ניצחו בגדול: עוגות הדבש הכי טובות לראש השנה 2020

הגאורגית שגרמה לנו להתעלף, עוגת המוס שעבדה עלינו בעיניים ושילוב מושחת בין בריוש חמאתי לקרם תפוחים ופטיסייר. אל תשברו את הראש יותר מדי כי את העבודה הקשה עשינו בשבילכם. אלו העוגות הכי טובות לראש השנה, ויש לא מעט טבעוניות ברשימה

0000or
עוגה לכל העדפה מתוקה. עוגות דבש של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

עוגת קרבלסקי גאורגית | ללה


בחיים לא הייתה לנו כזאת הסכמה גורפת: העוגה הגאורגית של לילי בן שלום היא מלכת עוגות הדבש (גם אם היא נראית כמו קרובת משפחה רחוקה). קחו את העונג שעושה בגוף עוגת ביסקוויטים טובה, והוסיפו לו מתיקות קרמלית של דבש, קצת קינמון שעולה לאף, וקרם שיגרום לכם לשאוג בקולי קולות "יאם!". מבחוץ נראית עוגת הקונצנזוס כמו הר מזמין מצופה פירורים מכל הסוגים, ורק כשפותחים מתגלה הקסם המלא: חמש שכבות של טורט דבש עם ציפורן וקינמון, שמופרדות על ידי קרם וניל קצפתי וקרררר שמרענן את העסק. מעל, מתחת ומסביב מפוזרים פירורי דבש ושברי אגוזים שמוסיפם קראנץ' כיפי, ואם תערמו על כף גדולה מספיק את כל השכבות, תהנו מביס מפוצץ מרקמים, 50 גוונים של מתיקות וקרירות נפלאה.

עוגת קרבלסקי - קוטר 14- 84 שקלים/ קוטר 26 - 195 שקלים
ללה - חבשוש 42, שוק הכרמל, תל אביב

. 3
מלאת הפתעות. עוגת דבש גאורגית | צילום: שרית גופן

מוס פרלינה: דליקטסן ובייקרי


רגע לפני כתיבת שורות אלו גילינו שעוגת מוס הפרלינה שעליה התעלפנו יומם וליל - היא בכלל טבעונית. מצד אחד לא קול שלא ידענו, מצד שני - זה רק העצים לנו את ההידלקות הקשה עליה. נתחיל במראה שהטיס אותנו אסוציאטיבית לארוחה בארמון הצאר. אבל גם אם מתעלמים מעיטורי השוקולד הסימטריים הדקיקים, אי אפשר שלא להתמוגג ממוס הפרלינה העשיר שממלא את הפה בטעמים אגוזיים נפלאים ונשבר על ידי קרם שוקולד, קפה ופיננסייר וניל מדויק ונקי. בסוף תנועת המזלג ורגע לפני הנגיסה מגלים קרקרעית מקראנץ' פצפוצים שנותנת קשיחות פריכה לשכבות ענני הקרם האגוזיים. כל הטוב הזה לגיטימי בעוגה משובחת שטובעת בחמאה, אבל ככה לעשות לנו בטבעונית בלי לגלות לפני?

עוגת מוס פרלינה - 96 שקלים
בייקרי - סניפים ברחבי תל אביב

Ib20200727 067 1
הצליחה לעבוד עלינו בעיניים. עוגת מוס פרלינה של בייקרי | צילום: עידית בן עוליאל

פאי שוקולד, דבש ושקדים מלוחים | נעמה שטייר


קינוחי הבוטיק של הקונדיטורית נעמה שטרייר העיפו לנו גבוה את החך בזכות חזות חתיכית להפחיד ובחירה יצירתית ומסקרנת של מרכיבים: פאי השוקולד עם הדבש והשקדים המלוחים התגלה כשילוב שצריך להיכתב בספר "דברי הטעמים". על תחתית פריכה ומלוחה מעט מוצבת תלולית קרם שוקולד עשיר אך לא כבד, ומתחתיו קרם דבש נוזלי כמעט שנשפך החוצה אם הייתם מספיק חכמים והוצאתם אותו מהמקרר חצי שעה לפני האכילה. אהבנו מאוד את קלילות הקינוח על אף המרכיבים הדומיננטיים ועברנו להתעלפות הבאה: פאי תאנים פריך וחמאתי ממולא קרם פיסטוק עמוק טעם, ומעליו תלוליות מרעננות וחמצמצות של רוויון קטיפתי ודפי שוקולד לבן שמוסיפים עוד דרגת קראנץ' לקינוח הכל כך מושלם.

