האבקה הסודית והטריק עם הנייר: 5 טריקים להכנה טעימה יותר של תפוחי אדמה

האבקה הסודית שהופכת תפוחי אדמה לפצצות פריכות, הסוד לבישול נכון שיפיק פירה אלוהי, ויש גם מתכון גאוני לצ'יפס אפוי בטעם טבעות בצל. 5 כללי זהב מפתיעים שמוציאים מהתפודים את המיטב

2z Kit
קריספיים וחמאתיים מבפנים. תפוחי אדמה אפויים | צילום: פוטוליה

אחסון: אמ:לק - תוציאו אותם מהמקרר


תפוחי אדמה שומרים במקום חשוך, מאוורר וקריר. אור וחום יגרמו להם להוריק ולאבד את איכותם וטעמם. עם זאת, לא מומלץ לאחסן אותם במקרר או בטמפרטורה נמוכה ל-4-5 מעלות, אז העמילן שבהם הופך לסוכר ותפוחי האדמה מקבלים טעם מתקתק. קופסת נעליים מחוררת היטב ומאוחסנת באזור הכי פחות חחם בבית יכולה לשמש בית נהדר לתפוחי האדמה, והם בתמורה יודו לכם וישארו טעימים וטריים לאורך זמן.

תפוחי אדמה
תוציאו אותם מהמקרר. תפוחי אדמה | צילום: mbongo - Fotolia.com

בישול: הקסם עם האבקה יעשה פלאים


בישול להשגת פירה אלוהי: תפוחי אדמה כדאי לבשל בסיר מים עם הקליפה כדי לשמור על הטעם והמרקם. בתום הבישול יש לסנן את התפודים מהמים ולקלף. אם משתמשים בהם יום למחרת, אל תקלפו ישר אחרי הבישול אלא ביום השימוש. אם לא מבשלים את תפוחי האדמה בקליפה, חשוב לכסות אותם מיד לאחר הקילוף בהרבה מים עד להכנסתם לסיר, על מנת למנוע את השחרתם.

>> מושיק רוט מציג: פירה אלוהי בכלום עבודה

בישול מקדים לטובת אפייה בתנור: טריק שמצאנו באתר seriouseats הוא לא ממש טריק, אלא יותר כמו פיצוח מבנה תפוח האדמה כדי להוציא ממנו את המיטב ולקבל תפוחי אדמה קריספיים וזהובים. הסוד להשגת קריספיות שמסתירה מרקם פנימי רך ופלאפי הוא שימוש במעט אבקת סודה - 1/2 כפית במי הבישול על כל 2 ק"ג תפודים. והנה ההסבר המדעי: אבקת הסודה המסיסה במים הופכת את מי הבישול לסביבה אלקלית עבור תפוחי האדמה. מבלי להלאות אתכם במונחים שיעכבו את ארוחת הערב - התוצאה היא שינוי מבנה תפוח האדמה על ידי פירוק הפקטין, דבר שיוצר שטח מרובד יותר, כך ששכבות הקריספיות מגיעות עד לעומק כל חתיכת תפוח אדמה.

654jim
אפשר לתבל בכל מה שאוהבים וליהנות מפריכות היקפית. תפוחי אדמה קראנצ'יים בתנור | צילום: שאטרסטוק

איך עושים את זה? בקלות! מרתיחים בסיר עמוק כ-2 ליטר מים, מוסיפים את אבקת הסודה יחד עם 2 כפות מלח ומכניסים פנימה את תפוחי האדמה. מביאים לרתיחה שוב, מנמיכים את הלהבה ומבשלים רק עד שתפוחי האדמה רכים וסכין שננעצת בהם מגיעה עד סוף החתיכה. מסירים מהאש, מסננים, מתבלים ואופים בדיוק כפי שאתם רגילים.

תיבול: ככה עושים את זה אפקטיבית


אם מכינים סלט תפוחי אדמה או מנה עם תפוחי אדמה מבושלים, כדאי לתבל את תפוחי האדמה בעודם חמים. כך הם יספגו טעמים בצורה טובה וטעימה יותר. התחילו במלח ופלפל, והוסיפו פפריקה, כמון, כורכום או קארי. כל אלה מחמיאים מאוד לטעם הטבעי ולמרקם של תפוחי האדמה. אם רוצים לתבל תפוחי אדמה כשהם קרים, מערבבים תבלינים בתוך שמן שחומם מעט במחבת ומערבבים עם תפוחי האדמה תוך ערבוב עדין.

