יפני, בולגרי ורושפלד: 8 בראנצ'ים תל אביביים חדשים שחייבים לטעום

הגרסה של רושפלד לשקשוקה, הארוחה שתשאיר אתכם שיכורים למשך כל הסופ"ש וארוחת הטעימות שמחברת בין הודו, ויאטנם וישראל. את הבראנצ'ים החדשים האלה חובה לטעום ולרוץ לספר לחבר'ה איזה טעם יש לסופגניה סינית ואיך נראה מגדל פנקייק עם בייקון וחמאה

.

היפני: ארוחת סופ"ש בדיינינגס


תשכחו כל מה שאתם יודעים על בראנץ' מסורתי עם פתיחים ועיקרית לבחירה. Shine & Dine weekend במסעדה היפנית של השף היפני-לונדוני מאסקי סוגיאסקי היא ארוחת טעימות רבת שלבים ומנות, שמלמדת להעריך מחדש מושגים דוגמת אוממי, מינימליזם וצילחות. ראשונים מגיעים לשולחן הפתיחים הפוטוגניים, שמחייבים מבט שני ושלישי עוד לפני הביס הראשון. בין הצלחות: אדממה באיולי, יוזו משגע ומלח טוגראשי (תערובת תבלינים יפניים חריפה); חמוצים יפניים בייתים, סלט אצות וואקמה בשומשום, ורול תרד חלוט על רוטב שומשום. אחרי שמשנסים מקלות אכילה ודוגמים מהכל, בוחר כל סועד  מנה אחת משלושה אגפים שונים, בכל אחד מהם אופציות טבעוניות, צמחוניות, דגיות ובשריות, כך שחוץ משורת הפתיחים מתמלא השולחן במנות יפניות מסורתיות, חלקן בינוניות וחלקן גדולות יותר. בין המצוינות ששווה להזמין: חציל שנצלה עם מיסו מתקתק ושומשום לבן, אגדאשי טופו עם קוביות טופו מטוגן פריכות מבחוץ וענניות מבפנים, וגם סושי מצוין עם דג או שרימפס טמפורה קריספי ומרענן. אם אוכלים את כל הטוב הזה במרפסת של מלון היוקרה, כשמסביב תל אביב וימה הכחול, חווים אסקפיזם מושלם.

מתי: ארוחת סוף השבוע מוגשת בימים שישי ושבת בין השעות 12:00-16:00

כמה: 180 שקלים לסועד

דיינינגס - נחמני 25, מלון דה נורמן, תל אביב

דיינינגס, בראנץ' | צילום: יונתן בן חיים

הבולגרי: בראנץ' שיכורים בשישקו


אם תמהיל של צ'ייסרים שזורמים כמים, מוזיקה בלקנית שמחה, הרבה סועדים מבסוטים ומבוסמים ומנות שלא מתרגשות מקצת כולסטרול, עושה לכם את זה - אתם כנראה במקום הננכון. בראנץ' השיכורים של החמארה הבלקנית היא אחד האירועים השמחים של הסופ"ש, ולא משנה מה מדד האלכוהול שיזרום לכם בדם בעיצומה. התפריט, שמעורר התלבטות קשה בין סוגים שונים של תשוקות, כולל מנות דוגמת פרנץ' טוסט, האם אנד צ'יז עם ביצת עין ואיולי סרירצ'ה (72 שקלים); צ'ורוס סרטנים ופונדו גבינות (66 שקלים); פלפלים חריפים ממולאים בקבב בולגרי עם טחינה וסלסה (42 שקלים) וגם מנה שהפכה לאייקון מושחתות עוד בימי "סרווסריה" ז"ל: ערימת פנקייק על בייקון חמאה ומייפל (52 שקלים). לא משנה במה בוחרים למלא את הבטן מהאגפים השונים (אל דאגה, יש גם ייצוג צמחוני וטבעוני נאה), אל תפספסו את המאזטים הטעימים, ובמיוחד את סלט הביצים המצוין המוגש עם בצל מטוגן ופתיתי בייקון (31 שקלים), האיקרה (29 שקלים) והצזיקי הבלקני (29 שקלים). היות שאלכוהול הוא חלק בלתי נפרד מהאווירה, גבו את השולחן באחד הקוקטיילים המעולים שמכינים במקום או בקנקן בלאדי מרי מריר ואכזרי למיטיבי לכת. טיפ מאיתנו: דלגו באלגנטיות על שורת השולחנות במרפסת המשקיפה על רחבת הר סיני ובחרו בבר הגבוה והרחב בחלל הפנימי. לא רק שהוא נוח לאכילה, מדובר בספוט מצוין שצופה מזווית גבוהה על הכל.

