לא רק בניו יורק: 5 פוד טראקס עם אוכל מעולה ונוף מהמם

המתמודד גבריאל ישראל גרם לניו יורקרים להתאהב בשקשוקה שלו, שהוגשה בפוד טראק מצליח בלב העיר. עד שיפתח מקום בישראל, קבלו את הפוד טראקס הטעימים בארץ שמגיעים עם בונוס אדיר: ספוט כיפי לאכילה ונוף שובר שגרה

Whatsapp Image 2022 03 06 At 1
סופר פוד טראק - קיבוץ לוטן | צילום: יעל רייף

טרנד הפוד טראק הוא מהוותיקים והמזוהים ביותר עם העיר ניו יורק. עבור טבחים ושפים רבים זו יכולה להיות הדרך להגשים חלום מבלי לסכן יותר מידי - החשבונות נמוכים, אין שכר דירה והתפריט הקטן והמצומצם מאפשר לטבחים להכין מעט מנות ולדייק אותן לרמת שלמות. היכולת לפתוח עסק של אוכל ולהגיע להרבה אנשים קורץ לטבחים ושפים רבים. אחד מהם הוא המתמודד המחוספס  גבריאל ישראל, שהגיע ל"מסעדה הבאה של ישראל" לאחר שבמשך שנה וחצי ניהל פוד טראק שגרם לאמריקאים להתמכר לשקשוקה שלו, וכעת חולם לפתוח מקום משלו בישראל. עד שזה יקרה, קבלו המלצות לפוד טראקס שווים וטעימים ברחבי הארץ, עם יתרון אחד אדיר: ספוט כיפי לאכילה ונוף פסטורלי שובר שגרה.

שירי פסטה | קיבוץ דפנה


המקום: נועם שירי, טבח מנוסה שעבד במטבחים רבים בארץ, החליט שהוא רוצה לצאת לדרך עצמאית ולהביא לאנשים את האוכל שלו. באוקטובר 2018 הוא פתח את עגלת האוכל- "שירי פסטה", בה הוא מכין פסטה ביתית טרייה ברמה שקשה למצוא במקומות אחרים בארץ. בשנים הראשונות נועם הסתובב עם העגלה שלו בין הקיבוצים באזור והפיץ את בשורת הפסטה שלו, אך הקורונה גרמה לו לחשב מסלול מחדש והוא החליט שעדיף להישאר במקום קבוע. בעזרת הפסטות הממכרות הוא הצליח לצבור קהל לקוחות נאמן שיבוא אחריו לאן שיפנה, וכיום "שירי פסטה" התיישבה בקיבוץ דפנה היפהפה, במיקום שמאפשר ישיבה על הדשא עם קערת פסטה מהבילה וטריה.

מה אוכלים: מנת הדגל היא אווז שום קונפי ופטרוזיליה עם פטוצ'יני או פפרדלה ברוטב של חזה אווז מעושן, יין לבן, ציר עוף, שום קונפי, שמנת ופטרוזיליה. בנוסף אפשר למצוא פסטות ממולאות דוגמת רביולי עם בצלים וגבינות, רביולי בטטה, טורטליני עם מילוי משתנה ועוד. שירי עובד על ספיישלים חדשים כל הזמן ואפשר תמיד להתעדכן באינסטגרם שלו.

שעות פתיחה: משתנה, בדרך כלל בתחילת השבוע מתפרסם באינסטגרם הלו"ז לשבוע הקרוב. יום א': סגור, ימים ב'-ה': 13:00- 20:00, ימים ו'-ש': 12:30 - 17:00.
כתובת: בתוך קיבוץ דפנה יש שלט קטן שמראה לאן לנסוע או פשוט לכתוב "שירי פסטה" בוויז

