על הדרך: ביקרנו במסעדת 300 גרם, מקלובר ואבראג'

מדור ביקורת פתע על הדרך: מה חשבנו על מקלובר החדשה של ניר צוק, 300 גרם בבצת ואבראג' ביפו?

ניר צוק - מקלובר
ניר צוק מקלובר | צילום: יחצ
ניר צוק - מקלובר
ניר צוק - מקלובר | צילום: יחצ

מקלובר - ניר צוק

רגע לפני שהגענו למסעדת מקלובר החדשה של ניר צוק, נכנסנו למר גוגל בכדי למצוא את הכתובת המדויקת, וכמעט עשינו אחורה פנה ברגע להסתפק בחביתה בפיתה בבית. נתקלנו בביקורת האכזרית (ושנונה חייבים לציין) ביותר שקראנו על מקלובר הערבייה של צוק. "ניר צוק פותח מסעדה ערבית והעולם שותק", כך הוא התחילה הביקורת של 'ביצה עלומה' במאקו, שככל הנראה גרמה לאנשים רבים לבטל את המקום במסעדה ולפסול אותה מראש.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של אוכל ורק אוכל

 

למזלנו הגענו וגילינו שמדובר בטעות. המסעדה הערבית החדשה של ניר צוק היא מדהימה ומשתלמת. יש בה אווירה נפלאה, המשדרת ביתיות, מגניבות, ומשהו חדש שטרם ראינו או דומה למה שצוק עשה עד כה. אז כן, צוק לא מתיימר להעתיק במדויק את המטבח הערבי, אבל למה להשוות למקומות אחרים בעצם? המשווה תמיד יצא מפסיד וקירח.

 

מדד השירות: גבוה ביותר. מסעדה בה השף נוכח, ממלצר, מגיש, מחייך וגם מבשל, מוכיחה שהיא ברמה גבוהה. ולא, הוא לא מחליף את המלצרים, הוא רק דואג שכל הסועדים יהיו מרוצים.

 

האווירה: מצד אחד רגועה ונעימה, שמאפשרת שיחה ברוח חיובית, ומצד שני תוססת ועכשיוית, מוסיקת עולם לצד מוזיקה ערבית נעימה ולא משתלטת ברקע. נחמד להגיע לשבת על הבר בצהרי יום אינטנסיבי או בערב וגם לתפוס שולחן עם המשפחה על הרחוב.


הדרינקים: במקום מבחר יינות ישראלים משובחים כמו שאטו מרמת הגולן לצד קוקטיילים מפנקים עם קריצה מהעולם הערבי.

 

ניר צוק - מקלובר
ניר צוק - מקלובר | צילום: יחצ

האוכל: בחרנו בארוחת טעימות מהמטבח הערבי (120 שקלים לסועד), שם קיבלנו ראשונות כמו כרובית אפויה חמצמצה ופריכה שהתאימה בצורה מדויקת ללבנה רכה עם פלפל חריף, סיגרים מטוגנים ממולאים בבשר וסיגרים ממולאים בגבינה, שמהם קצת התבאסנו, אבל למי אכפת, קיבלנו שם חומוס גס ששבה את קיבתינו ומקלובה שאנחנו חולמים לדגום שוב עכשיו ובכל הזדמנות. אז כן, המקלובה של צוק שונה מזו שמגישים במטבח הערבי, הוא לא עשה העתק הדבק, רק הביא את היד שלו, יד שעשתה פלאים לאורז עם הבשר. טעמנו גם דג ברוטב יוגורט נפלא מעט חריף ונימוח, מזכיר את החריימה המרוקאית, אבל עם טעמים שאי אפשר לתאר בכמה מילים יפות, ולקינוח אכלנו מלבי וקטאייף ממולא בשוקולד, שהיה אחד הקינוחים המנחמים והמעולים שטעמנו לאחרונה, לידו כל סופגנייה יכולה לשבת בפינה. אם לא בשביל האוכל - בואו לאכול את הקינוח הזה.

 

בשורה התחתונה: כשהאוכל הערבי נגיש וקרוב, המוזיקה טובה, החיוך בכל פינה והמחירים הם לגמרי ברוח התקופה, למה שלא נתלהב? שימו לכם מטרה - מסעדה שחובה לפקוד בשנה החדשה.

 

ניר צוק - מקלובר
ניר צוק - מקלובר | צילום: יחצ

300 גרם

מסעדת 300 גרם

 

באווירה כפרית במושב בצת, שוכנת לה מסעדת שף צנועה וראויה להערכה. ביום רביעי בשעה 18 בערב המסעדה החמימה של השף איתי חסון ואישתו, זוג צעיר שמנהל בעצמו את החלום - לפתוח מסעדה שתספק את הצרכים של מבקרי הצפון חובבי הבשר, לגמרי מלאה. בחורף תשבו במבנה החמים מהעץ המכיל שולחנות עם מפות לבנות ופרחים על השולחנות, ובקיץ תוכלו ליהנות מהמרפסת במקום.

 

מדד השירות: טוב מאוד, האוכל מגיע במהירות, השירות אדיב ומנומס. ניכר שהעובדים נהנים לעבוד ב-300 גרם ועושים זאת באהבה.


