ל"ג בעומר ב"שנות ה-80": ככה תכינו תפוחי אדמה כמו במדורה

בפרק הבא של שנות ה- 80 ההכנות למדורות בעיצומן, אבל לא חייבים ערימת קרשים ומדורה בשביל להשיג את הטעם הנפלא. קבלו מתכון נהדר לקרטושקס כמו במדורה, רק בלי הלכלוך שמסביב

דירוג הגולשים:
זמן הכנה:
15
כמות סועדים:
2

.

אנחנו מכירים את ההרגשה הזו, יורדים עם הילדים למדורה השכונתית, או אולי אפילו לזו של בית הספר או הגן כשהמטרה ברורה כשהתוצאה ברוב הפעמים היא אותה תוצאה: תפוחי אדמה שעדיין לא מוכנים, תפוחי אדמה כמעט שרופים, או כאלו שלעזאזל איך מוצאים אותם בין כל הלהבות והגחלים הבוערים.

אז הנה כמה טיפים לאיך להכין תפוחי אדמה שיצאו בטעם גן עדן במדורה או בלעדייה או כמו שאנחנו קוראים לזה: תפוח מדורה במתכונת קורונה (כלומר, בבית).

 

קרטושקס אמיתיים

הפתרון פשוט, להכין אותם מבעוד מועד בבית ורק לתת להם חימום קל על יד המדורה.  השיטה ממש פשוטה, אפייה בחום גבוה מאוד בתנור (220 מעלות) על מצע של מלח גס (מצע מכובד, שלא יראו את שטח התבנית) כשעה וחצי, שעתיים. המלח הוא הסופג האולטימטיבי – אדים, נוזלים שונים שיוצאים מתפוח האדמה, הכל נספג אל תוך המלח, מה שיוצר את אפקט המדורה הנהדר הזה שאנו מחפשים. התוצאה  – תפוח אדמה מקומט מעט (בגלל הנוזלים שהתאדו ממנו) וטעם חמאתי ונהדר בפנים. עכשיו רק נשאר לעטוף בנייר כסף היטב (או נייר אפייה) להניח קצת על יד המדורה שיתחממו שוב ולזלול בתיאבון עם או בלי מלח.

גיוונים –  חורצים מעט את תפוחי האדמה לאחר אפייתם בתנור דוחסים בחריצים מעט חמאה, או גבינה קשה כמו קשקשבל, צהובה, גאודה וכו', עוטפים היטב בנייר כסף ומניחים על יד חום המדורה ל-15 דקות עד להמסת הגבינות.

חורצים מעט את תפוחי האדמה לאחר אפייתם בתנור דוחסים בחריצים מעט שמן זית מעורבב עם זעתר, שומשום, או מלח אטלנטי. עוטפים היטב בנייר כסף ומניחים על יד חום המדורה ל-15 דקות.

[brightcove_iframe video_id='segev_poalim_s01_ep07_part01' autoplay='1' kid='1_99o5j4k1' duration='450']

בווידאו – שגב משה עם סלט תפוחי אדמה חם ונהדר, מעולה לשימוש עם תפוחי האדמה שאפינו