פאי שוקולד, דבש ושקדים מלוחים/ פאי תאנים, פיסטוק וקרם ריוויון - 35 שקלים
נעמה שטייר - פרטים והזמנות הפייסבוק Naama Shtayer Pastry Chef

Owpbwd
אוממי במיטבו. פאי שוקולד, דבש ושקדים מלוחים של נעמה שטייר | צילום: יונתן בן חיים

עוגת דבש וויסקי | בוטיק סנטרל


בביס הראשון, כשכל הטעמים אמרו במקהלה "ואוו", לא ידענו לתאר במדויק מה כל כך טעים בעוגת הדבש הלחה, העסיסית והצפופה בדיוק במידה הנכונה. בביס שני, בעודנו מלקקים את האצבעות הרטובות מעסיס דביק, הבנו שטעם אלכוהולי מעורב בעניין, ורגע אחרי זה התמלא הפה בארומת ויסקי מתקתקה. הרמנו לחיים עם עצמנו, ועם עוד קצת מחמאות הרמנו גם לעוגה: דבש אורגני שחלחל לכל אורך הבצק יצר יחד עם הוויסקי נוזליות נהדרת, ועיטור שוקולד לבן עם פולי קפה שהוצב מעל, נתן קריספיות מקעננת דקיקה. כיפאק היי מגיע גם לעוגת הדבש מסקרפונה וקרם אגוזים שהייתה חתיכית ומענגת מרקמית. אם לא הייתה כל כך מתוקה, הייתה מגיעה לכותרות בשנייה.

עוגת דבש ויסקי קפה - 46 שקלים/ עוגת דבש, מסקרפונה וקרם אגוזים - 54 שקלים
בוטיק סנטרל - סניפים ברחבי הארץ

Boutique Central
אפקט הוויסקי מורגש בכל ביס. עוגת דבש וויסקי של בוטיק סנטרל | צילום: טל סיון ציפורין

בומבריוש | דלאל


פייר, עד עכשיו לא הצלחנו להירגע מהדבר המושחת והיפה שנחת אצלנו בבטן. השם "בומבריוש" הוא תיאור מדויק של החוויה החושית שעוברים כשפוגשים את המתוק הזה. דמיינו לעצמכם חלה בריושית שמנמנה, ענוגה ועתירת טעמי חמאה, ובתוכה פרוסות עבות של תפוחי עץ רכים אך נגיסים ומצופים בקרמל עדין. לכל הקלוריות הללו מצטרפת שכבה עבה של קרם שקדים וקרם פטיסייר עדין מהזן המתוק אך לא משתלט. כדי ליהנות מקינוח החלומות הזה במרקם אידיאלי, היו אחראיים והוציאו את פצצת החמאתיות מהמקרר חצי שעה לפני הבליסה.

בובמריוש - 54/72 שקלים בהתאם לגודל
קונדיטורית דלאל - כל ישראל חברים 7, נווה צדק תל אביב

Processed With Vsco With A4 Preset
ביס מתגמל בכל מובן אפשרי. בומבריוש של דלאל | צילום: iconz by medio

מנגולינה | ביסקוטי


אם להודות על האמת, אנחנו מטורפים על עוגות דבש שמתחפשות לעוגות חתונה. זו של ביסקוטי הייתה כל כך יפה, שלקח לנו כמה דקות טובות להבין איך ומאיפה לתקוף אותה. בהתחלה, כשעוד היינו תמימים, עברנו שכבת קראמבל מטורפת עם 50 גוונים של פריכות, ואז חצתה הכף קרם גבינת מסקרפונה וקרם מנגו חמצמץ. רק אז הגיעה שכבת עוגת דבש שעשתה הגיון בעיצוב האקסטרה מושקע. אהבנו מאוד את הניגוד בין רכות הקרם לקריספיות האגוזית של הקראמבל, והיות שחשנו רצון לחזור ולנבור לפחות עד סוכות, הכתרנו אותה כ"עוגה לכל מועד", שלא תעוף על עצמה.

מנגולינה -64 שקלים לעוגת פס/ 118 שקלים לעוגה עגולה

ביסקוטי - הירקון 67 א.ת. בני ברק | העצמאות 104 נווה עוז, פתח תקווה

. 00000000000
פצצת מרקמים מענגת. מנגולינה של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

כוורת מרמלדת תפוחי עץ | דה לה פה


כמה ניינטיזית, ככה מעולה! עוגת הכוורת התנאתה במראה מצודד שכלל שכבת טורט רך עם אגוזים, שכבת מרמלדת תפוחי עץ קטיפתית ומתוקה, ומעל הכל קרם מסקרפונה ונילי, חמצמץ ומרענן. את הטרילוגיה חתמה שכבת ג'לי דבש מתוקה-חמצמה וכיפית מאוד במרקמה. אהבנו את המרקם הקליל וקרם המסקרפונה החמצמץ, ואהבנו אף יותר את העובדה שלכל הטועמים הזכיר השילוב טעם של עוגה ביתית אלגנטית וטובה, לא משנה מאיפה הגיעו קונספטואלית ומוצאית.

