שף טוד אינגליש

בואו להציץ באחד השפים האמריקאים המוערכים והכריזמטיים ביותר בארה"ב. מסעדותיו זכו בשבחים רבים, והוא עצמו זכה בלא מעט פרסים בינהם, אחד מ-50 מובילי דעה וקובעי טעם בתחום הקולינריה האמריקאית כולה. בנוסף הוכתר על ידי ה People Magazine’s לאחד מ-50 האנשים היפים בעולם

טוד אינגליש, בן 48 מבוסטון, מסצ'וסטס, גרוש ואב לשלושה ילדים הוא אחד השפים האמריקאים הכריזמטיים, המוערכים והמעוטרים בפרסים. הוא ידוע ברחבי ארצות הברית כסלבריטי שף והפך עם השנים למותג בפני עצמו, הכולל ליין מוצרים למטבח, ספרי בישול ותכניות טלוויזיה. פרסים רבים הוענקו לו כשף, ומסעדותיו זוכות לשבחים מכל עבר. סלבריטאים רבים נמנים בין לקוחותיו הקבועים והוא אף פתח את מסעדת "בסו" בלוס אנג'לס עם השחקנית אווה לנגוריה מהסדרה עקרות בית נואשות . טוד היה השף הראשי בטקס פרסי ה-MTV במיאמי ובטקס פרסי האמי. בנוסף הוא הוכתר על ידי ה People Magazine’s לאחד מ-50 האנשים היפים בעולם.

שף טוד אינגליש החל את הקריירה המזהירה כבר בגיל 15 כשנכנס בפעם הראשונה למטבח מקצועי. בגיל 20 כבר החל ללמוד ב - Culinary Institute of America שאותו סיים בהצלחה רבה. לאחר לימודיו נסע לעבוד באיטליה שם התחבר למקורותיו האיטלקים ויצר את מה שאחר כך יהווה את סימני ההיכר הקולינריים שלו בסגנונו האישי והייחודי- סגנון כפרי - ים תיכוני.

בגיל 25 חזר לארצות הברית ועבד כשף של מסעדת Michela’s - מסעדה איטלקית מעוטרת פרסים ומצליחה, בצפון מזרח ארצות הברית. כבר בשנת 1991 הוכתר ככוכב עולה בשמי הקולניריה האמריקאית על ידי . The James Beard Foundation לאחר 3 שנים, בשנת 1994, עמד שף טוד אינגליש בציפיות והוכתר על ידם כשף הטוב ביותר בצפון מזרח ארצות הברית. .

בשנת 1999 הוכתר על ידי חדשות המסעדות האמריקאיות כאחד מ- 50 מובילי דעה וקובעי הטעם בתחום הקולינריה האמריקאית כולה. מסעדתו הידועה Olives נפתחה לראשונה במסצ'וסטס בשנת 1989 ומאז התרחבה לסניפים נוספים בניו יורק, וושינגטון, לאס ווגאס ואספן. מסעדה זו היא שנתנה פרשנות קולינרית חדשה לבישול הכפרי - ים תיכוני. מיד עם פתיחת הסניף הראשון זכתה המסעדה בתואר Best New Restaurant by Boston Magazine. כמו כן, בבעלותו של שף אינגליש שתי מסעדות בשם Figs המגישות פסטות ופיצות באיכות מדהימה מה שמהווה עבור טוד חזרה לשורשיו האיטלקיים. מסעדה זו זכתה ב - “Hot Concept” award from Nation’s Restaurant News
בנוסף בבעלותו מסעדת Tuscany שם הוא שוב מתחבר לאוכל איטלקי.

לאחר החזרה לשורשים האיטלקיים, החל טוד להתעניין בבישול עם פירות ים ולכן פתח את מסעדת ה- Fish Club בסיאטל. להלן רשימת המסעדות העדכנית של שף טוד אינגליש:
Da Campo
The Librtin
Beso
Todd English’s bluezoo
Figs
Fish Club
Kingfish Hall
Olives
Todd English Restaurant
Todd English’s Bonfire
Todd English’s Tuscany

פרסיו של טוד אינגליש:
ב- 1991 השף המבטיח של השנה ע"י קרן ג'יימס בירד.
ב- 1994 השף הטוב ביותר בצפון מזרח ארה"ב, ע"י ג'יימס בירד.
ב- 1999 אחד מחמישים המשפיעים ע"י Nations Restaurant News
מסעדת "פיגס" קיבלה את תואר "הקונספט הלוהט" ע"י Nations Restaurant News
מסעדת Kingfish Hall זכתה בתואר המסעדה הטובה ביותר בבוסטון ע"י מגזין Trave and Leisure.
מסעדת Olives נבחרת באופן קבוע למסעדה המועדפת בבוסטון ע"י Zaget.

פרט להיותו שף ואיש עסקים מוצלח , טוד הוא גם איש שיווק ופרסום מעולה והשתתף בפרוייקטים טלוויזיונים רבים, למעשה טוד הוא "אימפריית טלוויזיה" עם שלוש תכניות טלוויזיה משלו:

1. Cooking under fire: תכנית ריאליטי בה 12 המתמודדים, שפים מבטיחים, נלחמים על הזכות לעבוד במטבחו של טוד אינגליש.
2. Food Trip: תכנית בה טוד מטייל בעולם וסוקר את האוכל המקומי.
3. Cooking with Todd English תכנית בישול בה הוא מארח שפים לבשל עימו.

בנוסף הוא חבר בצוות הקבוע של "איירון שף אמריקה" ומופיע בעשרות תכניות טלוויזיה נוספות כגון:
• התוכנית של מרתה סטיוארט
• גוד מורנינג אמריקה
• Top Chef
• Food nation של בובי פליי
• טוני דנזה שואו

פרט לכל אלה, שף טוד אינגליש הוציא לאור שלושה ספרי בישול:
The Olives Table
The Figs Table
The Olives Dessert Table
שהצליחו מאוד ונמכרו במאות אלפי עותקים.

מאז שנת 2007 משמש טוד אינגליש כשף הרשמי של חברת התעופה דלתא ואחראי על תפריטי המנות בכל טיסות החברה בארצות הברית. כמו אמריקאים מצליחים רבים, גם שף טוד אינגליש מעורב מאוד בערבי התרמה ופעילויות צדקה שונות כגון: האח הגדול, קרן אנתוני שפינוזלה, מועדון הנערים והנערות ועוד.