מתי: ימי שבת בין השעות 12:00-16:30

שישקו - הר סיני 2, תל אביב

שישקו, בראנץ' | צילום: אנטולי מיכאלו

המגניב: הבראנץ' שפונה לרחוב בבושוויק


כמה מסתורי, ככה מפתיע. בתוך מלון פבריק שבנחלת בנימין מסתתר בר קוקטיילים חשוך ומסתורי שאין סיכוי שתמצאו אותו אם תחלפו על פניו ולא תגיעו במיוחד. בשעות הבוקר משנה המקום את פניו מן הקצה אל הקצה והופך למעוז בראנצ'ים מגניבים באווירת בר, כולל אלכוהול, סוגים שונים של קפה, כולל קולד ברו ואספרסו שעובר הקצפה במכונת מילקשייק. כאח צעיר ל"אימפריאל" ו"לה אוטרה", גם הבושוויק מצויד בכל התכונות שהופכות אותו ליפה ונכון: בשעות הבוקר נפתחות דלתות בית המלון שהבחזית הבר, וממקום אפלולי הופך הבושוויק לבית קפה מואר, שמח וצבעוני שמשקיף על רחוב נחלת בנמין השוקק על דמויותיו הצבעוניות. חוץ מהעיצוב, גם הבראנץ' שיצרה השפית אביבית פריאל שומר על אותה צבעוניות, עם מנות דוגמת נתחי שייטל שמוגשים על מסבחת לימה ופפריקה מעושנת (68 שקלים), קטניות מונבטות על ירקות צלויים ולאבנה קשיו (48 שקלים); חצי אבוקדו אפוי עם ביצה רכה, סלמון מעושן וסלט מלפפונים (38 שקלים), וגם מנת דגל שעשתה לה עדר מעריצים, ובצדק רב: ברד פודינג מלוח עם גבינת עיזים, תרד וקייל (58 שקלים). הנ"ל משתייכות לאגף העיקריות, כשעל תקן הראשונות מתפקדות שורת צלחות קטנות יותר (39 שקלים ל-3 צלחות, 59 שקלים ל-5, כולל לחם) דוגמת סלט ביצים עם עירית וצלפים; זוקיני צרוב עם גבינה בולגרית או פלפלי פדרונס מטוגנים עם לאבנה מעושנת ודואה. התמקמו על אחת הכורסאות המשקיפות אל הרחוב, הוסיפו לשולחן קוקטייל אלכוהולי חסר רחמים ואתם מסודרים בכל הנוגע למדד שמחת החיים.

מתי: כל ימות השבוע בין השעות 11:30-17:00, ימי שבת החל מהשעה 12:00

בושוויק - נחלת בנימין 28, תל אביב

בושוויק, בראנץ' | צילום: אפיק גבאי

המחדש:  בראנץ' בחלל הקולינרי L28


הדבר הראשון ששמים אליו לב כשנכנסים למקום, הוא המרחב הכל כך מתבקש במקום שכל מאודו לארח - מרחב שמאפשר לעבור בין שולחן לשולחן, ללא הצורך להדק ולדקק את הגוף, כזה שיאפשר לכם לדבר בלי לשתף את השכנים כברירת מחדל, ובאופן כללי כזה שלא תמצאו כמוהו באף מסעדה בתל אביב. חוץ ממנו מדובר במקום מואר במיוחד ואלגנטי מאוד בעיצובו, שזורק אסוציאטיבית ואווירתית לחו"ל, וזה מיד מרחיב את הלב ומייצר ציפייה לבאות. כחלל קולינרי בו השפים מתחלפים כל תקופה, לא ניתן להיקשר רגשית לתפריט אחד, אך בתקופה הנוכחית מנהל את המקום השף גבריאל ישראל, שמגיש בראנץ' ישראלי עם נגיעות ניו יורקיות, שם חי בתקופה האחרונה ומיצב את מעמדו כמלך השקשוקה המקומי. בתפריט הבראנץ' של L28 מגיש ישראל מנות יצירתיות ושוברות שגרה, דוגמת לאפה דרוזית עם חביתת ירק פרסית, ארוגולה, לאבנה, בצל וסומאק (41 שקלים); לחמניית דגנים עם כרובית צלויה, צ'ירשי, טחינה וסלט עשבים (44 שקלים), ומנה שובבה ומתגמלת במיוחד של בייגל קלוי ובתוכו עוף בגריל עם תבלינים, שום קונפי, בצל חרוך, טחינה, פלפל צ'ומה ותוספת גאונית של עור העוף, שתורם קריספיות נהדרת וטעם גרילי עז (56 שקלים). כל המנות מוגשות עם משקה חם לבחירה, כך שמדובר על מחיר הוגן למדי שישאיר מקום מוסרי גם לקינוח המצוין: בריוש פרנץ' טוסט עם פירות הדר ויוגורט כבשים (48 שקלים).

