התאהבתם בעמית חיה טוויטו? הכירו את השף שהפך את מנות חלקי הפנים לדרך חיים

רגע אחרי האודישן שהכיר לנו את המושג "טחול קוטור", גילינו שעמית חיה טוויטו היא ממש לא היחידה ששמה את חלקי הפנים במרכז הבמה. המסורת הולכת שנים אחורה, לתקופה שבה אנשים היו אוכלים את מה שזול וזמין ואילו היום מנות חלקי פנים כבר מככבות במסעדות מישלן של השפים הגדולים ביותר. אחד מהם הוא דאריו צ'קיני, בן 60 מכפר קטן בטוסקנה שהפך כבר לשם עולמי

זמן צפייה: 13:16

אם אנחנו ממש מאמצים את מנגנון ההדחקה שלנו, מנות חלקי פנים יכולות להיות מעדן שאסור לפספס: טחול ממולא, תבשיל מוח, שקדי עגל על הגריל ושיפודי לבבות הן מנות שאין ישראלי שלא מכיר - יש אנשים שמתים על זה ויש אנשים שמתים מזה. רגע אחרי שצפינו באודישן של עמית חיה טוויטו בתוכנית "המסעדה הבאה של ישראל" ונחשפנו לקונספט המעניין שלה שסובב סביב חלקי פנים - הכירו את הקצב האיטלקי שהפך את מנות חלקי הפנים לפילוסופיה ודרך חיים.

Mg 7701
מנת ה''טחול קוטור'' של עמית חיה טוויטו

קצב אוהב פרות?

דאריו צ'קיני, בן 60 מכפר קטן בטוסקנה הוא קצב איטלקי שעשה לעצמו שם עולמי. הוא דוגל בשימוש בכל חלקי הפרה, מתוך כבוד לפרה, על מנת שהמוות שלה לא יהיה לשווא וששום חלק בה לא יתבזבז. דאריו גדל לשושלת קצבים בת 250 שנים ומהרגע שנולד הוא יועד להיות קצב. בתור ילד נהגו במשפחתו לאכול רק את חלקי הפרה שהלקוחות לא רצו - לשון, קיבה, רגלי הפרה, מעיים ועוד, ואת הסטייקים הטובים - הלקוחות היו קונים ביוקר.

דאריו רצה להיות וטרינר ולהציל חיות אך לאחר מות אביו לא נותרה לו ברירה והוא החל לנהל את הקצביה המשפחתית. אך הכבוד לחיות תמיד נשאר לנגד עיניו "בכל פעם שאני ניצב בפני מותו של בעל חיים, אני חושב על החיים, על הכבוד, על האחריות שבשימוש בכל החלקים בצורה טובה, ולא להעליב את המוות הזה, אף לא עצם אחת תתבזבז, זו המהות של להיות קצב", דאריו מספר.

דאריו החליט לפתוח מסעדה המקדשת את כבוד החיה ומלמדת אנשים כיצד לאכול את החיה בצורה הנכונה. מסעדת "סולצ'יצ'ה" הממוקמת בפנזאנו, טוסקנה - היא מסעדה המגישה את כל חלקי הבשר חוץ מסטייקים. במסעדה האיטלקית הקטנה שלו בטוסקנה מוגשות מנות מגוונות ומשתנות, מנות המכילות פרודוקטים שנשארו בקצביה - בעיקר מנות חלקי פנים וחלקים שלא נמכרים - חוטם, גידים ועוד. למסעדה של דאריו מגיעים מכל העולם כדי לטעום מאכלים שהם בחיים לא אכלו בשום מקום אחר - והוא נחשב כיום כמומחה הכי גדול לבשר ולמקצוע הקצבות.