האווירה: רגועה, כפרית ונעימה. ללא מוזיקה ברקע.

 

הדרינקים: כחובבי יין, התבאסנו לגלות שהמבחר לא גדול בגזרת היין, ויין הבית שלהם לא היה לטעמינו. המלצה לשיפור - הביאו יינות בוטיק ישראלים, יש באיזור בשפע.

 

נועה מימן
נועה מימן | צילום: צילום מסך יו טיוב

האוכל: פתחנו את הארוחה עם מגוון מטבלים שנעשו במקום, חומוס ביתי גס, חציל בטחינה מעולה, וגם בחציל בטחינה אפשר לטעות, ובקבבונים שהיו ללא ספק המנה החביבה עלינו במסעדה. עשויים מידה, רכים ונימוחים מבפנים ומעט קריספיים מבחוץ, תובלו בעשבי תיבול עדינים ולא משתלטים. מנה נהדרת לפתוח איתה את התאבון.

 

במנות העיקריות אכלנו פרגית וסטייק, שניהם הגיעו לצד תפוחי אדמה מפצפצים בפה ורכים בו זמנית, הסטייק היה עשוי בדיוק רב, וניכר שב-300 גרם יודעים מה לעשות עם הבשר. הפרגית הייתה נחמדה, לא התעלפנו ממנה, כמו על האש שתכינו בבית. לקינוח אכלנו סופלה שוקולד ופרפה חלבה, שתי המנות פרווה. מנות שחוסלו עד תום תוך כמה דקות, ולמרות שמדובר בקינוחי פרווה לא סבלנו כלל. אל תחמיצו את הקבבונים.

 

נועה מימן
נועה מימן | צילום: צילום מסך יו טיוב

בשורה התחתונה: מדובר באופציה מעולה לאנשי הצפון ולמבקרים בו, מקום למצוא בו את השקט והשלווה וסטייק טוב, רק מקווים שבגזרת היינות יגיע השיפור.

 

נועה מימן
נועה מימן | צילום: צילום מסך יו טיוב

מסעדת 300 גרם, גליל מערבי, בצת, 053-7931971או בקרו באתר

 

נועה מימן
נועה מימן | צילום: צילום מסך יו טיוב

אברג'

אבראג'

 

אבראג' (גלגל המזלות), ממוקמת בבניין שנבנה לפני כמה עשרות שנים, הפך לבניין רפאים, שחזר לתפקד כמסעדת דגים, עם מרפסת גן, חדרים פנימיים במעלה המדרגות, ומרפסת קסומה שמשקיפה על כיכר קדומים.

ביסטרו אבראג' מציע תפריט עשיר של דגים ופירות ים, הנרכשים מדי יום בשוק היפואי העשיר ואצל הדייגים בנמל יפו. המסעדה שוכנת במבנה עותומני עתיק בן למעלה מ-100 שנה, ואפשר להתפנק בחצר המאובזרת בספות לאונג', בחדר הפרטי או במרפסת הפתוחה. מוטי סטרוקובסקי בעל המקום, מגיע מידי בוקר לנמל יפו, ובוחר שם את מיטב הדגים הטריים, ואף יוצא עם דייגי יפו מידי פעם להפלגות דייג. מנת הדגל של המקום: קדירת פירות ים הכוללת קלמרי, מולים, שרימפס וסרטנים כחולים, גם על קוקי סאן זא'ק, או פלטת הים העותומאנית, ולפי בקשה מיוחדת: דג שלם במשקל של עד 4 ק"ג המוגש לשולחן. כמובן החגיגה כוללת גם בשרים איכותיים, כמו פורטהאוס וצלעות טלה.

 

נועה מימן
נועה מימן | צילום: צילום מסך יו טיוב

מדד השירות: באבראג' לא יניחו לכם עד שתתפוצצו ותהיו מרוצים. לא טעים לכם? יחליפו עבורכם את המנה. לא פתחתם כפתור במכנס? יתכן שתקבלו מנה נוספת. ובקיצור: דואגים לכם שם.

 

האווירה: נוף לים, מבנה עתיק מחודש וחצר מפנקת משרים תחושה קלילה של חופשה אמיתית באמצע החיים.

נועה מימן
נועה מימן | צילום: צילום מסך יו טיוב

האוכל: נתחיל עם הסיבה שבגללה באנו, המנה המדוברת של המסעדה: מחבת פירות ים, המכיל קלמרי, שרימפס, מולים, קוקי סן ז'ק וסרטנים כחולים, ברוטב שמנת וירקות פיקנטי. מנה מופלאה לחלוק או להתענג עליה, שווה להגיע במיוחד בשבילה. בנוסף אכלנו אנטריקוט ישראלי נפלא, אך ניכר שההתמחות של אבראג' היא בעיקר מאיזור הים. עוד אכלנו ואהבנו: סלט סלט ארוגולה, מנגו ושרימפס, ברוטב הדרים, סלט רענן ומקורי.

 

בשורה התחתונה: לחובבי דגים ומאכלי ים, נוף יפה ואווירה של חופשה.

 

נועה מימן
נועה מימן | צילום: צילום מסך יו טיוב

אבראג', כיכר קדומים 6, יפו העתיקה, תל אביב טלפון: 03-5244445