קרייבינג לבשר? 5 מסעדות ומעשנות מעולות ברחבי הארץ

קלאסיקה צפונית שמטיסה למערב הפרוע, מעשנה ניידת שסוף סוף מצאה משכן קבע ועשתה לה עדר מעריצים, ודיינר בשרים אמריקאי עם מנת דגל ששווה להגיע במיוחד עבורה. 5 מקומות שמגשימים תאוות בשרים בצורה הכי טעימה שיש

זמן צפייה: 16:14

מאז ומתמיד אכילת בשר הייתה חלק מהתרבות הישראלית. למעשה, ישראל היא אחת המדינות עם צריכת הבשר מהגבוהות בעולם. בעבר ידעו הסועדים לבקש את הבשר שלהם "עשוי" או "שרוף", אך כיום תרבות אכילת הבשר השתכללה והקרניבור הישראלי יודע לאכול את הבשר שלו במידת עשייה שמתאימה לסוג הנתח. אלחנן ברבי הכין לשופטים באודישן שלו "במסעדה הבאה של ישראל" כמה נתחי בשר יפהפיים שגרמו לנו לרייר בבית. אז אם גם אתם חולמים בלילות על סטייק עסיסי - קבלו 5 מקומות נוטפי B12 שמגשימים חלומות לקרניבורים ויודעים איך להתייחס לבשר.

הטחנה | מטולה

"הטחנה" היא מסעדת בשר מהוותיקות בארץ. המסעדה שממוקמת במטולה בסמוך לטחנת קמח שהופעלה בעבר על ידי ראשוני המתיישבים (ומכאן שמה), פועלת כבר מעל 15 שנה. התפריט כולל מגוון נתחים טריים במידות עשייה שונות ובמשקלים אישיים ומשפחתיים. העיצוב אותנטי בסגנון מסעדת בוקרים של המערב הפרוע, וכולל קירות וריהוט מעץ, חבלים המשתלשלים מהתקרה וקמין שמחמם את האווירה.

בשונה ממסעדות דומות, בטחנה בעל המסעדה הוא זה שמגדל בעצמו עדרי בקר ודואג להם לטיפול מסור ואוכל משובח שמביאים בללקוח בשר ברמה הגבוהה ביותר. נתחי הבשר במסעדה נבחרים בקפידה ומיושנים במקום למידה הרצויה, וכדי להשלים את השואו, הבשר נצלה על פלטה לוהטת אל מול הסועדים, והסועד יכול לבחור את מידת העשייה. אם במקרה התגלגלתם למסעדה ואתם לא אוכלי בשר - יש גם אופציות צמחוניות, מגוון סלטים ומנות ראשונות צמחוניות.

כתובת: "הטחנה" - רחוב הראשונים 1, מטולה

 

View this post on Instagram

 

A post shared by הטחנה | מסעדה (@hatachana)

דוניה רוסה | כפר האומנים עין הוד

"דוניה רוסה" היא מסעדת בשרים שמביאה את האווירה הארגנטינאית לישראל. המסעדה ממוקמת בבית אבן עתיק והעיצוב שלה הוא בסגנון חווה דרום אמריקאית אמיתית. המקום כולו הוא סוג של מחווה: הנכדים של דון מרכוס ודוניה רוסה רצו לשחזר את החוויה של המטבח של סבתא ולהביא לארץ את החווה של הסבים מארגנטינה, ואכן - זו האווירה במקום.

בתפריט תוכלו למצוא בשר ארגנטינאי משובח הנצלה על גריל עם פחמים של "קברצ'ו בלאנקו" המיובאים מדרום אמריקה. הצלייה על הפחמים מוסיפה טעמים וניחוחות שישלחו אתכם היישר לערבות הפמפס. יש כמובן גם מנות צמחוניות וטבעוניות, קינוחי שוקולד וריבת חלב (איך אפשר בלי) ותפריט יין עשיר, ואם אתם רוצים לקחת את החוויה של דוניה רוסה הביתה - יש להם גם קצביה שמייבאת בשר איכותי מארגנטינה.

