5 מאכלים שמומלץ שתאכלו אם הגעתם לגיל 40 ולא בטוח בכלל שהייתם אוכלים בגיל 20

הגעתם לגיל 40? מזל טוב! אתם ממשיכים בשגרת התזונה שהורגלתם אליה מגיל 20? עצרו שנייה. הסיכוי שלכם לחלות במחלות שונות ומשונות גדל! הגיע הזמן לעשות קצת סדר במה שמומלץ שייכנס לכם לגוף בגיל 40 אבל ממש לא חשבתם עליו בגיל 20

מאכלים לגיל 40 שלא אכלתם בגיל 20

מי מאיתנו לא מצא את עצמו גונב ארוחת לילה עשירה ומפנקת בשומן וסוכר ורוטב טעים טעים כזה שנוזל מהצד אחרי יציאה עד השעות הקטנות של הלילה עם חברים? יש שלב כזה בחיים שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לאכול כמעט כל דבר שעולה על רוחנו בלי לסבול מכאבים, הפרעות שונות בעיכול או עלייה חדה במשקל. אבל מה קורה כשאנחנו מתבגרים והגוף מתחיל להגיב קצת אחרת, הרופא מתקשר עם תוצאות הבדיקות השגרתיות ומסביר שאת התזונה שלנו הגיע הזמן לשנות.
ריכזנו עבורכם את חמשת המאכלים שכדאי שתכירו אם אתם לקראת גיל 40, ואין סיכוי שהכרתם או חשבתם לטעום בגיל 20.

1. שיבולת שועל – עשירה בסיבים תזונתיים שמסייעים בהפחתת הכולסטרול שידוע שעלול לככב בבדיקות שגרתיות בגילאי ה-40, אם תצרכו 3 גרם ממנה ביום תפחיתו את סיכוי ללקות בהתקף לב ב-2%.
היא מסייעת בשמירה על לחות העור ריפוי פצעים ודלקות – כי מי מאיתנו לא חרד מהיום בו יופיע הקמט הראשון,
מאזנת את רמות הסוכר בגוף – כי אחרי כל ארוחות השחיתות שדפקתם כל השנים באמצע הלילה, צריך להאט קצת את פירוק הסוכרים הפשוטים ואת נפילת הסוכר לפני ואחרי ארוחות.
מחזקת את המערכת החיסונית – בימים כמו אלו שכולנו עוברים בתקופה האחרונה, של מגיפות וחיידקים היא עוזרת לשפר את היכולת של הגוף לחסל את החיידקים הנמצאים במערכת החיסונית

שיבולת שועל
שיבולת שועל | צילום: Shutterstock

איך לצרוך: עוגת גזר ושיבולת שועל, דייסת שיבולת שועל עם כף יוגורט פרוביוטי וסילאן/דבש

2. דובדבנים - ידועים כפרי מתוק או כמרכיב בקינוח מושחת, אבל יש להם גם יכולות בריאותיות לא מעטות בכלל.
רובכם בטח מרימים גבה וחוששים לאכול כמות גדולה של דובדבנים, כי מאכלים מתוקים נחשבים ללא בריאים ומשמינים, אבל האמת היא שבכוס של דובדבנים יש רק 100 קלוריות, מה שהופך אותם לממתק המושלם - מתוק, טעים, בריא ודיאטטי!
יש שני סוגים עיקריים של הדובדבנים המצויים בישראל והם הדובדבן החמוץ והדובדבן המתוק, שנקרא גם גודגדן. שני הדובדבנים בריאים במיוחד, הם עוזרים לגוף להילחם נגד מחלות שנפוצות מל גיל 40 כמו דלקת מפרקים.
צריכת 200 גרם דובדבנים בארוחת הבוקר מפחיתה את קצב היווצרות חומצת השתן ב-60%. מומלץ לשתות מיץ דובדבנים טרי לפני ביצוע פעילות גופנית מאומצת. מיץ הדובדבנים הוכח מדעית כמרגיע כאבי שרירים. בקיצור, הדובדבנים הם ממש משכך הכאבים של הטבע.

