מיקי גורדוס הלך לעולמו בגיל 73

הקשב והעיתונאי המיתולוגי נפטר הבוקר מדום לב, ההלוויה תתקיים בקריית שאול. "היה פנומן ברמה בינלאומית, עם חוש עיתונאי נדיר, שנכח בכל אירוע משמעותי"

העיתונאי מיכאל "מיקי" גורדוס
העיתונאי מיכאל "מיקי" גורדוס | צילום: אברהם אמיר

מיקי גורדוס "קשבנו", מי שהיה שנים רבות קשב קול ישראל, נפטר הבוקר מדום לב, בביתו שביהוד לאחר מחלה קשה והוא בן 73. הוא הותיר אחריו אשה ושלוש בנות.

 

גורדוס החל לעבוד בקול ישראל בשנת 1968 בעזרת מקלטי רדיו שהתקין בביתו, והאזין דרכם לחדשות חוץ, אותן העביר לדסק הישראלי. לפני כשלוש שנים, הוא סיים את עבודתו בתחנה. הלווייתו תתקיים, ככל הנראה, מחר בקרית שאול.

 

"גורדוס היה פנומן ברמה בינלאומית", מספר אלון בן דוד, פרשן חדשות עשר שעבד לצדו במשך שנים ארוכות בקול ישראל. "היה לו חוש עיתונאי נדיר, שכיוון אותו תמיד להאזין לתדר הנכון בזמן הנכון. בכל ארוע משמעותי הוא היה נוכח, עם האוזניות ומכשירי ההקלטה ולתעד רגעים היסטוריים. היתה לי זכות לעבוד איתו בשנים הארוכות של המלחמה בלבנון, כשמיקי היה תמיד ראשון להבין את התמונה. אדם ועיתונאי מיוחד שיחסר לי".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו: "אדם ידען, שבמשך שנים ארוכות חיבר אותנו לחלקים רבים של העולם, טרום עידן האינטרנט. יהי זיכרו ברוך".

 

בין היתר, היה גורדוס הראשון ב-1968 שדיווח על פשיטת צה"ל בנמל התעופה הבינלאומי בביירות; חשף את הרכבת האווירית הסובייטית למצרים ב-1970; וכן גם את חטיפת מטוס אייר פראנס, שהובילה בסופו של דבר למבצע יונתן. ב-1990, היה גורדוס הישראלי הראשון שגילה את פלישת צבא עיראק לכוויית, מהלך שהוביל לפתיחת מלחמת המפרץ הראשונה, והקדים בכך את אנשי אגף המודיעין של צה"ל.