10 המאכלים המקסיקניים הטובים ביותר

את חלקם כולנו מכירים וחלקם עדיין שמורים למסורת המקסיקנית. צפו בוידאו

זמן צפייה: 01:35

צ'ורוס, טאקו ובוריטו אתם כנראה מכירים, אבל מה עם טמאלה וצ'ילקילס? ומי קיבל את המקום הראשון בעשירייה? צפו בוידאו (למעלה). ואחרי שראיתם בוידאו איך הם נראים, בואו נכיר אותם קצת יותר:

צ'ורוס

סופגניות מאורכות שמקורן בספרד, שנהוג לטבול אותן בשוקולד חם או בריבת חלב (או גם וגם). צ'ורוס

גורדיטס

"גורדיטה" משמעותה "שמנמנה" בספרדית ומדובר בלביבות תפוחות מקמח תירס עם מילוי של בשר או גבינה או כל דבר שחפצה בו הנפש המקסיקנית. זהו אוכל רחוב מאוד פופולרי, מטוגן כמובן.

סופה

למראית עין זה נראה כמו טורטייה אבל עבה יותר (בוידאו זה נראה יותר כמו קלתית של פאי). למעשה זהו לחם מקסיקני שבסיסו הוא עיגול בצק שטוח מקמח תירס לימוני שצורתו קעורה ומגישים אותו עם תוספת מעל, בדרך כלל שעועית שחורה, פירורי גבינה, בצל, חסה ורוטב סלסה. אז כן, זה סוג של טורטייה.

פוזול'ס

הפוזול'ס הוא מרק מקסיקני מסורתי שהמרכיב הייחודי בו הוא גרעיני תירס לבן מבושלים (ייחודי בשבילנו, אבל בעצם מקנה למנה את הטעם האופייני לאוכל המקסיקני). המרק מכיל גם בשר ובגירסאות מסויימות (כמו בוידאו) הוא מבוסס על רוטב עגבניות.

בוריטו

אז בארץ, כחיקוי של ארה"ב, בוריטו ישר מהדהד מנה עמוסה בכמה שיותר כל טוב, עם פריחולס (ממרח שעועית שחורה) וגוואקמולי ואורז ורטבים ובצל ועוד ועוד, וכל זה מגולגל היטב בטורטייה מקמח (לא תירס). אלא שהמאכל המסורתי הוא למעשה דקיק וצנוע עם מילוי של בשר בלבד. בוריטו

אנצ'ילדה

כמו בוריטו, אבל הטורטייה כן מקמח תירס.

צ'ילקילס

זוהי ארוחת בוקר מקסיקנית קלאסית וחסכנית במיוחד, כי היא עשויה משאריות הטורטיות של יום קודם שמטביעים אותן בסלסת עגבניות או בכל שילוב של בלילה שתרטיב אותן קצת, למשל שמנת, ביצים ועוד. אם חייבים, אפשר לקרוא לזה שקשוקה מקסיקנית (או פטוט מקסיקני). יש טענה שנהוג לאכול את זה בימי ראשון ושגברים בלבד מכינים את המנה.

טמאלה

יש שקוראים לזה כופתאות מקסיקניות, יש שקוראים לזה עוגות תירס, ובפועל מדובר (שוב) על לביבות מאותו קמח תירס (המכונה "מסה") שכבר נתקלנו בו, אלא שהפעם הן מאודות או מבושלות, שימו לב, בתוך עטיפה של עלי תירס או עלי בננה. גם כאן הלביבות מכילות מילוי לפי הרצון, הטעם או הנטייה האידיאולוגית. את העלים לא אוכלים, הם רק משמשים כמוסיפי טעם בבישול.

קסדייה

בואו נקרא לילד בשמו - טוסט מקסיקני. אבל דק, כי הוא עשוי מטורטיות. אצלנו הוא מוגש כטאפאס או מנה ראשונה.

טאקו

קשה שלא לחזור על עצמנו כי טורטייה מקמח תירס מככבת גם פה, רק במרקם שונה - קריספי, ובהגשה שונה - מקופלת לחצי ופתוחה, כדי שהכל ייפול מהצדדים וניאלץ ללקק את האצבעות. טאקו