שמלת ערב ועקבים או ג'ינס וכפכפים: מהו קוד הלבוש למסעדות בישראל?

לכל מסעדה יש את הייחודיות שלה, הסגנון שלה וקוד הלבוש שלה וההחלטה מה לובשים למסעדה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה. נשים וגברים כאחד יכולים לבלות שעות מול הארון ולשאול את עצמם "מה ללבוש?" רגע אחרי הגמר הגדול של 'המסעדה הבאה' (ורגע לפני התמוטטות עצבים), יצאנו לבדוק עם בלוגריות האופנה הכי פאשניסטיות באזור - איך מתאימים את הלבוש, ומה קוד הלבוש למסעדות בישראל?

זמן צפייה: 01:49

ההחלטה לצאת לאכול במסעדה מלווה בלבטים קשים ותהומיים - איך להתלבש? כולנו בשלב כזה או אחר עמדנו חסרי אונים מול ארון מלא בגדים ולא הצלחנו להחליט מה ללבוש. מצד אחד אנחנו לא רוצים להגזים עם לוק של חתונה (בכל זאת אנחנו בישראל) ומצד שני אנחנו רוצים סוף סוף לדפוק הופעה שתוציא אותנו קצת משגרת היום יום האפרורית שלנו.

בעקבות הגמר הגדול של "המסעדה הבאה", בו פומפי זכה לםפתוח את מסעדת חלומותיו "קילומטרז'", רצינו להפוך לכם את החיים ליותר קלים, ולנסות להגדיר אחת ולתמיד - מה הלבוש שמתאים למסעדות בישראל? יצאנו להתייעץ עם נטע דנינו ושיר יפרח - בלוגריות אופנה מהממות עם עשרות אלפי עוקבים וביקשנו מהן טיפים שיעזרו לנו לנווט בין כל המסעדות השוות.

2v1a3249
גם יפה וגם אופה. נטע דנינו | צילום: נוי עינב

נטע דנינו היא לא רק בלוגרית אופנה וסטייליסטית עם 37 אף עוקבים, היא גם בשלנית מטורפת, שהשתתפה באודישנים של 'המסעדה הבאה', הרשימה את השופטים וכמעט והצליחה לפתוח מסעדה. אז בתור מישהי שמגיעה מתוך המערכת, רצינו לדעת מה היא חושבת על מסעדת "קילומטרז'?" של פומפי שניצח אותה בשלב האודישנים.

הסטייל של המסעדות בתל אביב הוא צעיר ובועט, אווירה של מסיבה ים תיכונית שמחה, והלבוש יהיה יותר יומיומי ונוח שמאפשר לנו לעלות על הבר ולרקוד. "אני אלבש ג'ינס בויפרינד של- Levi's עם חולצה מכופתרת לבנה וחזיית תחרה שקצת מבצבצת, מעל זה אני זורקת בלייזר. זה חופשי ופתוח, את יכולה ללבוש טי שירט יפה, עם מכנס עור וזה בייסיק עם טוויסט. באופן כללי אני פחות מתחברת לצבעוני המקושקש, צהוב ירוק, כתום ואדום".

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neta (@netadanino)

ומה הגישה שלה לגבי קוד הלבוש בעולם המסעדנות הישראלי? "אני יוצאת המון למסעדות, אני רואה שהסטייל היום הוא שאין סטייל אחד מובהק. בישראל אין דרס קוד במסעדות, זה הרבה יותר חופשי. לעומת זאת במסעדות יוקרה בחו"ל מכתיבים לך איך להגיע לכל מקום, את לא יכולה לבוא עם נעל שטוחה, עם כפכפים..."

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neta (@netadanino)

לצערנו אין מסעדות מישלן בישראל, אבל נטע מספרת לנו קצת על קוד הלבוש המוקפד "הייתי בדובאי, במסעדה ממש נחשבת, והתלבשתי בהתאם לאווירה של דובאי. לא חשוף, אבל הרגליים כן היו חשופות. לבשתי שמלת קטיפה, בד אתני וגולף. במסעדות יוקרה, הרבה נשים נוטות להגזים ולהעמיס במותגים - נעליים של גוצ'י, תיק של לואי ויטון וחגורה של בלנסיאגה, זה לא נכון לעשות את זה בעיני. אני לדוגמה הייתי לובשת הכול שחור – ג'ינס שחור טי שירט שחורה - והחגורה הממותגת תהיה ה-היי לייט, פריט אחד שיבלוט. אני תמיד משלבת מלא בייסיק – אני חושבת שזה ה-דבר".

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-16' autoplay='0' credit='' desc='בייסיק זה ה-דבר! שיר יפרח' poster='' kid='1_onb7r73e' duration='60']

שיר יפרח היא בלוגרית אופנה עם 22 אלף עוקבים ובחצי שנה האחרונה היא גם עובדת במחלקת היח״צ של פקטורי 54. "תמיד אהבתי והתחברתי לאופנה, אהבתי לקרוא וללמוד על אופנה ולהתעסק בכל מה שקשור לזה. לפני כמה שנים נכנסתי יותר לעולם הזה כשהתחלתי לעבוד כבלוגרית אופנה והפכתי את זה מתחביב לעבודה. היום, בערך כל רגע בחיים שלי סובב סביב אופנה".

מבחינת שיר, הלבוש למסעדות ולכל אירוע אחר, צריך לבוא מתוך תחושה פנימית "הקו המנחה שלי מבחינה אופנתית היא ללבוש מה שגורם לך להרגיש ואוו, להרגיש טוב ומלאת ביטחון כי כשאת מרגישה טוב עם איך שאת נראת זה אוטומטית מקרין גם על החשיבה שלך, ההתנהגות שלך, אפילו על איך שאת מדברת והולכת וזה עובר לסביבה ולאיך שתופסים אותך. אם תתלבשי לראיון עבודה בלוק שגורם לך להרגיש טוב, להרגיש חזקה, את גם תשדרי את זה ותהיי עם יותר ביטחון בראיון".

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-15' autoplay='0' credit='' desc='הלוק למסעדת Anand של רינת, נשי עם טוויסט של בלייזר שחור.' poster='' kid='1_kues0h4k' duration='60']

אסף גרניט מביא את חוסר הפורמליות לפריז

אז כאן במדינתנו הצנועה, אף אחד לא יכול להגיד לישראלים איך להתלבש. תרבות האכילה אצלנו היא לא ממוסדת ולא נתלת במסורות העבר כמו בפריז או באנגליה. כנראה שזאת הסיבה לחוסר בקוד לבוש מוגדר, גם במסעדות הכי פיין שיש לנו (ויש לנו!). "אני אוהבת להתאים את הלוק למצב הרוח, זה מאוד תלוי ביום, בשעה ועם מי אני הולכת. לא מרגישה שיש דרס קוד למסעדות בישראל בכלל, גם לא למסעדות יוקרה, אנשים באים בלבוש מאוד קליל ויום יומי. לא נתקלתי במסעדה עם דרס קוד בארץ, להבדיל מחו"ל שיצא לי להיות במסעדות שהיה דרס קוד רישמי. אכלתי במסעדת מישלן בפריז, של אסף גרניט - 'שבור' אבל לא היה דרס קוד בכלל". אולי הגישה שלנו, היומיומית הולכת לכבוש את העולם?

[brightcove_iframe video_id='yummies-the-next-restaurant-of-israel-season-01-clips-biladi-self-17' autoplay='0' credit='' desc='"אוהבת להתאים את הלוק למצב הרוח. שיר יפרח ′' poster='' kid='1_iwwb0497' duration='60']