חולדאי על "הנאמנות בתרבות": "80 שנה לליל הבדולח - רדו מזה!"

ראש עיריית תל אביב תקף את שרת התרבות והספורט מירי רגב, שמתחה עליו ביקורת לאור ההחלטה להעניק פרס לאמן אריאל ברונז שהתפרסם עקב תחיבת דגל לישבנו: "רצתה לקבל כותרת"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: חדשות עשר

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, תקף הערב את שרת התרבות והספורט מירי רגב על רקע חוק "הנאמנות בתרבות" שעבר השבוע בהצבעה ראשונה בכנסת - והשווה בין התחושות שלו לגבי החוק לגבי האווירה ששררה בגרמניה הנאצית לפני 80 שנים.

 

בבוקר נודע כי העירייה תעניק את פרס רוזנבלום לאמנויות לאריאל ברונז, תחת הקטגוריה "אמן צעיר ומבטיח", בשל עבודותיו בשנה האחרונה - ועם זאת, ברונז עלה לכותרות דווקא בהקשר אחר לגמרי, כאשר לפני שלוש שנים תחב דגל לישבנו במהלך ועידה של עיתון הארץ. רגב הגיבה הבוקר כי "מי שמבזה את סמל המדינה ודוחף דגל לישבנו לא ראוי לאף פרס בשם עירייה בישראל, ועיריית תל אביב העומדת מאחורי ההחלטה ההזויה הזו, ממחישה עד כמה היא מנותקת מרחשי לבו של הציבור".

 

רגב פנתה ישירות לחולדאי במילים "הגיעה העת, שתבין את מה שרוב הציבור בישראל מבין - אמנים המבזים את סמל המדינה, אינם ראויים לפרס ולתמיכה מטעמי הרשויות בה". הערב, הגיעה תשובתו של חולדאי בראיון לתוכנית "אורלי וגיא".

 

"ועדת הפרסים יושבת על המדוכה כבר חודשים מראש ובוחרת אומנים לפי איכות עבודתם", אמר חולדאי, "אבל אני רוצה להגיד משהו אחר - בסוף הדוגמה הקלאסית למה חוק הנאמנות לתרבות הוא מטומטם, כי שרת התרבות הביאה לנו פייק ניוז - כי היה מדובר בכלל בדגל לבן ולא דגל המדינה. אז לפי איזה קריטריון עכשיו מבזים משהו? ששרת התרבות התעוררה בבוקר ורצתה שוב לקבל כותרת.

 

"80 שנה אחרי ליל הבדולח שם שרפו אומנות וספרות בגלל דעות של אנשים - רדו מהחוק הזה", סיכם חולדאי.