מתגעגעים לפרח רסלאן? זאת המנה המטורפת שהיא מגישה

פרח ראסלן שגרמה לכולנו להתאהב בה בריאליטי האוכל, מביאה בשורה שונה בנוף הישראלי, וחושפת את המטבח הלבנוני המסתורי והפחות מוכר. רגע לפני שהיא מסעירה את השופטים ב"מסעדה הבאה של ישראל", קבלו את מנת הדגל שלה שחובה לטעום (לפחות) פעם בחיים

זמן צפייה: 02:13

פרח רסלאן היא פנים מוכרות בכל בית - היא שבתה את לב הצופים כשהשתתפה בריאליטי האוכל "מאסטר שף", ולא רק בזכות כישרון הבישול והאפייה יוצאי הדופן שלה. סיפורה המרגש כבת למשפחת צד"לניקים לא השאיר אף עין יבשה, ויחד עם הקסם הייחודי, הצניעות והמטבח הלבנוני המרתק שאותו הכירה לקהל ולשופטים, היא סומנה כאחת הפיינלסיטיות הבולטות בתולדות התוכנית. מסתבר שעבור פרח זו הייתה רק ההתחלה.

יחד עם בעלה עלי, פתחה פרח לפני כשנתיים את "כנאפה כעכ" - דוכן פופ אפ ניסיוני באגמון מרקט שבאגמון החולה, שמוקדש למאכל רחוב לבנוני שעליו גדלה. הביקוש למאפה המטורף הזה הלך וגדל, והדוכן הפך למקום קבוע ולמוקד עלייה לרגל. רגע לפני שתתאהבו פעם נוספת בפרח ובמנת האודישן הלבנונית שהגישה לשופטים ב"מסעדה הבאה של ישראל" - זה הזמן להיזכר באחת המתמודדות האהובות בתולדות התוכנית, להכיר את מנת הדגל שלה ולהבין מה הביא אותה לאודישן (סוער במיוחד) ב"מסעדה הבאה של ישראל".

Project M 11.8.21 8695
חולמת על מסעדה של אוכל לבנוני. פרח רסלאן | צילום: אוהד קב

תחושת שליחות


פרח נולדה וגדלה בלבנון והאוכל מאז ומתמיד היה נקודת עניין בחייה. כשהייתה בת 18 חייה התהפכו - היא נאלצה לנטוש את ביתה ואת הסביבה המוכרת ולצאת מלבנון. היא הגיעה לקריית שמונה ושם לימדה את עצמה לקרוא ולכתוב בעברית, והשלימה תואר ראשון ושני בביוטכנולוגיה. בחיים החדשים שבנתה בארץ לא היה מקום לבישול, אך משהו בתוכה לא היה שלם.


כשהציעו לפרח להשתתף במאסטר שף - היא הבינה שזו ההזדמנות שלה לעסוק במה שהיא אוהבת - הכנת אוכל לבנוני מבית אמה וסבתה. ההרפתקה גרמה לפרח להבין שהיא אחראית על הייצוג של האוכל הלבנוני בישראל, ומאז היא נושאת את הדגל הזה בגאווה. לאחר שהסתיימו הצילומים, פרח החליטה להמשיך בדרך האוכל וחיפשה משהו שיחבר את אהבתה למזון, לבישול ולמדע.

מנה של עושר ושמחות


באמצע 2020 היא  חליטה להקים דוכן  העונה לשם "כנאפה כעכ" באגמון מרקט כמיזם תרבותי קולינארי. הדוכן התחיל משולחן פופ־אפ ניסיוני, ולאור ההצלחה הפך לדוכן המוקדש למנת הרחוב הפופולרית שמוגשת באזורים רבים בלבנון. בשונה מהכנאפה המוכר, הכנאפה הלבנוני עדין יותר בטעמיו ועשוי משכבת סולת דקיקה, ומתחתיה שכבת גבינה מותכת. הכנאפה נסגר בצורה מסורתית עם שכבה נדיבה של סירופ סוכר ונכנס לתוך כַּעַכְ.

Whatsapp Image 2022 03 16 At 1
פריך ומתפצח מבחוץ ורך ונימוח מבפנים. כנאפה כַּעַכְ | צילום: יעל רייף

הכעכ אל עסרוני (זהו שמו הלבנוני) עשוי מבצק שמרים ומזכיר בטעמו בייגל עתיר שומשום. צורתו הייחודית של המאפה מאפשרת לו להתנפח בעת האפייה עד שנוצר בתוכו כיס קטן, בדיוק כמו בפיתה. הכנאפה מוכנסת לתוך הכעכ בעודו חם, וכך נוצר ביס עתיר מרקמים וטעמים: רך ומושחת בזכות הכנאפה ותועפות הגבינה המותכת, מתוק בזכות סירופ הסוכר, פריך כתוצאה מהמון שומשום שמהדקים לתוך בצק הכעכ לפני האפייה, ומיוחד בפה בזכות הסולת שמרקמה שונה מאיטריות הקדאיף המוכרות לחך הישראלי.

 

הצד הפחות מוכר של לבנון


הדוכן, שהפך בשנה האחרונה לחנות של ממש עם אגף שלם שמוקדש לכלי אוכל וכלי מטבח לבנוניים, תערובות תבלינים ייחודיות וכלי נוי, קיבל לא מזמן שלוחה אינטרנטית עם חנות אונליין בה נמכרים תבלינים, מוצרי מזון, תבניות עץ להכנת מעמול, מארזים ייחודים וכלי מטבח מעץ זית המזוהים עם המטבח הלבנוני. כעת פרח עוברת לפרויקט הבא ומגיעה יחד עם בעלה עלי ל"מסעדה הבאה של ישראל" עם שליחות חשובה: להביא את האוכל הלבנוני האקזוטי והפחות מוכר לקדמת הבמה, ולפתוח מסעדה שמוקדשת למנות שמאפיינות אזורים שונים בלבנון.

[brightcove_iframe video_id='yummies-food-articles-part-2203171910' autoplay='0' credit='' desc='המומחית לכנאפה כעכ. פרח רסלאן' poster='' kid='1_jmupyfnz' duration='22']

בהתאם לאג'נדה, באודישן מציגים פרח ועלי מנות מאזורים שונים בלבנון, שמאופיינות בשילובי טעם ייחודיים והגשה יוצאת דופן שהשאירה את השופטים המומים וגרמה לוויכוח סוער בין אסף לרותי. עד שהאודישן במלואו יחשף, שווה להכניס לרשימת החובה את דוכן המתוקים הייחודי של פרח בצפון, ולהכיר צד מפתיע של המטבח הלבנוני המרתק.

 

 

כנאפה כעכ - שוק האוכל הצפוני, אגמון מרקט, בכניסה לאגמון החולה, צמוד למלון גליליון.

א' -ה' 10:30-19:00. ו' 10:30-17:00 שבת 10:00-19:00