דובדבנים
דובדבנים | צילום: Shutterstock

איך לצרוך: אכילת 12 דובדנבים 3-4 פעמים בשבוע יחד עם יוגורט או זרעים שונים עוזרת לספוג את הויטמינים שלהם טוב יותר

3. שקדים - בכוס אחת של שקדים ישנן 529 קלוריות ו-11.5 גרם שומן, כשלפחות 7 גרם מתוכם הוא לא רווי ומועיל ללב. צריכת 60 גרם שקדים מידי יום במשך 4 שבועות מסייעת להפחית את רמות הסוכר בדם. יש להם יכולת שמירה על הלב הודות לריכוז גבוה של שומן בלתי רווי. על מנת להפחית את רמת הכולסטרול הרע בגוף שכבר דיברנו עליו בתחילת הכתבה, מומלץ לצרוך שקדים ובעיקר עם הקליפה, מכיוון שהיא עשירה בנוגדי חמצון.
הם מסייעים בירידה במשקל - שומנים בריאים וסיבים תזונתיים מסייעים בירידה במשקל על ידי כך שהם גורמים לתחושת שובע ומונעים מצב של אכילת יתר או צריכת מתוקים. אומנם לשקדים קלוריות רבות ואחוזי שומן גבוהים, אבל הם מוגדרים כשומנים בריאים ויוצרים תחושת סיפוק לזמן ממושך לאחר אכילתם.
מסייעים במניעת מומים בעוברים - השקדים הם מקור טבעי זמין ובריא ביותר עבור נשים בגיל הפוריות, הן צריכות רמות תקינות של חומצה פולית על מנת שתוכלנה לשמור על העובר במהלך ההיריון. תפקידה של החומצה הפולית הוא לדאוג להתפתחות תקינה בעובר, במיוחד בשבוע השלישי או הרביעי של הקליטה להיריון, שכן אז נסגרת התעלה העצבית של העובר וחוסר בחומצה פולית עלול לגרום למומים, פגמים מולדים, נכויות קשות, עיוותים בעמוד השדרה ואפילו מוות.

שקדים
שקדים | צילום: Shutterstock

איך לצרוך: ניתן לאכול בצורות שונות: גולמי, קלוי או טרי ישר מהעץ לאחר הסרת קליפתו הירוקה. העדיפו לצרוך את השקד ללא תוספות אחרות כמו מלח, שעלול לגרום לעלייה בלחץ הדם.

4. תרד - התרד נחשב מזה זמן רב כאחד הירקות הבריאים ביותר לאכילה. (לא סתם פופאי מת עליו) במקום לקחת מולטי ויטמינים סינטטיים שלגוף קשה לספוג, למה לא לאכול תרד ולקבל את הבסיס התזונתי שלכם בצורת מזון מלא שלגוף אין שום בעיה איתו והוא צמא אליו?
התרד עשיר בוויטמינים ומינרלים אשר גורמים להקלת עור יבש ומגורה, ומשאיר את העור שלנו מלא ברק. צריכה קבועה של מיץ עלי תרד משפרת משמעותית את בריאות העור.

תרד
תרד | צילום: Shutterstock

איך לצרוך: לעלי בייבי-תרד יש טעם נהדר כבסיס לסלט, אבל תוכלו גם לחמם תרד אורגני קפוא לשימוש כתוספת, או כחלק ממנה עיקרית. ניתן להכין שייק ירוק ולקבל בוסט מיידי של וויטמינים.

5. עגבניות - מקור פשוט מצוין לנוגד החמצון ליקופן ומספקות הגנה מפני היווצרות והתפשטות תאים סרטניים ובנוסף לכל הטוב הזה הן גם מגנות על העורקים מפני טרשת.
הן מסייעות לעצמות חזקות יותר ומכילות כמות יפה של סידן וויטמין K, שני רכיבים שחיוניים מאוד לחיזוק ותחזוק העצמות ורקמות הגוף.
ויטמין A בעגבנייה גורם לשיער שלנו להיות בריא יותר ומלא ברק. בנוסף, הויטמין גם טוב לעיניים, לעור, לעצמות ולשיניים.
אודות לויטמין B ואשלגן בעגבנייה, היא יעילה בהפחתת רמת הכולסטרול ולחץ הדם. לכן, באמצעות הוספת עגבניות לתפריט התזונה שלכם, אתם יכולים למנוע התקפי לב, שבץ ומגוון בעיות לב המסכנות חיים.

עגבניות
עגבניות | צילום: Shutterstock

איך לצרוך: אפשר לצרוך אותן בתור חטיף, לעבות את הסנדוויצ'ים או בתוך סלט, אבל הכי מומלץ לבשל את העגבניות. תהליך הבישול מגביר באופן דרסטי את כמות הליקופן שתוכלו לספוג, ובכך מביא לחיזוק היתרונות שתקבלו מאכילת עגבניות.

לעוד כתבות בנושא בקרו אותנו בעמוד - יאמיז