הילדים יקחו בשמחה: סנדוויצ'ים חובקי עולם לספסל הלימודים

סנדוויץ' צ'יפס, תחליף בריא לריבה, ממרח בהשראת ארוחת בוקר, וטחינה יפנית - את הכריכים האלה אתם חייבים לנסות לפחות פעם אחת בחיים

זמן צפייה: 00:55

מיכל לנדאו

שנת לימודים חדשה בפתח וזה אמנם מרגש, אבל ארוחת עשר מרגשת יותר. פיתה עם חומוס, לחמנייה עם גבינה צהובה ולחם בריאות עם חביתה זה טעים, אבל משעמם. בינינו, כמה כבר אפשר לאכול את אותו דבר יום אחרי יום בלי לרצות בסתר להחליף סנדוויצ'ים עם השכן לספסל? ממרח הוא לב ליבו של כל סנדוויץ׳ טוב, ואנחנו דוגלים ביצירתיות וביציאה מהשגרה. אם פספסתם את פתח המילוט לחופש חו"לי שווה בחודש האחרון או אם אתם מחפשים "סתם" לשבור שגרה, אנחנו כאן בשביל להביא לכם קצת חו״ל לסנדוויץ׳, ואולי גם לגרום לילדים לאמץ הרגלים נועזים יותר. קבלו סנדוויצ׳ים פופולריים מרחבי העולם, כולל תחליף מעולה, טבעי ומתוק לממרח שוקולד.

היישר מאירלנד : סנדוויץ' קריספס לרציניים בלבד


מעתה אל תאמרו צ׳יפס- אמרו קריספס, או ככה לפחות האירים מכנים את התפוצ׳יפס שלהם. לאירים מנהג אהוב,. מלבד שתיית בירת גינס בפאב השכונתי, הם מכרסמים קריספס, ואת המותג הפריך tayto במיוחד. "tayto" מוכר ואהוב בכל בית באירלנד עד כדי כך שאפילו הקימו פארק שעשועים שלם שמבוסס על תפוח האדמה המחייך עם הכובע. למעשה, האירים כל כך רציניים עם האובססיה שלהם לצהוב הפריך הזה, שהם לקחו את האהבה הזאת צעד אחד קדימה והכניסו לתוך סנדוויץ׳. סנדוויץ׳ אירי כהלכתו מורכב מלחם לבן ורך, קריספס בטעם גבינה ובצל, קצת (הרבה) חמאה שמרוחה על שתי הפרוסות הלחם, וזהו. סוגרים ומועכים, וזהירות, כי אתם עומדים להתמכר ואולי גם הילדים. רוצים לנסות? בחרו בחטיף צ'יפס האהוב עליכם ועקבו אחרי ההוראות הפשוטות.

294204
לו היה לכם חבר אירי, הוא היה גאה. סנדוויץ' קריספס | צילום: מיכל לנדאו

יפן והברקותיה: התחליף הבריא לשוקולד וריבה


אנקו, ממרח מתוק משעועית אדומה מזן אזוקי הנוטלה היפני (או שוקולד השחר, תלוי לאיזו אסכולה משתייכים). היפנים מתים על הממרח המתקתק הסגלגל הזה ושמים את זה בכל קינוח אפשרי: במוצ׳י (ממתק מבצק אורז), על גלידה, בתוך פנקייק בצורת דג וגם על לחם. והאמת, זה מפתיע וטעים. יש המעדיפים את הגרסה הצ'אנקית ויש שנשבעים אמונים בחלקה. שתיהן הולכות מצוין על לחם לבן עבה קלוי או לא, קצת חמאה כי חייבים, והרבה מהממרח הסגלגל. ואם זה לא מספיק בשביל לשכנע אתכם - רגע של בריאות: השעועית היא קטניה עשירה בחלבון ובברזל, ומתאימה מאוד לטבעוניים. אם הילדים בררניים, ספרו להם שמדובר בממרח יפני והסליקו את שאר הפרטים. רוצים להכין בבית? קלי קלות. המתכון כאן.

294167
תחליף מצוין לריבה עתירת סוכר. סנדוויץ' עם ממרח שעועית שחורה | צילום: מיכל לנדאו

מסגול לשחור


ממרח נפוץ נוסף במטבח היפני וגם הסיני הוא ממרח שומשום שחור, סוג של מקבילה אסייתית לממרח החלבה אצלנו. השילוב המנצח של שומשום- דבש מקבל טוויסט בצבע שחור מבריק מרשים ומרתיע בו זמנית. גם את הממרח הזה האסייתים נוהגים לשלב בקינוחים ומאפים, ומשתמשים בו כממרח טעים לסנדוויץ׳. רוצים להכין בבית? טחנו שומשום שחור קלוי עד שהוא שהמרקם הופך לח ושמנוני (השמנים יוצאים החוצה בתהליך הטחינה וזה בסדר גמור). ערבבו עם דבש, והנה לכם ממרח מתקתק עם טעם אגוזי עמוק.

294165
בין טחינה לחלווה יפנית. ממרח שומשום שחור | צילום: מיכל לנדאו

ארצות הברית והגזמותיה: סנדוויץ' סמור'ס


סמור׳ס, ממתק המדורה האהוב והכל אמריקאי משתדרג ונכנס לתוך הסנדוויץ׳, והתוצאה מתוקה, מפנקת ותגרום לכולם לרצות לאסוף אתכם קרשים בל״ג בעומר הבא. השילוב הקלאסי בין עוגיה מתוקה, שוקולד ומרשמלו חרוך הוא הגילטי פלז׳ר המושלם, ופותח מרחב אדיר להתפרעות: ממרח שוקולד אהוב, אגוזים, עוגיות אוריאו ואפילו קרקרים נייטרלים עם מליחות עדינה. דחפו את הכל לתוך לחם רך ואפילו לחמניה, ונסו לשמור על ארשת מקצועית בזמן שכל הגוף שלכם מוצף בסוכר.

294168
כריות מתוקות של אושר. סנדוויץ' סמור'ס | צילום: מיכל לנדאו

ארוחת הבוקר של בריטניה: סנדוויץ' שעועית אפויה


אם זה נשמע לכם הגיוני כחלק מארוחת בוקר, זה יבוא מצוין בתוך לחם. הכירו את התוספת שתופסת: שעועית לבנה אפויה ברוטב עגבניות על טוסט חמאתי. מלבד היותה טעימה ומשביעה, היא גם זולה ומהירת הכנה. פותחים קופסת שימורים של שעועית לבנה ברוטב עגבניות ומניחים באלגנטיות על לחם קלוי מרוח בחמאה. לשדרוגים ניתן להוסיף גבינה מגורדת, ביצה, ממרח ״מרמייט״ הידוע לשמצה על בסיס תמצית שמרים, וכל דבר שמתחשק, כולל ביייקון פריך שיתרום טעם גרילי עמוק, רק אל תשכחו להצטייד באקסטרה מפיות. העסק עלול להיות מלכלך מאוד.

294164
ביקור בלונדון לעצלנים. סנדוויץ' שעועית אפויה | צילום: מיכל לנדאו