"כיסונים מופלאים בטעם של בית": את המסעדה הסודית הזאת אתם חייבים להכיר

כיסונים אלסטיים עבודת יד שנמסים בפה, אושפלו אותנטי וורניקי ממכרים בצורה מסוכנת. למסעדה הנחבאת הזאת תגיעו רק מפה לאוזן, אז אנחנו כאן בשביל לחשוף את הסוד

זמן צפייה: 03:38

יש לא מעט מסעדות רוסיות ברחבי הארץ, אבל בית אוכל רוסי-קווקזי שמתמחה בכיסונים הוא כבר עניין שיש לצעוק קבל עם ועדה. במיוחד אם במטבח ניצבת בשלנית ביתית שמקפלת בסבלנות רבה כיסונים טעימים להפליא, ולקינוח מכינה עוגת נפוליאן גבוהה ומרשימה. על "נטאשקה" שנפתחה לפני חצי שנה באזור לווינסקי בתל אביב ספק אם תשמעו עצמונית. למקום המשפחתי הקטן הזה אין יחסי ציבור או חשבון אינסטגרם נוצץ, אבל כל מי שביקר פעם אחת הפך למעריץ מושבע שמעביר את שמעו של המקום הסודי הזה מפה לאוזן. כעת הגיע גם זמנכם.

Whatsapp Image 2019 07 17 At 1
לא תפסיקו להתגעגע אליהם מרגע עזיבת המסעדה. כיסוני קורזה במסעדת נטשאקה | צילום: יעל רייף

בשונה מרוב המסעדות הרוסיות, ב"נטאשקה" התפריט קטן, מהודק, ומוקדש לסוגים שונים של כיסונים מטוגנים, מאודים או מבושלים מחבל הקווקז במילויים בשריים או צמחוניים. חות מהם תמצאו גם כמה סלטים רוסיים אותנטיים דוגמת אוליביה, מספר מרקים (כולל בורשט) ואגף קטן עם מנות עיקריות דוגמת כרוב ממולא נפלא עם נוכחות מבורכת של שמיר. בהתאם לאופיו הביתי והצנוע של המקום, המחירים הם בגובה העיניים והאווירה נעימה, אבל רק מי שירים את העיניים מהצלחת ויחקור קצת את הצוות המצומצם, יגלה סיפור משפחתי לא פשוט, שבסופו העצמה נשית מעוררת השראה. צפו בסיפורה של ויויאן, בחורה צעירה שהחליטה לשנות את חיי משפחתה מהקצה אל הקצה, ועל הדרך להכיר לחך הישראלי את מטעמיו הנסתרים של המטבח הרוסי.

נטאשקה - זבולון 30, תל אביב

 

צילום ובימוי: רונית שוקרון | עריכת וידאו: חן סויסה | עריכת תוכן: יעל רייף