מתי: ימים שישי ושבת בין השעות 09:00-15:00

L28 - לילינבלום 28, תל אביב

L28, בראנץ' | צילום: אנטולי מיכאלו

המתוחכם: בראנץ' בקפה אירופה


נכון שהתפריט מכיל קלאסיקות דוגמת אגז בנדיקט (69 שקלים) וסטייק אנד אגז (89 שקלים), אבל כל שאר המנות ברשימה (שלא נאמנה לחלוקה המסורתית של ראשונות ועיקריות), יגרום לכם להתלבטות קשה בין צלחת מושחתת לצלחת מושחתת מאוד.  מושחתת במיוחד היא הפריטטת שרימפס עם ביצים, שמנת, שרימפס, תרד, תפוח אדמה וכמות נאה של גבינות שתסתום רק 75% מעורקי גופכם (69 שקלים). על ההגדרה מושחתת עונה צלחת עם 2 ביצים עלומות, חמון, לחמניות חלב ועליהן רוטב הולנדז (78 שקלים). המלצתנו: ותרו מראש על הניסיון לקמץ בקלוריות ובאחוזי השומן. אבל אם בכל זאת אתם בקיצוצים, אגף שלם בתפריט מוקדש לאויסטרים, מולים ושאר שוכני מצולות נאים או כבושים. מנה נוספת שחובה לטעום היא סלט סלקים וגבינה צפתית (39 שקלים), שמגיעה עם אזון מושלם בין חמוץ, שומני, מתקתק וגבינתי, כשמעל הכל כמות מופרזת לטובה של פיצוחים פריכים שתגרום לכם להתנהג כמכורים. היות ובשעות החשיכה מתפקד המקום כבר אלכוהולי ותיק, מומלץ לגבות את שולחן הבוקר באחד מהקוקטיילים ברשימה דוגמת אספרסו מרטיני (48 שקלים) נשכני ומעורר, או בלאדי מרי אכזרי (49 שקלים). אם תצליחו להתמקם במרפסת המשקיפה לשדרות רוטשילד, צפויה לכם חוויה עירונית במיטבה.

מתי: ימים שישי ושבת בין השעות 11:30-17:00

קפה אירופה - שדרות רוטשילד 9, תל אביב

בראנץ', קפה אירופה | צילום: avira

האצילי: בראנץ' במסעדת גו'רג' וג'ון


נכון שמדובר בבופה, אבל מזנון ההגשה העצמית במסעדה הממוקמת במלון "דריסקו" משתייך לזן שיגרום לכם לחוש כדוכסים כבר ברגע הכניסה לחלל האלגנטי המעוצב. אחרי שתתיישבו ותקבלו תפריט שיזמין אתכם לבחור אחת ממבין רשימת העיקריות, תוזמנו לבופה השיש המזמין, בו תמצאו בין היתר מאפים ולחמי מחמצת, פוקצ'ות, עוגות שמרים, קרואסונים, עוגת גבינה ושיש, קישים ומאפים מלוחים, ירקות טריים וקלויים, סלט עלים ירוק, סלט עדשים, גבינות קשות ורכות ממחלבת יעקובס וגם קורנדביף, הודו ופפרוני; לצד משקאות לבחירה, כולל מיצי פירות דוגמת סלק ותפוחים. על כל הטוב הזה אחראי השף תומר טל (אקס מסעדות "ברטי" ו"יפו תל אביב"), שגם ריענן את תפריט העיקריות עם מנות דוגמת ראגו של עגבניות טריות, פלפל חריף, שום כוסברה וביצה עלומה; בריוש פריך, סלמון בכבישה ביתית, עשבי בר, ביצה עלומה ורמולד צלפים וגם ערימת פנקייקס גבינה נהדרים עם ריבת פירות יער. הנחמד בכל המבחר הזה הוא האפשרות המאוד הגיונית להתמקם בחלל האוכל לשעתיים שלמות של זלילה אסקפיסטית, שבסופן תצאו לשוטטות נעימה במושבה האמריקאית, אזור תל אביבי יפהפה בו שוכן בית המלון, אשר משתלב בצורה מושלמת בנוף המקומי.

