אסף גרניט היה מתעלף: 5 סרטוני אוכל ביזאריים שכל פודי חייב להכיר

האכלן המטורף שמתפרנס מתחרויות אכילה, הדרך האמיתי לאכול סושי, הגבינה שתגרום לכם להתחנן לעוד והיכרות עם המנה המשומנת בעולם. דור פורטנוי עם המלצות צפייה שיעזרו לכם להעביר את הבאסה בסבבה

הכירו את המנה הכי משומנת בעולם


קחו בחור קנדי מנומס, שימו אותו באמצע רחוב הומה במומבאי באחד הימים הכי חמים בשנה ותנו לו לטעום כמה ממנות הרחוב המאתגרות ביותר, בהן מוח עז ברוטב חריף, אומלט בטיגון עמוק עם זעפרן ופירה ירקות בביצוע מרתיע עוד יותר - וצפו בתוצאה. סרטוני היוטיוב של טרבור ג'יימס מתמקדים בעיקר במאכלי רחוב ממדינות שונות בעולם שמכינים בשלנים אותנטיים בלב ההמולה בלי טיפת פילטרים או ניסיון ליפות את סביבת העבודה. התוצאה מעניינת מאוד, מרחיבת אופקים קולינריים ולעיתים מרתיעה, ותגובותיו המנומסות של טרבור הופכות את הרגעים הקולינריים המאתגרים למשעשעים הרבה יותר.

איך אתם אוכלים סושי ואיך *באמת* צריך לאכול סושי


מאנצ'יז הוא אתר אוכל ששייך לרשת וויס האמריקאית. תמצאו בו מתכונים ודרכי הכנה של מנות מוכרות מזווית מעמיקה יותר, כולל התמקדות בתרבויות השונות שהאוכל מגיע מהן. הסרטון הנצפה ביותר מוקדש למאסטר סושי נאומיצ'י אסודה בעל מסעדת סושי נחשבת בטוקיו, שמלמד איך באמת אמורים לאכול סושי, וזה לא דומה לשום דבר שאתם מכירים. ההיילייט של הסרטון הוא אופן טבילת הסושי בסויה ודרך הכנסתו לפה תוך שמירה על כללי הנימוס היפניים המדוקדקים. 16 מיליון צפיות עשה הסרטון, ואם אתם בעניין התרבות היפנית, הוא הולך להיכנס לכם עמוק לעורקים.

החברה הכי טובה של הפסטה שלכם


הערוץ האמריקאי Food Insider מתמקד במה יש בתוך האוכל שאנחנו מכירים: איך פיצה האט מכינים את הפיצה שלהם, איך הינץ מכינים את הקטשופ שלהם ואיך מכינים ואוכלים נודלס במקומות שונים בעולם. בסרטון המגרה ביותר לצפייה מלמדים את כל מה שמעולם לא ידעתם על פרמזן: החל מסוגי החלב שלוקחים חלק בהכנתה, דרך תהליך הגיבון ועד תהליך היישון. בסוף 9 הדקות מבינים גם מדוע מחירה יכול להגיע לכמה עשרות דולרים לחריץ קטנטן.

האמריקאי שמצא את עצמו מואכל במחניודה


מארק וינס, אמריקאי בן 34 שמטייל סביב העולם ומגלה תרבויות אוכל שונות. יש לו כ-6 מיליון עוקבים וכל סרטון שלו מגיע למאות אלפי ואפילו מיליוני צפיות. מארק הגיע גם לישראל וביקר ברמלה, עכו, אשדוד ותל אביב. אבךל הרגע המאתגר ביותר היה בירושלים, עת ערך סיור במסעדת מחניודה וביקש לקיים ארוחת שוק שמחה שהציבה אותו בפני הלם תרבות שמצטלם נהדר.

ענף התחרות הביזארי בעולם


לסיום, אוכל מכיוון אחר לגמרי. מאט סטוני בן ה-27 מארצות הברית הוא אכלן תחרותי שמשתתף בתחרויות אוכל ברחבי העולם במסגרת עבודתו, ממנה הוא מתפרנס לא רע בכלל. מאט מגדיר את עצמו כספורטאי ומקפיד להתאמן כל יום, להיבדק באופן קבוע על ידי רופאים ובאופן כללי חי על דיאטה מוקפדת מאוד שנשברת בתחרויות האכילה המאתגרות בהן הוא לוקח חלק.

לראייה, מאט מחזיק בשיא העולם באכילה מהירה של ארוחת ילדים ממקדונלד'ס, שחוסלה ב-15.22 שניות בלבד (כולל הצ'יפס והקולה). זה אולי נראה מגעיל ממבט ראשון, אבל היכולת של האיש לאכול כמות של ג'אנק פוד מפתיעה במיוחד ולעיתים אף מעוררת חשק להצטרף לענף התחרותי. בסרטון הזה מאט אוכל לבדו ארוחת סופרבול המיועדת למשפחה שלמה וכוללת פיצה גדולה, 3 המבורגרים, קערה ענקית של 75 כנפיים כולל הסלט שבצד ו-3 קערות סלסה עם שקית ענקית של דוריטוס. שווי הארוחה 20,000 קלוריות, וכולנו מאחלים לו בהצלחה בביקור הבא אצל הקרדיולוג.