הצילו: מה הטייסים יודעים ולא מספרים לכם

מתי לטוס? איפה הכי מלוכלך? למה חשוך? כל השאלות ועוד 10 נוספות שתמיד רציתם לשאול ולא היה לכם את מי

#1 - מה השעה הכי טובה לטיסה?

כמו שלמדנו היטב בצבא – הבוקר הוא הזמן הטוב ביותר ביום. משכימי-קום סובלים הכי פחות מעיכובים בטיסות - וזה מוכח. ולא רק זה, השמיכות הנקיות והרעננות ביותר מגיעות לטיסה הראשונה של היום. מעבר לכך הן פשוט מקופלות ונארזות מחדש. איכס.

#2 - באיזו תדירות תא הנוסעים מחוטא?

תא הנוסעים מנוקה בדרך כלל פעם אחת ביממה, לרוב בלילה. מפגש עם אלפי מחוללי מחלות על השולחן הקטן עשוי לקרות לא מעט פעמים (ותודה להורים שמחתלים עליו תינוקות). כדאי שתיקחו אתכם ג'ל אלכוהול לחיטוי הידיים ומגבוני חיטוי קטנים לניקוי השולחן.

#3 - מהו המושב הבטוח ביותר במטוס?

ללא ספק הזנב. בדרך כלל אף המטוס נוטה לספוג את רוב הנזק במקרי חירום. כמובן שלא אכפת לכם מרעש המנוע, הנדנודים וחדרי השירותים שנמצאים ממש מאחוריכם. אבל היי, הכי טוב בטוח.

#4 - כמה נקי האוויר היוצא ממערכת האוורור?

מערכת האוורור במטוס היא מערכת סגורה, משמע, לא מגיע למטוס אויר מבחוץ. תחשבו על זה רגע, וקחו נשימה עמוקה לפני העלייה למטוס. שימו לב שהאוויר גם יבש מאוד, עם 2% לחות. אל תשכחו לשתות! ואם כבר שתייה...

#5 - למה דיילים תמיד מגישים מים מבקבוקי מים מינרליים?

האם מי הברז אצלכם בבית טובים לשתייה? כנראה שכן, אבל זה ממש לא ככה במטוס, שמטייל בכל העולם. אל תשתו במטוס מים מקנקן או מבקבוק שלא היה אטום. למה? מחקרים מוכיחים שבמי-ברז במטוסים ריכוז הבקטריות גבוה הרבה יותר מרוב התקנים הממשלתיים.

#6 - למה האור בתא הנוסעים כבוי בזמן המראה ונחיתה?

בטוח שמתם לב לזה בזמן טיסות לילה – הנחיתה וההמראה תמיד מתבצעות בחושך. הסיבה לכך היא שאלו הם שני השלבים הקריטיים בטיסה עם פוטנציאל התקלות הגדול ביותר. במצב חירום שידרוש פינוי נוסעים מהיר, עדיף הרבה יותר שהעיניים שלכם יהיו מורגלות לחושך מאשר שתגששו את דרככם באפלה.

#7 - מי לעזאזל קורא לדייל לפני הנחיתה?

מקווים שאף אחד. הצלצולים שאתם שומעים בחלק מהפעמים הם סוגים שונים של התראות לדיילים. צלצול אחד מסמן להרים את הטלפון הפנימי. שניים או שלושה צלצולים יישמעו בזמן ההושבה, ההמראה והנחיתה, ולעיתים גם לאחר מעבר גובה 10,000 רגל. חמישה או שישה צלצולים מודיעים על מקרה חירום, אבל אתם תשמעו אותם יחד עם תדריך מהדיילים ולא בהפתעה.

#8 - למה ה-WiFi במטוס כל כך גרוע?

במטוס יש ראוטר אחד על יותר מ-100 נוסעים, והוא מחובר לאינטרנט דרך לווין ולא דרך כבלים. אל תשכחו את העובדה שהמטוס זז מאוד מהר, מה שעוד יותר מקשה על חיבור אינטרנט יציב (בערך כמו זה שקשה לנהל שיחת טלפון ארוכה ברכבת מהירה). מה עושים אם חייבים אינטרנט? נסו להימנע מאתרים "כבדים" ועתירי מדיה שזוללים את רוחב הפס. הפרק האחרון של המרוץ למיליון יחכה לכם כאן עד שתנחתו.

#9 - מה צוות המטוס אוכל?

לא, הם לא חיים רק על אוכל מטוסים. לפעמים המנות בכלל נגמרו לפני שנשאר להם משהו. הדיילים מביאים אוכל מהבית ובתור מומחי שדות תעופה, הם יודעים מהם המקומות הזולים והטובים ביותר לאכול בשדה ובעיר מסביב. שווה לעקוב אחריהם.

#10 - מה קורה אם הטייס חולה?

עדיין בתחום האוכל- אמנם לא חוק כתוב, אבל זוהי תושב"ע מוכרת בעולם התעופה ששני הטייסים לא אוכלים את אותה המנה. למה? במקרה שאחת המנות מזוהמת או מקולקלת והטייס חולה, תמיד יש את טייס המשנה שיגבה אותו.

#11 - אני שונא את המושב הזה. איך אני עובר למחלקה ראשונה?

העברה למושב במחלקה הראשונה תתבצע, אם בכלל, אחרי ההמראה. חלק מהחברות דורשות מהדיילים למלא טפסים המפרטים מדוע נוסע הועבר למחלקה ראשונה. רוצים יחס מועדף? הסיכויים שלכם לקבל שדרוג למחלקה ראשונה מזנקים אם אתם מאוד מאוד נחמדים, לבושים יפה, גבוהים מהממוצע, בהריון או עם גבס ברגל המצריך מושב מרווח יותר. חלק מהדיילים אומרים שגם להיות יפים לא יזיק לכם.

#12 - טייסים לא מתעייפים בטיסות ארוכות?

בוודאי שכן. יותר מזה, הם רשאים לתפוס תנומה קלה בזמן שטייס המשנה מטיס את המטוס. בכל מקרה רבים מהם מודים שהם נרדמים בזמן השיוט. ותודה ללורנס ספרי, ממציא הטייס האוטומטי.

#13 - מסכות החמצן באמת מצילות חיים?

מסיכות החמצן מזרימות חמצן לכלל הנוסעים במשך כ-15 דקות, שזה בערך הזמן שלוקח לטייס להוריד את המטוס לגובה בו הנוסעים יכולים לנשום. ברגע שמתרחשת ירידה לחץ פתאומית שימו את המסכה, הטייס כבר דואג להוריד את המטוס.

מקור: rodalesorganiclife