ענן בטעם חמאה: 3 דרכים פשוטות לשדרג חביתה לרמת מסעדה

למה המקרר הוא לא חבר, עם איזה כלי לערבב, ואיך משיגים את מרקם הענן שהיפנים משתגעים עליו? להכין חביתה כל אחד יודע, אבל אלה הטיפים שיהפכו ביצה פשוטה לאומלט נפוח כמו במסעדה

Shutterstock 474776881
שינוי קטן בטכניקה שעושה את כל ההבדל. אומלט אוורירי | צילום: שאטרסטוק

ביצה קרה היא צרה צרורה


הטיפ הבא אולי מוכר לכם מעולמות הסטייק, אבל אם תיישמו אותו על ביצים, תקבלו חביתה רכה, זהובה, אוורירית וקריספית בשוליים, כשמרכזה עודנו עסיסי ולח. בדיוק כמו נתח בשר הממתין לצלייה, גם ביצים יודו לכם אם תוציאו אותן מהמקרר חצי שעה לפני המפגש עם המחבת. הסיבה פשוטה: לביצים קרות יקח יותר זמן להתבשל, מה שיותיר את החביתה בסוף התהליך יותר קשה ופחות אוורירית.

ביצה בטמפרטורת החדר תתבשל לדרגת מצוינות תוך דקה וקצת, בעוד שביצה קרה תדרוש בין 2-3 דקות בישול, שיותירו אותה קרושה יתר על המידה. רוצים להכין חביתה ושכחתם להוציא מראש ביצה מהמקרר? לא נורא. שימו את הביצה הקרה בכלי עם מים מעט חמימים (אבל לא חמים כדי שתוכן הביצה לא יתחיל להתבשל) למשך 5-10 דקות והכינו את החביתה כרגיל.

Shutterstock 596084840
הקפידו לטרוף היטב לטובת מרקם נפוח ואוורירי. הכנה לחביתה | צילום: שאטרסטוק

מדעי הטריפה


קערונת, ביצה ומזלג זה לא מספיק. קערונת, ביצה, מזלג ושרירי זרוע אחורית מחוזקים הם ה-מתכון לחביתה מהאגדות. ערבוב טוב שיהפוך את החלמון והחלבון למסה הומוגנית לפני המפגש עם המחבת, יקנה לחביתה נפח מרשים ומרקם כיפי יותר. כדי להיות בטוחים שטרפתם מספיק, וודאו שאין חתיכות חלבון (החלק הלבן-שקוף של הביצה) חופשיות בקערה, ואל תשכחו להוסיף קצת מלח, פלפל וכף אחת של חלב או מים לפני הטיגון. לא תאמינו איך כף אחת של נוזל פותחת את המרקם ויוצרת ענניות כיפית שתורגש בכל ביס. אם עלה בדעתכם להתחכם ולהשתמש בבלנדר או שייקר, ותרו על הרעיון. עירבוב אלים שכזה ישבור את מרקם החלבונים והחלמונים ויפיק חביתה שטוחה ועצובה.

חביתה
טריפה עוצמתית תפיק מרקם נפוח ואוורירי. אומלט | צילום: shutterstock

מאומלט ביתי לסופלה שמיימי


אם תשקיעו ממש עוד כמה דקות לפני הטיגון, תקבלו אומלט מהזן העבה והאוורירי שמזכיר את הפנקייק היפני ששבר את הרשת ואת העולם. בא לכם לנסות? הפרידו 3 ביצים לחלמונים וחלבונים וערבבו במהירות את החלמונים באמצעות מטרפה ידנית או חשמלית עד לקבלת מרקם עבה וסמיך וצבע צהוב בהיר. חזרו על הפעולה עם החלבונים רק עד קבלת מרקם צפוף וצבע לבן. קפלו בעדינות את תערובת החלמונים לתוך תערובת החלבונים מבלי לשבור את הקצף, ואל תתבלו עדיין במלח ופלפל.

חממו מחבת טפלון על להבה בינונית, זרקו פנימה קוביית חמאה, וברגע שהיא מתחילה לבעבע שפכו בעדינות את תערובת הביצים למחבת. אחרי דקה, כשהתחתית מתחילה להיקרש, תבלו במלח ופלפל וסגרו את המכסה. הפכו בעדינות את האומלט לצידו השני וכעבור 15 שניות הוציאו מהמחבת בתנועת קיפול. התוצאה תהיה כל כך אוורירית וממכרת, שיש סיכוי שתהפכו את העניין להרגל יומיומי.

מתחשק לכם פתאום חביתה? נסו את המתכונים האלה:

חביתה ספרדית של ישראל אהרוני

חביתה שהיא ארוחה שלמה: עיג'ה מסורתית

החביתה היפנית שמשגעת את העולם