עוגת כוורת ומרמלדת תפוחים - 169 שקלים
דה לה פה - סניפים ברחבי הארץ

1kxjeu
רעננות ממכרת. עוגת דבש ומוס מסקרפונה של דה לה פה | צילום: יקי אפטר

עוגת כתר תפוחים | MIMI


לא משנה מאיפה תנגסו אותה, כבר במפגש הראשון עם הפה תבינו שמדובר בנסיכה של מרקמים: התחתית עשויה מבצק שקדים גרגרי ונעים, שבתוכו מסתתרים תפוחים מקורמלים נוטפי עסיס. את הכל מכסה קרם פטיסרייר ומעליו תלוליות יפות להפליא של קצפת ונילים אוורירית. את תפקיד הקראנץ' ממלאים שקדים מקורמלים שמוסיפים עניין לביס, ואלמלא הייתה טיפה יותר מדי מתוקה, היינו כותבים לה שירי אהבה. חוץ ממנה נדלקנו קשות על בבקה התפוחים - עוגת שמרים שמורכבת משושנים יפים ותפוחים, שבכל אחד מסתתרות קוביות תפוחי עץ, קינמון, אגוזי מלך ודבש. חימום קצר ואתם בעננים.

עוגת כתר תפוחים - 128 שקלים לקוטר 20 ס"מ/ בבקה תפוחים - 58 שקלים לתבנית קוגלהוף
MIMI - ז'בוטינסקי 2, הוד השרון | דרך המוביל 3, כפר סבא

מרשימה חיצונית ופנימית. עוגת כתר תפוחים של מימי | צילום: דניאל לילה

עוגת כוורת | ג'ייקובס


זאת כנראה העוגה שיצרה הכי הרבה חילוקי דעות בקרב הטועמים. מצד אחד היו שנשבעו אמונים לטעם המקורי שיצר שילוב בין עוגת פיננסייר אגוזי לוז, תפוחים מקורמלים וגנאש שוקולד לבן מקורמל. אותם נשבעים אמונים שיבחו את המרקם, התעלפו על העיצוב ואהבו את אפקט הבלגן הטעים שמתחולל בפה. הטועמים מהאופוזיציה דיברו בגנות עומס טעמים ושכבות מרקמיות שלא מסתדרות בפה. בין כך ובין כך, המשבחים עלו על המלעיזים, ועוגת הכוורת של ג'ייקובס מצאה את עצמה במקום מכובד ברשימה.

הכוורת של ג'ייקובס – 89 שקלים לקוטר 20 ס"מ

2020.
מלאת מרקמים וטעמים מעניינים. עוגת כוורת של ג'ייקובס | צילום: בר אופק

דבש טאטן תפוחים | רולדין


השילוב הזה עובד כל כך טוב, שלא ברור איך לא חשבו עליו לפני. דמיינו עוגת דבש מסורתית שמזכירה את סבתא (אבל בקטע טוב), ומעליה שכבת קרמל ותפוחים מקורמלים רכים ומתמסרים, שעסיסם חדר והרטיב את פס עוגת הדבש. את הרכות שוברים אגוזי מלך פריכים, ואם עורמים את כל השכבות על מזלג ומעבירים לפה, חשים סיפוק עמוק וארוך שבסופו ממלמלים מעדנות "אשכרה נמס בפה".

דבש טאטן תפוחים - 49 שקלים
רולדין - סניפים ברחבי הארץ

Roladin
כמה פשוטה, ככה טעימה. עוגת דבש טאטן של רולדין | צילום: יחצ

טארט תפוחים וקרם שקדים | אגדת לחם 


וואי וואי וואי כמה התמוגגנו מהעוגה הזאת, שהייתה גם יפה וגם מאוד מוצלחת. מתחת לכתר תפוחים מרשים עם ציפוי שקוף ומתקתק, ניצב מרכז תשומת הלב של הפה שלנו: קרם שקדים סמיך ומאוזן במתיקותות, שהחמיא מאוד גם לתפוחים וגם לקלתית החמאתית הפריכה שהקיפה אותו. אם היו התפוחים קצת יותר עבים ונגיסים - היינו מכריזים עליה כעוגה להביא הביתה להורים.

