שימו את הדבר הזה במי הבישול ותקבלו תפוחי אדמה פריכים בטירוף

לא האמנו שכף אחת ממשהו שיש לכולם בבית תשנה לחלוטין את מרקם תפוחי האדמה ותהפוך אותם לפצצות פריכות שאי אפשר להפסיק לאכול גם אם ממש מתאמצים. זה כנראה טריק המאה!

654jim
אפשר לתבל בכל מה שאוהבים וליהנות מפריכות היקפית. תפוחי אדמה קראנצ'יים בתנור | צילום: שאטרסטוק

להרתיח, לתת מעיכה הגונה עם מועך פירה, לשפשף את פני השטח, לאבק בקורנפלור, וזו רק ההתחלה. האנושות הקולינרית המציאה לא מעט פטנטים להשגת תפוחי אדמה פריכים ברמה שאפשר לנקוש עליהם והם יענו חזרה. הבעיה היא שהם מצריכים לא מעט התעסקות דוגמת ייבוש, מעיכה, הפיכה מצד לצד חזור והפוך, ולמי יש כוח לעמוד שעות במטבח? הטריק שמצאנו באתר seriouseats הוא לא ממש טריק, אלא יותר כמו פיצוח מבנה תפוח האדמה כדי להוציא ממנו את המיטב, והו הו, כמה המיטב הזה קריספי וזהוב וקשיח בדיוק במקומות הנכונים.

Golden Roasted Potatoes
פריכים וזהובים ברמה ממכרת ממש. תפוחי אדמה אפויים | צילום: אייסטוק

תאמינו או לא, הסוד להשגת קריספיות שמסתירה מרקם פנימי רך ופלאפי הוא אבקת סודה. זה כל הסוד, והנה ההסבר המדעי: אבקת הסודה המסיסה במים הופכת את מי הבישול לסביבה אלקלית עבור תפוחי האדמה. מבלי להלאות אתכם במונחים שיעכבו את ארוחת הערב - התוצאה היא שינוי מבנה תפוח האדמה על ידי פירוק הפקטין, דבר שיוצר שטח מרובד יותר, כך ששכבות הקריספיות מגיעות עד לעומק כל חתיכת תפוח אדמה. רואים את התמונה כאן למטה? שימו לב להבדל העצום בשכבות הפריכות שנוצר בזכות שבירת הפקטין.

Siywuq
הבדל מטורף המרקם. מצד ימין: תפוח אדמה שבושל במי אבקת סודה. בצד שמאל: תפוח אדמה שבושל במים עם מלח | צילום: צילום מסך

הטריק לתפוחי אדמה אולטרה פריכים 


מצרכים:
(6-8 מנות)

2 ק"ג תפוחי אדמה מזן צהוב
1/2 כף אבקת סודה
מלח
פלפל שחור
5 כפות שמן זית + 1 כף
חופן עשבי תיבול שאוהבים (טימין, רוזמרין, אורגנו) קצוצים
2 שיני שום כתוש
טריק קטן שמשנה את כל המרקם. תפוחי אדמה בתנור

Shutterstock 1788803036
הכל בזכות הפקטין. תפוחי אדמה פריכים בתנור | צילום: שאטרסטוק

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור ל-220 מעלות (לא על טורבו). קולפים וחותכים את תפוחי האדמה לחתיכות בגודל שאוהבים, רצוי לא גדולות מדי.
  2. מרתיחים בסיר עמוק כ-2 ליטר מים, מוסיפים את אבקת הסודה יחד עם 2 כפות מלח ומכניסים פנימה את תפוחי האדמה. מביאים לרתיחה שוב, מנמיכים את הלהבה ומבשלים רק עד שתפוחי האדמה רכים וסכין שננעצת בהם מגיעה עד סוף החתיכה. מסירים מהאש, מסננים ושומרים בצד.
  3. שמים בקערה את השמן, עשבי התיבול והשום, מערבבים היטב ומוסיפים את תפוחי האדמה המסוננים יחד עם קורט מלח ופלפל. מקפיצים כמה פעמים כדי שכל חתיכת תפוח אדמה תכוסה היטב בשמן ובתבלינים. בשלב זה אמורה להיות על תפוחי האדמה שכבה רכה וקטיפתית שמזכירה פירה.
  4. מעבירים את תפוחי האדמה לתבנית מחופה בנייר אפייה ומפרידים בין החתיכות כדי למנוע הידבקות.
  5. אופים במשך 20 דקות עד שתפוחי האדמה מתחילים להזהיב. מוציאים מהתנור, מנענעים קלות את התבנית ומערבבים באמצעות מרית כדי להפוך את תפוחי האדמה. מכניסים שוב לתנור למשך 20-30 דקות עד שכל החתיכות שחומות זהובות וסופר פריכות. מוציאים ומגישים מיד.