Whatsapp Image 2022 03 08 At 1
"מנת הדגל | צילום: נועם שירי

מיטינג פוינט - כבאית 102 | מושב קלחים


המקום: נמרוד רוגל הוא טבח ירושלמי מוערך שניהל בין היתר את המטבח של מסעדת מחניודה. לאחר שמיצה את חיי העיר הסואנים, חיפש מקום להשתקע בו ולחיות בשקט עם משפחתו. הוא עבר למושב קלחים שבדרום הארץ ושם מצא דרך ליישם את האהבה האדירה שלו לאוכל בגבולות המושב. הוא פתח את כבאית האוכל - "מיטינג פוינט - כבאית 102" שמגשימה לקרניבורים חלומות רטובים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 102 Meating Point (@102meatingpoint)


מה אוכלים: במיטינג פוינט מאמינים בגישת ה- Farm To Table ומשתדלים להביא את חומרי הגלם הטריים ביותר ממגדלים מקומיים מהאזור. המטבח מתמחה בבשרים בבישול ארוך, נתחי בשר מעושנים, המבורגרים ובשרים באופן כללי. ניתן למצוא שם כריך עם בשרים מעושנים, כריך אסאדו מפורק בג'בטה, המבורגר שמגיע עם תוספות כמו אסאדו מפורק, תבשיל פורטבלו ובצלים ועוד. ה"מיטינג פוינט" ממוקמת במרכזה של חורשה יפהפיה ופסטורלית, והישיבה היא סביב שולחנות פיקניק בחורשה.

שעות פתיחה: שלישי-רביעי 12:00-18:00, חמישי 12:00-21:00, שישי-שבת 10:00-17:00. המיקום של המשאית משתנה בעקבות פסטיבל "דרום אדום" ואפשר לעקוב בעמודי האינסטגרם ובאתר לגבי מיקום מדוייק.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 102 Meating Point (@102meatingpoint)

קפה יענקל’ה | הזורע


המקום: באחד האזורים הכי יפים בישראל, נפתחה לה עגלת קפה פשוטה ומצויינת - "יענקל'ה" הממוקמת מחוץ לקיבוץ הזורע שבמערב עמק יזרעאל. לפני כ-6 שנים, הרבה לפני שטרנד עגלות האוכל התחיל לצבור תאוצה כאן בארץ, יונת אביאל החליטה להביא את החיבור והאהבה שלה לקפה, אוכל טוב ואירוח, ולפתוח מקום שבו אנשים יוכלו להיפגש עם אווירה ואוכל טובים. כך נוצרה עגלת האוכל שקרויה על שמו של אביה - יענקל'ה. הפוד טראק התחיל כעסק קטן שבו עבדו יונת ולפעמים גם שני בניה, והיה מוכר בעיקר למקומיים. כיום יונת הצליחה עם האוכל הפשוט והאיכותי ליצור לעצמה קהל לקוחות הולך וגדל שממשיך לפקוד את עגלת האוכל הקטנה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by יענקל׳ה (@yankalecafe)


מה אוכלים: אל תתנו לגודל המקום להטעות אתכם - התפריט מגוון ועשיר ומלא בכל טוב: כריכים בלחמניות פרעצל וגם בלחם שיפון, כוסמין וקמח מלא, עוגות ועוגיות שיונת אופה בעצמה יחד עם הקונדיטורית שלה; סלטים, מוזלי עם גרנולה ופירות טריים שנחתכים במקום, ועוד ספיישלים משתנים. מאחר ויונת מקפידה על טריות ועונתיות, ישנן הרבה מנות שמשתנות ומתחלפות, והלקוחות כבר יודעים שמה שאכלו היום, אולי לא יהיה מחר, וכך הם אוהבים את זה.