סלט תפוחי אדמה הודי
תיבול מקדים יעשה פלאים לטעם. סלט תפוחי אדמה הודי | צילום: קרן ביטון כהן

אפייה: הטריק עם התבנית שמשנה את הכל


תפוחדי אדמה אפויים מקבלים את הקריספיות שלהם בזכות האוויר החם שמאפשר לשמן שעוטף אותם לטגן אותם בצורה מבקרת מכל הצדדים. אם תחכימו לתבל את השמן ולמרוח אותו על נייר האפייה שעליו מונחים תפוחי האדמה, תקבלו מעטפת אקסטרה קריספית מתובלת, שאחריה לא תוכלו לחזור אחורה.

איך עושים את זה? פשוט מאוד, מערבבים בכוס השמן את כל התבלינים שאוהבים: רוזמרין, טימין, אבקת מרק בצל, פפריקה או כל תבלין אחר שאוהבים. מוציאים שליש מכמות השמן המתובל החוצה, ועוטפים את תפוחי האדמה בשמן המתובל שנשאר. את השליש שהוצאנו שופכים על נייר האפייה שעל התבנית ומניחים את תפוחי האדמה עם החלק הרחב על הנייר המשומן. רוצים לנסות? הנה מתכון מהיר להתחיל ממנו.

קריספ בכל ביס. תפוחי אדמה פריכים | צילום: דורית מנו טלאור

שידוכים: החבר המפתיע של התפודים


חוץ מתבלינים ועשבי תיבול יבשים וטריים, תפוחי אדמה מאוד אוהבים בצל, במיוחד כשהוא אפוי וטעמו המתקתק נותן קיק מעניין לטעמם העדין אחרי סשן משותף בתנור. אם כך, למה לא להדביק אותם אחד לשני ולהפוך את שניהם לביס קראנצ'י בטעמי בצל עדינים? הנה מתכון גאוני שמחבר בין שני המאכלים האהובים.

צ'יפס טבעות בצל

מצרכים:
(ל-3 מנות)

1 ק"ג תפוחי אדמה מזן דזירה או זן אחר שמתאים לאפייה

1/2 בצל בינוני

1 ראש שום, קלוף

1/2 כוס שמן לטיגון

2 כפיות מלח

1/2 כפית פפריקה

1 כפית פלפל שחור גרוס

רק אם רוצים:

4 כפות מוצרלה או צ'דר מגוררת

Shutterstoc11k 1662817621 Sm
מרקם של צ'יפס, טעם של טבעות בצל | צילום: שאטרסטוק

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-220 מעלות. שוטפים היטב את תפוחי האדמה, לא מקלפים וחותכים לריבועים סימטריים או לסירות.

2. מעבירים את הבצל, השום, התבלינים והשמן למעבד מזון או לבלנדר וטוחנים עד לקבלת מרקם חלק של פירה.

3. מעבירים את קוביות תפוחי האדמה לקערה גדולה, שופכים עליהם את פירה הבצל ועוטפים היטב כל קוביה במחית באמצעות מסאז' עדין. תפוחי האדמה צריכים להיות מצופים מכל הצדדים, וזה בסדר גמור אם הפירה ניגר מהם.

4. מצפים תבנית בנייר אפייה ומעבירים את תפוחי האדמה המצופים לתבנית. מסדרים בשכבה אחת ואופים כ-35 דקות, עד שתפוחי האדמה משחימים וריח שומי משכר מתפשט בבית. בגלל השוני בעוצמות, כדאי לבדוק את התנור כבר אחרי 30 דקות. אם בחרתם להפוך את המנה למושחתת יותר, כ-5 דקות לפני שתפוחי האדמה מוכנים בוזקים מעל את הגבינה המגוררת ומחזירים לתנור. כשמוכן מוציאים מהתנור ומגישים מייד.

שדרוגים:

  1. לקראת סוף האפייה אפשר לפזר על תפוחי האדמה עשבי תיבול שאוהבים דוגמת פטרוזיליה, וטימין, רוזמרין או אורגנו.
  2.  מיציתם את המיונז הנקי? לכו על רוטב שמורכב מקטשופ, מיונז וחזרת בחלוקה שווה.
  3.  גם רוטב סרירצ'ה-מיונז יתאים לחגיגה.
  4.  תלולית קרם פרש במרכז ערימת קוביות תפוחי האדמה תעשה פלאים.
  5.  אם רוצים לקחת את המנה לאקסטרים אפשר לפזר על הערימה קוביות בצל קטנות רגע לפני ההגשה.