לא רק אולן: האיחודים הגדולים בתעשיית המוזיקה הישראלית

השנה היינו עדים לכמה איחודים מרגשים ומפתיעים בעולם המוזיקה בין להקות וצמדים, שחלקם היו מצויים בסכסוך מתמשך לאורך שנים רבות. לכבוד שבוע האיחוד בהישרדות ולמען התקווה לאיחוד הקרע בישראל, אספנו את הלהקות והצמדים שהחליטו לשים סוף לסכסוך למען מטרה גדולה - המוזיקה

איחודים בתעשיית המוזיקה
איחודים בתעשיית המוזיקה | צילום: עומרי רוזגרט, עומרי רוזגרט, אור גפן

פרק האיחוד של הישרדות שודר השבוע בערוץ 13, ומשני שבטים שהיו בתחרות לאורך כל העונה, טגאלוג ובייבאין, קיבלנו את "אולן", שממנו יצא השורד האחרון בסוף העונה. נכון, גם האיחוד של השורדים לא עבר חלק, שכן ריבים ישנים הוצתו מחדש וכולם מאיימים להתנקם בכולם, אך עדיין איחוד הוא דבר מתבקש, דווקא בתקופה בה החברה הישראלית נמצאת כנראה בתקופה הכי מפולגת שלה. בין אם אתם תומכים בהפיכה ובין אם אתם מתנגדים לה, אין ספק שבסופו של דבר יש לנו רק מדינה אחת ואין לנו ארץ אחרת.

מי שכן חתרו לאיחוד למען מטרה גדולה היו כמה מהלהקות שעשו את זה השנה בענק, חלקן אחרי סכסוכים ארוכי שנים. אז למען תחושת האיחוד, אספנו את האומנים שהשאירו את הכל מאחור למען המוזיקה והקהל.

כתבות נוספות בתרבות ובידור

1. סאבלימינל והצל

קובי שמעוני ויואב אליאסי היו בנתק של עשור בעקבות אחד הסכסוכים הארוכים ביותר בתולדות תעשיית המוזיקה הישראלית. הסולחה בין השתיים נעשתה ביוזמת הצל, שפרסם סרטון התנצלות בו הוא קרא לסאבלימינל לבוא להידברות. השניים נפגשו, השלימו, ולא עבר זמן רב לפני שהכריזו על מופע איחוד שהלהיב את חובבי סצנת הראפ הישראלית יחד עם משפחת תאקט. שני המופעים זכו להצלחה אדירה, וכעת מתוכנן מופע נוסף בקיסריה ב-15/5. ריספקט.

סאבלימינל והצל
סאבלימינל והצל | צילום: עומרי סילבר

 

2. נוער שוליים

בדצמבר האחרון הלהקה האהובה משנות התשעים התאחדה למופע נוסטלגי, רק בלי מיקיאגי. את מקומו של סולן הלהקה תפס נציג ישראל באירוויזיון לשנת 2022, מיכאל בן דוד. מופע האיחוד כלל את כל הלהיטים הגדולים, ביניהם "לילה", "אמסטרדם" ו-"ציירי לך שפם", אך היעדרו של של מיקיאגי, שהעדיף להתעמק במיסטיקה ובתקשור, היה מורגש.

 

3. אתניקס

הסכסוך ארוך השנים בין מייסדי אתניקס, תמיר קליסקי וזאב נחמה, נמשך שש שנים ארוכות וכלל תביעות משפטיות על סך מיליוני דולרים והשמצות הדדיות בתקשורת. למרבה השמחה, באקוטובר האחרון השניים ערכו סולחה וקליסקי חזר ללהקה. בתחילת החודש עלה מופע האיחוד שלהם, ששלהב את הקהל עם שירים ישנים וחדשים.

Whatsapp Image 2023 02 12 At 1
אתניקס | צילום: עומרי רוזגרט

 

4. הדורבנים

הלהקה שהביאה את שנות ה-70 לשנות ה-2000 עולה השנה עם שלושה מופעים שיתקיימו בשבוע הבא, ועוד מופע בחודש מאי הקרוב. כ-14 שנים מאז שהתפרקו "הדורבנים" המעריצים כבר להוטים לשמוע את הלהיטים שנכנסו ללב הקונצנזוס הישראלי "שוב הדיסקו כאן", "יצאנו לרקוד", "עוד לילה", "לבדוק לך ת'מנוע" ועוד. הציפייה וההתרגשות בעיצומן.

הדורבנים
הדורבנים | צילום: גלעד לנגר

 

5. שב"ק ס'

הלהקה האגדית לא היססה לרכב על גל האיחודים של ההיפ הופ הישראלי, וגם הם עלו למופע איחוד בזאפה לייב פארק ראשון לציון בספטמבר האחרון. ההופעה כללה את מיטב הלהיטים (ביניהם: "מכופף הבננות", "ו"תתקעו בחצוצרה" וגם "נופל וקם") וגם שרירי הבטן של מוקי שתפסו לא מעט תשומת לב. הראפרים האהובים הוכיחו שגם בגיל 50 הם עדיין מסוגלים לתת בראש.