שעות פתיחה: ימים א'-ו' מ-7:00 עד 13:00
כתובת: מחוץ לקיבוץ הזורע, צמוד לחנות "3 המשאלות". "יענקל'ה" באפליקציית איזי, ואם רוצים הכוונה בוויז - לכתוב "3 המשאלות".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by יענקל׳ה (@yankalecafe)

סופר פוד טראק | קיבוץ לוטן


המקום: בקיבוץ לוטן שבדרום מגדלים את הסופר פוד שהתגלה לאחרונה וצובר תאוצה כאחד המזונות הבריאים ביותר - צמח המורינגה. לצד גידולי המורינגה ובלב הגן האקולוגי שיקסים מבוגרים וילדים כאחד, תמצאו את ה"סופר פודטראק"- עגלת מזון אדומה שמכילה בתוכה את כל הטוב שיש לטבע להציע, כשהמורינגה מככבת גם היא בתפריט לצד שייקים מבוססי סופר פוד וספיישלים מתחלפים.

Whatsapp Image 2022 03 06 At 1
סופר פוד טראק - קיבוץ לוטן | צילום: יעל רייף

מה אוכלים: גספאצ’ו (מרק קר) על בסיס עגבניות ירוקות עם מורינגה בעיטור של צ’יפס קייל ותבליני סופר פוד תוצרת המקום. סופר פוד שייק מתוק - תות/מלון, בננה, תמר, מורינגה ונענע על בסיס סויה/מים; כריך ירקות קלויים טבעוני עם חציל קלוי, פטריות צלויות, פלפל קלוי, טחינה, עלי ביבי , בזיליקום, מוגש עם סלט גינה; בראוניז תמרים - קקאו, תמרים, אגוזים, שמן קוקוס, טחינה.

שעות פתיחה: כל יום בין 08.00 ל-12.00, ימי חמישי פתוח רצוף בין 08.00 ל- 20.00. שישי ושבת- סגור.
כתובת: "אקו כיף קיבוץ לוטן" בוויז

מזליקה | בנימינה


המקום: בתוך בנימינה ממוקמת עגלת אוכל מהממת בצבעי טורקיז, עם סנדוויצ'ים מצוינים ושילובים שוברי שגרה ששווה להגיע במיוחד עבורם. את המקום פתחו הדר ודניאל כהן, בני זוג שהגיעו בכלל מעיסוקים אחרים - הדר היא דיילת אוויר ופסיכולוגית ודניאל עוסק בתמיכה טכנית של מחשבים, ולשניהם היה מקום חם בלב לאוכל. הקורונה הביאה אותם לחשב מסלול מחדש, וכשאבא של הדר חשב על רעיון הפוד טראק - הם קפצו על הרעיון. מזליקה נוצרה כמעין מחווה למעדנייה הראשונה בחדרה שהייתה שייכת לסבים של הדר והיא קרויה על שם סבתא מזל ז"ל.

Whatsapp Image 2022 03 09 At 1
האינטרפטציה שלהם למעדנייה של הסבים - הדר ודניאל כהן ב''מזליקה''

על המקום: האוכל בפוד טראק הוא שילוב בין מסעותיה של הדר בעולם כדיילת אוויר וטעמים מכל העולם, לבין האוכל המיוחד שהיה במעדנייה של הסבים. בתפריט תמצאו כריכי בשר מעושן טעימים ומושחתים המושפעים ממקומות שונים בעולם. למשל כריך אסאדו "אוויטה" - אשר קרוי על שם אוויטה פרון ומביא טעמים מארגנטינה או כריך הודי שקרוי על שם ראג' קארפור עם צ'אטני מנגו בעבודת יד. מנת הדגל שחייבים לטעום הוא כריך "וודי אלן" עם קורנדביף וכרוב כבוש, איולי פלפלת וחרדל, ויש גם כריך טבעוני. האווירה במקום מגניבה וצעירה, עם שולחנות בחוץ באוויר הפתוח ואנשים שמגיעים לשבת בכיף על כריך בשר טוב עם בירה.

שעות פתיחה: א-ה 11:00 - 22:00, ו' 11:00 - 15:00, המקום כשר
הכתובת: דרך המסילה 51, בנימינה, ממש ליד הרכבת, כיף לעצור על הדרך ולגמרי שווה להגיע במיוחד.