כמה: 145 שקלים לסועד

מתי: ימים א'-ה' בין השעות 7:00-11:00, ימי שישי בין השעות 7:00-13:00, שבת בין השעות 7:00-14:00

ג'ורג' וג'ון - אוארבך 6, מלון דריסקו, תל אביב

גו'רג' וג'ון | צילום: איליה מלינקוב

הרושפלדי: בראנץ' בקפיטריה


בכל מקום בו שורה רוחו הגשמית או ההשראתית של השף יונתן רושפלד, חובה למצוא את מנת הדגל של השף המהולל: סלט עגבניות צבעוני ופריך. כך גם בקפיטריה, משכנו החדש והמפתיע של רושפלד, שלקח את תפריט המקום, ריענן, הידק וחידש עם מנות פרי יצירתו. בהתאם, לצד קלאסיקות דוגמת אגז בנדיקט (58 שקלים), תמצאו מנות יצירתיות ומיוחדות דוגמת "ביצים טריפולטאיות" (52 שקלים), גרסה רושפלדית נהדרת לשקשוקה, כשאת הבסיס הרגיל מחליף תבשיל של עגבניות ופלפלים מתוקים וחריפים שבושל כל הלילה, ועליו ביצים חומות. מנה נוספת שתזכה בצדק את השף בתשואות הוא טוסט אבוקדו (42 שקלים), מנה בנאלית לכאורה, שמוגשת כאן על טוסט דגנים עם ממרח אבוקדו בשל וטוב, ביצה קשה ורוטב ליים-חלפיניו עוקצני ונהדר. אם באתם בדרגת רעב בינונית תוכלו לוותר על התמסרות לעיקריות ולמלא את השולחן בכמה צלוחיות קטנות דוגמת סלט ביצים; סלט תפוחי אדמה; גבינת טולום או סלט טונה (8-22 שקלים). שווה לעצור רגע לפני השובע ולהשאיר מקום לתחביב החדש של השף: עוגות גבינה במילויים ורטבים שונים: החל מקרמל, דרך תותים ועד לסוכריות ליים קופצות.

מתי: יום שישי בין השעות 08:00-16:00, ימי שבת בין השעות 09:00-17:00

קפיטריה - החשמונאים 96, קניון גינדי, תל אביב

צילום: avira

האסייתי: בראנץ' של יובל בן נריה בטאיזו


אם יש משהו שניתן לומר על הבראנץ' הזה, מעבר לכך שהוא ממלא את הגוף בתחושת נהנתנות, הוא שהוא ממלא את הפה בתבלינים. בין מלוח, מתוק, חמוץ, חריף ותחושת אוממי שמרחפת מעל כולם, לשף יובל בן נריה יש יכולת לגרום לבלוטות הטעם לקפץ בשמחה מבלי להעמיס יתר על המידה. החל משלב הפתיחים ועד לרגע הקינוח האורגזמי, כל מנות הבראנץ' יגרמו לכם לשים לב אליהן בזמן הלעיסה, ולא לקחת אף ביס כמובן מאליו. כזה הוא למשל טרטר טאיזו מדגי ים שמוגש בקונוס אורז פריך עם שומשום שחור וקציפת סויה. הדג עדין מנשוא, השומשום השחור מוסיף קריספיות מעוררת וקציפת הסויה מכתיבה את הטון בטעמה העמוק. סלט השרימפס והעשבים הווייטנאמיים, שמגיע עם קרקר שרימפס וביצה חצי רכה, ממלא את החיך בחמיצות ומכין אותו לסלסלת הלחמים הנהדרת, המכילה לחמניות באו רכות כענן ועוגה בחושה במילוי משתנה. אחרי שורת הראשונות שמוגשות לאמצע השולחן, מגיעה העת לבחור מנה עיקרית מרשימה הכוללת סטייק אנד אגז עם צ'ילי קשמירי והום פרייז; אגז רויאל עם  סלמון בעישון ביתי קר והולנזד ויאטנמי; שקשוקה טיקה מסאללה עזת טעם עם קארי, עגבניות ומנה נהדרת לאוהבי פירות הים: קארי סרטנים עם ביצה כבושה וסופגנייה סינית מתקתקה שמשמשת לטבילה עקבית בתבשיל הטעים. גם במקרה הזה נמליץ לכם בחום להשאיר מקום לקינוח המופתי שכל כולו טעמי אוממי מענגים: פחזניות סנט הונרה במילוי גנאש שוקולד חלב ומיסו (35 שקלים)

כמה: 138 שקלים

מתי: יום שישי בין השעות 11:00-14:00

טאיזו - דרך מנחם בגין 23, תל אביב

טאיזו, בראנץ' | צילום: יפית שמחה