כתובת: "דוניה רוסה" - כפר האומנים, עין הוד

המעשנה | מושב ינוב

בתוך מושב ינוב שנמצא באיזור השרון, נמצאת "המעשנה" - מקום שכשמו כן הוא, מגיש בשרים איכותיים שעוברים עישון. בכל יום מוגשים בין 10 ל-14 נתחים שונים של בקר, טלה ואווז. המקום הוא מיזם אישי של זיו רודר שהפעיל במשך כמה שנים מעשנת בשר ניידת שהאכילה אנשים בכל הארץ בנתחים מעושנים, וב-2015 החליט למקם אותה במושב ינוב. המסעדה נבנתה במו ידיו של זיו יחד עם אביו המוכשר, על טהרת חומרים ממוחזרים. כחלק מאג'נדת החזרה לבסיס, במהלך הארוחה מבקשים מהארוחים להתנתק מהמכשירים הניידים ולהתמקד באוכל ובחוויה.

הארוחות ב"מעשנה" מוגדרות כסעודה ומוגשות למרכז השולחן באווירת "Sharing", והמארחים דואגים לספק חוויה שיתופית של מפגש חברתי. בין היתר אפשר למצוא בתפריט שוק טלה, פיקאניה, סינטה, ספייריבס טלה וצ'וריסוס ביתיות. לצד הבשר תוכלו לקבל ירקות מהמעשנה, אורז עם שום קונפי, נזיד בוקרים, סלט וחמוצים של אבא של זיו. בנוסף, המסעדה מציעה ארוחות במסלולים מובנים כמו ארוחה הכוללת 6 נתחים שונים ושתיה חופשית כולל יינות ישראלים ובירות בוטיק ישראליות.

כתובת: "המעשנה" - נתיב הזית 88, מושב ינוב 


הארוויס | ירושלים

מסעדת הארוויס היא מקום של בשרים בהשראת מטבח הברביקיו האמריקאי שמבסס את הבשרים שלו על מעשנת העץ. המקום מעוצב כבר אמריקאי אינטימי וקטן בעל 2 קומות, וכבר בכניסה למסעדתה תוכלו לראות את המעשנה שמבשרת לכם מה אתם הולכים לאכול. העיצוב במסעדה נותן לסועד הרגשה שהוא נכנס לבר בדרום ארצות הברית, עם ניחוחות עישון מגרים שפותחים את התיאבון.

שיטת העישון בהארוויס מבוססת על low and slow שהיא צליית בשר בחום נמוך, 90-80 מעלות לערך למשך 18-10 שעות, תלוי איזה בשר מעשנים ולאיזו רמת רכות רוצים להגיע. הנתחים שיוצאים מהמעשנה הם אסאדו, בריסקט (חזה בקר) ובשר צלעות מפורק. מנת הדגל של הארוויס היא אסאדו שמעושן במשך 12 שעות בעץ דובדבן, בדמות 2 צלעות עטופות בשר שומני אשר נפרד מהעצם במשיכה קלה.

כתובת: "הארוויס" - רחוב יפו 33 בירושלים, המקום כשר

מושבוצ | מושב רמות, רמת הגולן

המקום בעל השם המוזר "מושבוצ" הוא מקום שמספק חווית בשר ישראלית אמיתית. "מושבוצ" קרוי על שם צורת ההתיישבות הראשונית של היישובים ברמת הגולן, והמילה מורכבת משילוב של מושב וקיבוץ. הסגנון של המקום הוא כפרי והאווירה חמימה וקרובה לטבע. הבשרים המוגשים במסעדה מגיעים מעדר הבקר של משפחת שניידר הגדל בשטחי המרעה הפתוחים של רמת הגולן ללא תוספים וזרזי גדילה, ובצורה הומנית.

במושבוצ מאמינים בשיטת Farm to Table, ומבשלים אוכל עדכני המבוסס על הירקות והבשר מהאיזור ועל הפירות, הגבינות, היינות ושמן הזית המיוצרים על ידי השכנים מהאזור. במושבוצ יודעים לטפל בנתחים של טלה ובקר, מאנטריקוט ועד נתחים על העצם והתפריט כולל מנות של בשר מייושן כגון אנטריקוט עגל המייושן לפחות 21 יום במשקל של 300 גרם המאופיין בטעם עמוק וחזק של בשר טוב; טיבון טלה ועוד מגוון מנות משובחות. בתפריט תמצאו גם מנות צימחוניות מצוינות כמו רביולי ריקוטה ופרמז'ן, ומגוון קינוחים מושקעים.

כתובת: "מושבוצ" מושב רמות, רמת הגולן