אחרי מסעדת "טינדר": המסעדות עם הקונספטים המעניינים והביזאריים בעולם

בפרק האודישנים האחרון של "המסעדה הבאה של ישראל" נחשפנו לקונספט מקורי ביותר- מסעדת "טאובה" המתפקדת כמו טינדר של החיים האמיתיים ומאפשרת לרווקים ורווקות להיפגש. יצאנו לבדוק - איזה עוד קונספטים מיוחדים של מסעדות יש שם בחוץ?

זמן צפייה: 13:04

עולם המסעדנות מציף אותנו בקונספטים מיוחדים ומשוגעים וכל אחד רוצה להתבלט ולהביא רעיון שכמוהו עוד לא ניראה. בפרק האחרון של "המסעדה הבאה של ישראל" נחשפנו לקונספט מקורי ביותר - "טאובה" מסעדה בסגנון טינדר אשר נועדה לאפשר לרווקים ולרווקות להיפגש. הרעיון הזה הצית לנו את הדמיון ויצאנו לבדוק איזה עוד קונספטים מיוחדים או מוזרים יש בעולם? מעבר זריז על המסעדות עם הקונספטים הכי משוגעים שיגרמו לכם לחשוב - למה אני לא חשבתי על זה? או שפשוט יגרמו לכם להחזיק את הראש ביאוש.


מסעדת המטוס (The Airplane Restaurant) - קולורדו, ארה"ב

ראשונה ברשימת המסעדות הביזאריות - המסעדה ששוכנת בתוך מטוס בקולורדו, ארה"ב. מי מכם שמתגעגע ממש לאווירה של טיסה ולאכול במושבים הצפופים בלי מקום לרגליים, יכול פשוט לקפוץ למסעדת המטוס, הממוקמת בתוך מטוס אמיתי שנבנה בשנת 1953.

המטוס סיים את תפקידו המבצעי בשנת 2002 ומאז הוא מתפקד כמסעדה אשר יכולה להכיל 42 סועדים. כמובן שכל האווירה במטוס קשורה לחווית הטיסה, להיסטוריה של מטוסים ולהיסטוריה של המטוס הספציפי הזה שמסתבר שעבר די הרבה בחייו הארוכים. האוכל עצמו הוא לא ממש אוכל של מטוסים - בתפריט תמצאו אוכל של דיינר אמריקאי קלאסי - מטוגן, המבורגרים, והרבה גבינה מותכת.

Colorado,springs,,colorado, ,june,4,,2019:,part,of,the
המטוס שבתוכו ממוקמת המסעדה, קולורדו ארה''ב | צילום: shutterstock


מסעדת השירותים המודרנים (Modern Toilet Restaurant) - טייוואן

הכירו את המסעדה שתאתגר את רפלקס ההקאה שלכם אבל תגרום לכם לרצות לאכול בה בו"ז: Modern Toilet Restaurant. העיצוב של המסעדה מבוסס על פריטים מחדר שירותים או חדר רחצה. הקירות מכוסי האריחים המשובצים מעוטרים בראשי מקלחת, הכיסאות הם שירותים ממשיים (לא ניתנים להפעלה), המנות מוגשות בקערות אסלה מיניאטוריות מפלסטיק ומשקאות מוצעים במשתנות מיניאטוריות.

האוכל שמגישים במסעדה הוא מגוון: מלחם אסלה, סצ'ואן חריף חריף וקינוחי שוקולד שלא משאירים מקום לדמיון. אז לילדים מביניכם, למבוגרים שטרם עברו את השלב האנאלי או לאנשים שפשוט מעריכים הומור שירותים טוב - המקום הזה יכול להיות גן עדן! מסתבר שזו מסעדה מאוד פופולארית בטייוואן ושצריך להזמין מקום כדי להשיג שם מושב.

Taipei,city,taiwan, ,aug,5th,2019,:,light,like,poop,at
במקום כיסאות - אסלות (Modern Toilet Restaurant) , ratio= | צילום: shutterstock"


מסעדת אלקטרז אי. אר. (Alcatraz ER) - טוקיו יפן

אי שם בטוקיו יפן, בתוך צינוק אפלולי, מסתתרת מסעדת אלקטרז אי. אר. - מסעדה שהיא בית חולים של בית הכלא אשר נותנת דרור לתאוות הכמוסות ביותר של היפנים. במסעדת אלקטרז אי. אר. המלצריות מחופשות לאחיות, והמלצרים הם סדרנים שאוזקים אותך באזיקים, מעמידים פנים שהם מזריקים לך תרופה ונועלים אותך בתא כלא טחוב עם סורגים, שם יחכה השולחן שלך.

התפריט כולל "מעיים אנושיים" (נקניקיות ארוכות להפליא בצלחת כליות) לצד קוקטיילים כמו "מחץ המוח" אשר מוגש בראש בובת ראווה בגודל טבעי. התכוננו לכך שבאמצע הארוחה האורות עלולים להיכבות ומופע ביזארי יתקיים מחוץ לתא הכלא שבתוכו אתם נעולים. אז אם אתם חובבי אימה ובא לכם חוויה מלחיצה - זה המקום בשבילכם.


מסעדה בתוך קרחון (Chillout Ice Lounge) - דובאי

אחד התחומים הכי מפותחים בדובאי לאחרונה הוא תחום הקולינריה. התחרותיות הגדולה והכסף הגדול מביאים לנו מייצגים חד פעמיים של ראוותנות מוגזמת. אולי זאת הסיבה שבאמצע המדבריות של דובאי הקימו מסעדה שכל הקונספט שלה הוא להיות בתוך גוש של קרח. הקירות, הכיסאות, השולחנות הצלחות - הכול עשוי מקרח בטמפרטורה מתחת לאפס. טרקלין הקרח הזה פועל כבר מ-2007 והוא טרקלין הקרח הראשון במזרח התיכון. האוכל המוגש שם הוא מרקים חמים, כריכים, מיצים, שוקו חם, קפה, תה ומגוון של קינוחים.


בית קפה לחתולים (Cat café) - בכל בעולם

בית קפה לחתולים הוא בית קפה שהאטרקציה שלו היא חתולים שאפשר לצפות בהם ולשחק איתם. הלקוחות משלמים לפי שעה, ואפשר להתייחס לזה כבית קפה להשכרת זמן חיכוך עם חתולים. בית הקפה הראשון בעולם לחתולים, "גן פרחי החתולים" (Cat Flower Garden) נפתח בבירת הקונספטים הביזארים - טייוואן, ב-1998 והפך בסופו של דבר ליעד תיירותי עולמי. הרעיון צבר תאוצה ובשנת 2004 נפתח סניף ביפן בשם "Neko no Jikan" ("זמן החתול").

תושבים רבים ביפן מתגוררים בדירות קטנות או בתים משותפים שאינם מאפשרים חיות מחמד, מה שהופך את בית הקפה לחתולים ליעד פופולרי מאוד עבור עובדים צעירים המחפשים קצת זמן איכות עם חתול. משנת 2005 עד 2010 נפתחו ברחבי יפן שבעים ותשעה בתי קפה לחתולים, והקונספט הפך לז'אנר בפני עצמו של בתי קפה בכל העולם. כיאה לבתי קפה, האוכל המוגש הוא ארוחות בוקר קלילות, סנדביצ'ים, קינוחים וקפה מכל הסוגים.

Tokyo,,japan, ,december,19,,2014:,cats,sitting,at,a
אפשר גם לאמץ אותם. בית קפה לחתולים | צילום: shutterstock