מדונה בווידוי מטלטל: "נאנסתי כשסכין נעוצה לי בצוואר"

בטקס פרסי הבילבורד, הפתיעה מדונה את הקהל כשסיפרה במונולוג ארוך ומרגש על האונס שעברה בצעירותה

מדונה בטקס פרסי הבילבורד 2016
מדונה בטקס פרסי הבילבורד 2016 | צילום: צילום מסך-

כשמדונה עלתה השבוע לבמה כדי לקבל את פרס אשת השנה של מגזין בילבורד, כולם ציפו לנאום תודה סטנדרטי. אבל על הבמה קרה משהו אחר לגמרי. מדונה נשאה נאום בן 10 דקות, בו חזרה אל ימיה כצעירה בת 16 בימיה הראשונים בניו יורק.

 

"השנה הייתה 1979 וניו יורק הייתה מקום מפחיד מאוד," היא אמרה. "בשנה הראשונה שלי בעיר נשדדתי באיומי אקדח, נאנסתי על גג כשסכין תקוע לי עמוק בגרון ודירתי נפרצה ונשדדה פעמים רבות כל כך שפשוט הפסקתי לנעול את הדלת.

 

"כפי שניתן לדמיין, כל אותם אירועים בלתי צפויים לא רק עזרו לי להפוך להיות האישה הנועזת הנצבת מולכם, אלא גם הזכירו לי שאני פגיעה."

 

לכתבות נוספות שאולי יעניינו אתכם:

>>חובת צפייה: הנכד של שלמה ארצי הוא הכוכב הגדול הבא

>>אהובה עוזרי: "אם אתה אוהב אותי - אני אשיר לך כל היום"

>>לא מוותר: ההופעה של קותימאן הייתה אירוע חד פעמי ולא קל לעיכול

זו הפעם הראשונה שמדונה מדברת על כך בצורה ישירה, ומסבירה איך הפכה להיות האישה שהיא היום. דיוויד בואי, שהיה ההשראה הגדולה שלה בשל האנדרוגיניות, היה גם זה שדרכו הבינה את ההבדל בין גברים לנשים בתעשייה.

 

"אין חוקים, אם אתה בן," אמרה בטקס, "אם את בת את צריכה לשחק את המשחק. מותר לך להיות חמודה ויפה וסקסית, אבל אל תפגיני את חוכמתך יותר מדי. אל תביעי דעה. מותר לגברים להחפיץ אותך ומותר לך להתלבש כמו פרוצה, אך אסור לך לקחת בעלות על הפריצות שלך. ואל תשתפי את העולם בפנטזיות המיניות שלך. לבסוף, אל תזדקני, משום שהזדקנות היא חטא. ימתחו עלייך ביקורת, ישמיצו אותך ואין ספק שלא תושמעי ברדיו."

 

בשנים האחרונות מקבלת מדונה ביקורת על כך שהיא ממשיכה להתלבש באופן שלא הולם לכאורה לגילה. לכך התייחסה מדונה, וחזרה אל התקופה בה הוציאה את ספר הסקס שלה ואת האלבום "אירוטיקה". ובדומה להתייחסות לדיוויד בואי, היא משווה את היחס אליה אל היחס לפרינס.

 

"קראו לי 'זונה' ו'מכשפה'. בכותרת אחת השוו אותי לשטן. אמרתי: 'רק רגע, האם פרינס לא מסתובב בכל מקום בגרביונים, עקבים גבוהים ושפתון כשכל הישבן שלו מציץ החוצה?' כן, זה מה שהוא עשה. אבל הוא היה גבר. זו הייתה הפעם הראשונה בה הבנתי ממש שלנשים אין באמת חירות כמו זאת שיש לגברים. אני זוכרת שחשתי משותקת."

 

אחרי הרבה זמן שנראה שמדונה לא מובילה אלא קצת נגררת, נראה שהיא החזירה את הכוח שהפך אותה למדונה בנאום המרגש הזה.