יש לכם חזה עוף בבית? הכירו את קיצור הדרך הכי טעים במטבח

חשבתם שחזה עוף הוא נתח צפוי ומשעמם? קבלו את הטריק שיהפוך את המצרך הכי נפוץ במטבח לפצצת עסיסיות ממכרת ומפתיעה, שגם מבוגרים וגם ילדים יטרפו בשמחה

123456
לא תאמינו כמה עסיסיות אפשר להוציא מהנתח הכי שכיח במטבח | צילום: שאטרסטוק

אם נערכתם היטב לימי החופש, סביר להניח שגם הפריזר שלכם מלא בחזות עוף שממתינים להפשרה, הפיכתם לשניצל והגשתם כארוחת צהריים לילדים המורעבים. שלא תבינו אותנו לא נכון, אנחנו מטורפים על השניצל ולגמרי בעדו, אבל בחוץ חום אימים ולא תמיד יש כוח לטיגוניאדה, ובינינו - עם כל הכבוד לקריספיות, לפעמים צריך לגוון. אחרי ששברנו את הראש במציאת פתרון טעים, קל וזול שישביע את מורעבי הצהריים, נתקלנו בטכניקת הכנה פשוטה שמוציאה מהעוף תכונות שבחיים לא חשבנו שיש בו: עסיסיות משגעת, רכות ומרקם שממש נמס בפה.

Shutterstock 1780949870
עוף מפורק | צילום: שאטרסטוק

מכירים את הבשר הנימוח, המתפרק כמעט שעטוף ברוטב ארומטי ומוגש בתוך טאקו מקסיקני? אז דמיינו לעצמכם בדיוק כזה - אבל עשוי מחזה עוף. והשוס: הוא יכול להשתכשך באיזה רוטב שתבחרו: ברביקיו מתקתק, פפריקה מעושנת, טריאקי אייסתי, רוטב צ'ילי מקסיקני ואפילו ברביקיו קוריאני חרפרף ושובב, ולא צריך יותר משתי כפות שמן זית בשביל לגרום לו להגיע למרקם חלומי. והשוס הגדול עוד יותר: לוקח בדיוק 5 דקות להכין את העסק, לדחוף לסיר לחץ, ובתום 35 דקות להעביר לצלחת ויש לכם עוף מתפרק וספוג רוטב (shredded chicken),  שאפשר להגיש בתוך טורטייה, על צלחת אורז או לפזר מעל סלט ולעוף על עצמכם על ארוחת הצהריים הקלילה שתקתקתם בדקה.

הקסם מתרחש כשחזה העוף המוקף מרינדה מכל צדדיו עובר בישול בלחץ, מפריש נוזלים, מתפרק והופך לסיבים בשריים נעימים ורכים שאפילו ילד קטן יכול לכרסם בהנאה. המרינדה במתכון שמובאת כאן היא מקסיקנית מעושנת, אבל אפשר לתבל בכל מה שאוהבים: מחרדל ודבש דרך הויסין וסויה ואפילו בקטשופ מתוגבר בתבלינים שאוהבים. כולם הולכים עם המתכון הזה ויפיקו אחלה מרקם חלומי ומתמסר.

Shutterstock 1780949870
חובה לאכול בתוך טורטיה. עוף מפורק | צילום: שאטרסטוק

עוף בברביקיו הכי עסיסי בעולם  (shredded chicken)


מרכיבים:

750 גרם חזות עוף נקיים מעצמות (3-4 חזות עוף)

למרינדה

1/2 כוס רוטב ברביקיו מוכן

400 גרם עגבניות מרוסקות

2 שיני שום כתושות

1/2 כפית כמון טחון

1 כפית אורגנו יבש

1 כפית אבקת בצל

1 כפית פפריקה מעושנת

2 כפיות סילאן או סוכר

1 כפית מחוקה מלח

קורט פלפל שחור

להגשה:

2 כפות שמן זית

2-3 כפות מיץ לימון (לא חובה)

Whatsapp Image 2020 08 10 At 1
מתפרק מהמזלג בקלות ואהוב במיוחד על ילדים. עוף מפורק בטניקת בישול בלחץ

אופן ההכנה

1. מערבבים היטב את כל חומרי המרינדה עד לקבלת מרקם אחיד. מכניסים את חזות העוף ומעסים עד שיצופו באופן אחיד.

2. מעבירים לסיר לחץ, סוגרים את המכסה ומביאים לרתיחה על להבה בינונית.

3. כששסתום סיר הלחץ משמיע קול, סימן שהתבשיל הגיע לרתיחה. מחלישים את הלהבה למינימום ומבשלים במשך 35 דקות.

4. בתום הבישול משחררים את הלחץ על ידי הרמת השסתום. באמצעות מזלג מפוררים את חזות העוף (הם אמורים להיות רכים מאוד ולנשור בעצמם מהמזלג).

5. מוסיפים שמן זית ואם אוהבים אז גם לימון ומערבבים קלות. מגישים בתוך טורטיה, על סלט או אורז, טורפים ומודים לאלוהי האינטרנט על המתכון הכל כך פשוט וכל כך מוצלח.