האם הקריירה של וודי אלן הגיעה לקיצה?

בתו המאומצת של וודי אלן סיפרה באריכות כיצד הבמאי המוערך התעלל בה מינית, לטענתה, כשהייתה בת שבע. אלן ממשיך להכחיש, אבל בהוליווד שאחרי מי טו, כבר אי אפשר להתעלם

וודי אלן
וודי אלן | צילום: Getty Images

דילן פארו, בתו המאומצת של וודי אלן, חיכתה חצי יובל לרגע שבו הוליווד סוף סוף תאמין לה.  התשובה לשאלה, למה היא נזכרה עכשיו - היא שהיא לא נזכרה עכשיו. פארו סיפרה למשטרה שאלן הטריד אותה מינית עוד כשהייתה בת שבע, אבל המשטרה קבעה אז כי אין בסיס לטענות.

 

בתקשורת חשבו שאמה המאמצת של דילן, מיה פארו, שהייתה בת זוגו של אלן במשך שלוש עשרה שנים גרמה לה להמציא את הסיפור הזה כדי לנקום באלן שבגד בה עם בתה המאומצת מנישואים קודמים. הציבור קנה את הגרסה של אלן, שהמשיך מאז להוציא סרט מדי שנה, ולקבל פרסים יוקרתיים - אבל בעקבות קמפיין מי טו, לשחקנים שהופיעו בסרטיו כבר קשה להמשיך להתעלם מדבריה של פארו. אלן כבר הכחיש את הטענות בעבר והיום הוא מוסר בתגובה כי פארו מנצלת את קמפיין מי טו ניצול ציני, ומזכיר כי המשטרה סגרה את התיק כבר לפני 25 שנה.

 

לשאלה מה בדיוק קרה שם בעליית הגג, אין וגם לא תהיה תשובה חד משמעית. אבל זה כבר לא משנה, שלושה שחקנים שהשתתפו בסרטו האחרון של אלן, הודיעו כי יתרמו את המשכורת שלהם לעמותות לנפגעי תקיפה מינית, סביר להניח שמפיצי הסרט יגנזו את יציאתו לאקרנים, וקשה להאמין שהבמאי המוערך יצליח ללהק שחקנים לסרטו הבא. אחרי שנים שבהן הוציא וודי אלן סרט חדש מדי שנה, בגיל שמונים ושתיים, הוליווד מבהירה לו כי זמנו עבר.