פצצת בריאות בבצק: פוקצ'ה סופר פוד ירוקה וקלה להכנה

הוא לא רק יפה אלא גם מפוצץ בריאות וממלא את הפה בטעמי פרמזן ממכרים. מתכון פטנט לבצק תרד שהופך לפוקצ'ה קריספית או פיצה דקיקה עם קראסט משגע

Img 0470 2

פוקצה תרד ירוקה שמתאימה גם לפיצה קראנצ'ית | דרור כהן


מצרכים:
לבצק

500 גרם קמח (3.5 כוסות)
150 גרם פסטו תרד (מתכון בהמשך ואפשר להחליף בכל פסטו אחר קנוי או כזה שהכנתם)
200 גרם מים קרים (1.5 כוסות)
12 גרם מלח (2 כפיות)
12 גרם שמרים יבשים (קצת יותר מכף)
7 גרם שמן זית (1 כף)

לאפייה: 3 כפות שמן זית

לפסטו תרד:
1 חבילה גדולה עלי תרד (רצוי תרד בייבי) ללא גבעולים
4-5 כפות שמן
חצי כפית מלח
מעט פלפל שחור
4 שיני שום
3 כפות צנוברים או אגוזי מלך
3 כפות גבינת פרמזן מגורדת

Ravioli,pasta,from,green,dough,with,mushroom,stuffing,,oil,,parsley,
הופך לפיצה נהדרת או פוקאצ'ה אוורירית. בצק תרד ירוק | צילום: שאטרסטוק

אופן ההכנה:
1. מכינים את הפסטו: שמים את כל החומרים במעבד מזון וטוחנים עד קבלת משחה חלקה. טועמים ומתקנים תיבול. את השאריות מעבירים לקופסה או צנצנת נקייה ושומרים במקרר עם שכבה דקה של שמן מעל עד שבועיים.
2. מכינים את הבצק: שמים את כל חומרי הבצק בקערת מיקסר ולשים עם וו לישה במהירות בינונית כ-10-12 דקות. מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומכסים. מתפיחים עד להכפלת נפח (כ-45-60 דקות). אם רוצים לקבל טעמים עמוקים יותר או אופים את הפוקצ'ה יום למחרת, מכניסים את הבצק למקרר למשך 12-24 שעות ומוציאים החוצה כשעה-שעתיים לפני תחילת העבודה עם הבצק.
3. מניחים נייר אפייה על תבנית ומשמנים היטב את הנייר בשמן זית. מעבירים את הבצק לתבנית ומותחים בעדינות בידיים משומנות עד שהבצק מכסה את התבנית. בהתחלה הוא לא ייפתח עד הסוף וזה בסדר. נותנים לו לנוח 30 דקות וחוזרים על פעולת המתיחה עד שהבצק מתוח על כל התבנית.
4. אם מכינים מהבצק פיצה: מרדדים את הבצק באמצעות מערוך עד קבלת עובי וצורה שאוהבים. מורחים רוטב עגבניות, מכסים בגבינה ותוספות שאוהבים ואופים בתנור שחומם מראש לחום מקסימלי במשך 7-10 דקות עד שהגבינה נמסה והבצק יציב בחלקו התחתון.

Green,vegeterian,spinach,dough,pizza,on,white,background
רידוד באמצעות מערוך יפיק בצק דק ופריך. פיצה מבצק תרד | צילום: שאטרסטוק

5. אם מכינים פוקצ'ה: מניחים לבצק לתפוח במשך שעה וחצי עד שעתיים בטמפרטורת החדר כשהוא מכוסה במגבת.
6. מחממים תנור ל-275 מעלות. מברישים את הפוקצ'ה בשמן זית. אם רוצים מפזרים מעל תוספות דוגמת זיתים, בצל סגול, עגבניות שרי, פלפלים קלויים, בטטות וגבינות. אופים במשך 10-15 דקות. מצננים מעט וזוללים!

המתכון באדיבות דרור כהן, האיש שמאחורי הבלוג "בייקרי 365 וחברים", שעובד בימים אלה על ספר אפייה חדש שנולד בעקבות הבלוג שלו