טארט תפוחים וקרם שקדים -45 שקלים
אגדת לחם - כפר הרא"ה

Whatsapp Image 2020 09 13 At 1
שכבות קרם מענגות ומרקם מנצח. טארט שקדים ותפוחים של אגדת לחם | צילום: יעל רייף

עוגת סילאן טבעונית | מתוקה


העוגה הטבעונית של מתוקה היא הפיצוח המושלם של עוגות דבש לאנשים שלא אוהבים עוגות דבש. הסילאן המתקתק שהוספג בעוגה הבחושה יצר מרקם משגע וטעם מתוק עמוק וטבעי. האגוזים שברו את המרקם האוורירי בקראנץ' כיפי, וכדורי השומשום והתמר שמעטרים את העוגה הם תוספת חגיגית וחמודה. לא נעים לנו להודות, אבל לכל אורך הטעימה הפקנו הנאה רבה מליקוק האצבעות מעסיס הסילאן המתוק שדבק בהן וצבע אותן.

עוגת דבש טבעונית - 44 שקלים
מתוקה - סניפים ברחבי הארץ

Fubnse
הופתענו והתאהבנו. עוגת דבש טבעונית של מתוקה | צילום: רותם דרוב

בראוניז ברולה דבש | בבקה בייקרי


לא ברור מי המשוגע שחשב לחבר קרם ברולה דבש לבראוניז, ויותר מזה - לא ברור איך הוא לא חשב על זה קודם. משהו ברכות של שני הקינוחים שהתאחדו לכדי ביס שכבתי אחד עובד מעולה. זה מתוק, דביק, לח במקומות הנכונים ובעיקר עושה חשק לקחת עוד 843 ביסים בתנאי שאתם לא נרתעים ממתוק מתוק מאוד. אותנו זה עשה שבעים ומגרגרים.

בראוניז ברולה דבש - 79 לפס
בבקה בייקרי - משה סנה 21, תל אביב | קניון דרורים, בני דרור

H
מצטיינת במתיקות רכה, ממכרת ודביקה. עוגת בראוניז ודבש ברולה של בבקה בייקרי | צילום: אנטולי מיכאלו

עוגת "דבש" טבעונית ללא גלוטן וללא סוכר | VGF


רשימת המרכיבים שאין בעוגת החג היפהפייה הזו גרם לנו לתהות מה יש בה, לא שיש לנו מילה רעה להגיד על היעדר גלוטן, סוכר ומוצרים מן החי. גם בלי הרכיבים המסורתיים מדובר בעוגה לעניין. חוץ מחזותה היפה - כוורת דבורים שחומה וריחנית שמזמנת תלישה או בציעה - אהבנו את המרקם הצפוף אך לא חונק, התרשמנו מהסילאן והמולסה שיצרו מתיקות קרמלית כיפית יחד עם קפה שחור וזיגוג ארל גריי. מה שאהבנו פחות היה השימוש המופרז בתבלינים חמים דוגמת ציפורן וקינמון, שהעמיסו מאוד על החך והשאירו טעם דומיננטי בפה הרבה אחרי שהביס נבלע.

עוגת מולסה וסילאן - 150 שקלים לעוגת כוורת או פס 49 שקלים
וי ג'י אף - נחלת בנימין 86, תל אביב

V Nqfi
מרקם נעים והגשה יפהפייה. עוגת דבש טבעונית של וי ג'י אף | צילום: רחלי קורנברג הר דגן

עוגה טבעונית מיכאלאנג'לו


מדובר באחת הטבעוניות הכי מושקעות ויפות שבאו אל פינו. בתוך קלתית פריכה ויפת מראה זרם לו בסמיכות נכונה קרם שקדים עדין, ומעליו תפוחים מתובלים, אבל ההפתעה האמיתי הגיעה מכיוון התיבול המקורי: שילוב בין מייפל, אניס, לימון, וניל וברנדי, שנתן להכל קיק מעניין יחד עם מתיקות מרירה ופותחת טעמים. קצת פחות כבדות בקרם השקדים, והיינו מאושרים.

טארט תפוחים - 120 שקלים
‏מיכאלנג'לו - חנינא בן תרדיון 2

. 00000123
מדויק להפליא. טארט תפוחים ושקדים טבעוני של מיכאלנג'לו | צילום: גלעד בר

>> ועוד אחת לשנה הבאה שאהבנו וכמעט נכנסה לרשימה: עוגת דבש וקרמל של קונדיטוריית ניחוחות חיים: עוגת הדבש התפוחה והשמנמנה של הקונדיטוריה מנתיבות עשתה עלינו רושם רב בזכות חזות יפה, מתיקות מאוזנת וטיפטופי קרמל שהרטיבו את כל העסק ונתנו עסיסיות נעימה (35 שקלים לפס). פיין טיונינג קטן לדחיסות המרקמית, ושנה הבאה העוגה בטוח ברשימה.

ניחוחות חיים - הגפן 23, נתיבות

Igcrrl
כמעט נכנסה לרשימה. עוגת דבש ונטיפי קרמל של ניחוחות חיים | צילום: ניחוחות חיים