ביבי, במבה וניצולי שואה: ההסתדרות הציונית בחרה את הסמלים הכי ישראלים שיש

ההסתדרות הציונית העולמית יצאה בפרויקט מיוחד לכבוד יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. מחלקת התפוצות פרסמה כרזת קומיקס שמרכזת את הסמלים, השמות והמותגים הכי ישראלים

ההסתדרות הציונית העולמית
חגיגות 75 שנות עצמאות למדינה | צילום: המחלקה לפעילות ציונית בתפוצות בהסתדרות הציונית

לרגל חגיגות 75 שנות עצמאות למדינת ישראל, פרסמה ההסתדרות הציונית העולמית עלון קומיקס המונה את המותגים והסמלים הכי ישראלים שיש. הרשימה כוללת דמויות מפתח מהעבר והווה, מנהגים, סמלים ומותגים בולטים שהפכו למזוהים עם ההווי הישראלי.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

לכרזה צורף ברקוד לסריקה, המפנה את הקהל לחוברת אינטראקטיבית שמכילה הסבר על כל הדמויות בכרזה, וחוברת שתורגמה לשפות נוספות: אנגלית, ספרדית, צרפתית ופורטוגזית. הכרזות נשלחו לכמאה קהילות יהודיות ברחבי העולם ויגיעו לתפוצה של עשרות אלפי עותקים. בנוסף הכרזות יחולקו באירועים מרכזיים של חגיגות העצמאות בקהילות היהודיות במקסיקו, ארגנטינה, אורוגוואי, ברזיל, צרפת וארה"ב.

הרשימה כוללת 66 סמלים בלבד (למה לא 75?) וביניהם: אריק איינשטיין, דוד בן גוריון, אילן רמון, פלאפל, ערביי ישראל, חגיגה בסנוקר וציפי שביט.

בלטו בהיעדרם: נטע ברזילי, יעל ארד, זוהר ארגוב, התנ"ך, הכותל, חומוס, אמפמ, הייטק וסיימון לבייב. הנה, השלמנו ל-75.

חגיגה בסנוקר
חגיגה בסנוקר | צילום: המחלקה לפעילות ציונית בתפוצות בהסתדרות הציונית

מההסתדרות הציונית העולמית נמסר: "הרעיון מאחורי הפרויקט היה להבליט את המוסדות הלאומיים, תוך הדגשת העובדה שישראל מהווה את הבית הלאומי של העם היהודי. חגיגת העם היהודי כולו, על כל גווניו, מקצה לקצה. דמויות מופת ישראליות, מנהגים שמשקפים את העם ונערכו יחדיו לכבוד 75 שנה של מדינת ישראל. תצוגת פניה השונות על כל רבדיה של החברה הישראלית, הם חלק מבניית הבית המשותף. חשיבות הערך העליון שהופך את המדינה למה שהיא. סממנים של אחדות ושיתוף פעולה, לטובת חיזוק הערכים המשותפים כאן, בארץ ישראל של 2023".