תנצלו אותן בשיא העונה: גלידת עגבניות מתוקות וריקוטה

זה לא סורבה, גם לא קינוח דיאטטי מתפשר, אלא גלידה מפנקת וקרמית מריקוטה, שמנת ועגבניות מגי מתוקות. אם לא תספרו לילדים, יש מצב שהם יחשבו שמדובר בכלל בגלידת תות

גלידת עגבניות
מתיקות קרמלית של עגבניות ורכות שתורמת הריקוטה. גלידת עגבניות | צילום: שאטרסטוק

גלידת ריקוטה ועגבניות מגי

מצרכים:

2 כוסות עגבניות מגי

1/2 שמנת מתוקה

1/2 כוס סוכר

קמצוץ מלח

5 חלמונים

1 מיכל ריקוטה

6 עלי בזיליקום טריים

אופן ההכנה:

  1. מרתיחים את העגבניות ל-3 דקות כדי להקל על קילופן, מעבירים לבלנדר וטוחנים עד קבלת מחית חלקה. מעבירים את המחית לסיר קטן ומתיחים על להבה בינונית-גבוהה כ-15 דקות עד צמצום לחצי מהכמות. משאירים לצינון בטמפרטורת החדר.
  2. מכינים קערה עם מי קרח ומעליה קערת מתכת קטנה יותר. מניחים מעל הקערה הקטנה מסננת. משאירים בצד.
  3. שמים בסיר שמנת מתוקה, סוכר ומלח ומחממים על להבה בינונית תוך טריפה מתמדת. במקביל טורפים את החלמונים בקערה נפרדת. כשהמסה מגיעה לסף רתיחה מוסיפים אותה לאט לאט בהדרגה עד מחציתה לקערת החלמונים תוך ערבוב מתמיד, ומיד מעבירים את מסת החלמונים חזרה לסיר עם השמנת (השוואת טמפרטורות). ממשיכים לערבב ללא הפסקה עד שהמרקם מסמיך.
  4. שופכים את המסה לתוך המסננת ומסננים לקערת המתכת שנמצאת על קערת הקרח. ממשיכים לטרוף היטב עד שהמסה מתקררת.
  5. מערבבים את רסק העגבניות, מסת החלמונים והריקוטה בבלנדר או באמצעות בלנדר מוט עד קבלת תערובת חלקה ומעורבבת היטב. מוסיפים את עלי הבזיליקום וממשיכים לטחון.
  6. מעבירים את המסה לכלי אטום ומשם למקפיא למשך 45 דקות. מוציאים מהמקפיא ומערבבים שוב עם מטרפה, כולל הקצוות. מחזירים למקפיא ובתום 30 דקות מוציאים וחוזרים על פעולת הערבוב פעם נוספת לאחר 30 דקות כדי להבטיח שהגלידה קופאת באופן שווה. לאחר שעתיים שלוש הגלידה מוכנה. ניתן לאחסן בכלי אטום במקפיא עד שבועיים

המתכון באדיבות עגבניות מגי