים יום הולדת 90 לפזמונאי ומחזאי, המתרגם וחוקר ספרות והזמר העברי דן אלמגור, לזמר הפזמונאי המלחין והשחקן שמעון ישראלי ולמלחין, המעבד והמנצח אריה לבנון, יום הולדת 70 לדורית ראובני גם ללאה גולדברג ושיריה יוקדש מופע חדש בביצוע גילה חסיד. לצד אלה יקיים הפסטיבל מופע לזיכרו של יצחק קלפטר (צ'רצ'יל) שנפרד מאיתנו השנה. הפסטיבל יארח את  שלומי שבן עם המופע החדש והמדובר שלו "בית פתוח" והפעם עם נינט טייב ויקדיש מופע להשקת ספרו של יואב גינאי "גירסת כיסוי לאהבה" .

9/4 - 12/4 בתיאטרון חולון

לפרטים נוספים

מיקילנד בקניון עזריאלי

כוכבת הילדים מיקי מוכתר מזמינה אתכם לפארק חוויות ופעילויות שכולו מיקילנד. בחג הפסח הקרוב, על הגג של קניון עזריאלי תל אביב, תוכלו ליהנות מכ-3,000 מטרים של עולם חוויתי ומלא אטרקציות וכיף לכל המשפחה – פארק מתנפחים ענק, פארק חבלים, לוגו בוקס, עמדות צילום ומופע מרכזי של מיקי.

6/4 - 15/4 בקניון עזריאלי תל אביב

לפרטים נוספים

הופעות במתחם "קו רקיע" בפארק אריאל שרון

המתחם הממוקם בפנינה האקולוגית, פארק אריאל שרון, פותח עונה שלישית ברציפות ויעלה שתי הופעות שקיעה רצופות. תמיר גרינברג יגיע מלווה בלהקתו הווירטואוזית ויבצע ביצועים יוצאי דופן של שירים מקוריים לצד ביצועים חד-פעמיים ללהיטים מתקופות שונות. בהמשך החג יעלה ברי סחרוף במופע חשמלי בליווי ההרכב המשובח שמלווה אותו כבר שנים, עם כל השירים האהובים וגם כאלה שלא נוגנו זמן רב על הבמות. לסגירת החג ופתיחת חגיגות המימונה אורחי קו רקיע ייהנו מהופעה של אחת הזמרות האהובות בישראל, מירי מסיקה, שתשיר את כל הלהיטים מכל אלבומיה לצד שירים נוספים אותם היא מבצעת במגוון סגנונות.

8/4 - 10/4 במתחם קו רקיע בפארק אריאל שרון

לפרטים נוספים