געגועים לצרחות בבנגקוק: הדאנס בר המחתרתי של מאיר אדוני

וגם: דוכן חדש של חלות ממולאות בתבשילים חוצי עדות, ופסטיבל ממולאים מיוחדים שמשחקים עם בלוטות הטעם. חדשות האוכל אומרות כן לפחמימה המפתה

2ngyvw
חלה מתוקה שעוטפת תבשיל עסיסי. חלת פפריקוש של בובע | צילום: יעל רייף

הדאנס בר המחתרתי של מאיר אדוני | מלי מלו


אם אתם עדיין מתאבלים על לומינה ובלו סקיי ומתגעגעים לאוכל המוקפד והמצולחת לעילא של מאיר אדוני, נפתיע אתכם בבשורה משמחת: בשקט בשקט חבר אדוני למלי מלו, אחד הדאנס ברים המרשימים בארץ בבעלות קבוצת OTH, שנמצא על גג מלון BOBO במרכז תל אביב. בתפריט: מנות בר בהשראת מנות דגל אייקוניות ממסעדותיו של אדוני בארץ ובעולם, שיוגשו בלוקיישן מהמם סביב בריכה מאירה עם בריזה תל אביבית או בבר הפנימי שמעוצב בסגנון בוהמייני אורבני עם בר ישבה נוח ואווירת דאנס בר שמחה.

Lcwsjt
מנות בהשראת מנות דגל אייקוניות ממסעדות בארץ ובעולם. פתיחת שולחן במלי מלו | צילום: אסף קרלה

חוץ מווייב שמח ואורות שמתעממים עם רדת השיכרות, האוכל של אדוני הוא לב העניין בזכות שילובים יצירתיים וביצוע מדויק: מנת הקטאייף ים (69 שקלים), לדוגמה, היא תענוג גדול שיעלה לכם בזיכרון החושי הרבה אחרי שתאכלו אותה. בצלחת יפה מונחים 2 פנקייקים לבנוניים מבצק מחורר ואוורירי, ובתוכם חריימה דג חרפרף. רגע לפני ההגשה נתבלים הפנקייקים באבקת לימון פרסי ומוגשים לצד יוגורט יוזו וסלסלת הבנרו מלהיטה.

Odniqq
פיצוץ טעמים בפה. מנת קטאייף ים לבנוני במילוי חריימה | צילום: אסף קרלה

את סמטאות איסטנבול (55 שקלים) יתכן שפגשתם באחת ממסעדותיו של אדוני: מדובר בקרפצ'יו החציל המצוין שלו, בגיבוי טחינה אתיופית, סילאן, עלי ורדים מיובשים, זרעי כוסברה, פיסטוקים ופטה מגוררת מעל. כל מנות התפריט נעות בין בינוניות לבינונות פלוס ומעודדות חלוקה הגיונית. כזו היא "צרחות בבנגקוק" (73 שקלים) מנה המורכבת משלוש סירות מעלי בייבי ג'אם, ובתוכן פיצוץ טעמים ארומתי שמורכב מבזיליקום תאילנדי, פרוסת סשימי דג, קריספי שום, קריספי שאלוט, בוטנים קצוצים, ויניגרט תמרינדי וכוסברה.

למרות שמדובר בדאנס בר קולינרי שפועל בקונספט dine & dance, אם תגיעו בסביבות שבע בערב, תיהנו ממוזיקה בווליום נמוך, אווירה מהוגנת ותאורה מסעדתית. אז גם תוכלו לפתוח שולחן, לרפד את הבטן ולהכין אותה לשלב הבא של הערב, שכולל קוקטיילים משמחים לבב אנוש ומוזיקה מרימה.

מלי מלו - יבנה 42, תל אביב | שעות פעילות: 19:00-23:30 בר קולינארי, מ-23:00 הווליום עולה והתאורה מתעמעמת

פסטיבל ממולאים שובר שגרה | מתחם האוכל ריחות וטעמים


ממולאים הם כנראה המאכל האולטימטיבי של העונה הקרה. הם יפים ומגרים, טומנים בחובם הפתעה שמתגלה רק בעת הביס, מחממים את הגוף וגם משביעים לשעות רבות. הוסיפו לכך את הטאץ' הנוסטלגי והמראה החמוד, וקיבלתם את כל הסיבות הנכונות לפסטיבל ממולאים חמוד במיוחד שמתקיים בדצמבר וינואר במתחם האוכל "ריחות וטעמים". הפסטיבל, שלא עושה אפלייה בין מתוקים ומלוחים, מחבר בין ירקות, עלים, ואפילו עוף, שממולאים בחומרים שוברי שגרה: ערמוני מים, תות שחור, אווז מעושן ואפילו קציפת ביצים ופודינג וניל.

2
שילובים מפתיעים ושוברי שגרה. עוף שלם במילוי מחית עוף וערמונים | צילום: גיל אבירם

במסגרת הפסטיבל ימכרו במהלך ימי חמישי ושישי מנות ממולאים קלאסיים דוגמת פלפל, עגבניות ובצלים, לצד ממולאים יצירתיים בהשראת מסעותיהם של הבעלים לימור אורן ועודד שהרבני ברחבי העולם. בין המנות: עוגת ממולאים מירקות העונה, אורז ורוטב חמוץ-מתוק, שנאפית למשך הלילה בחום נמוך; עוף שלם ללא עצמות במילוי מחית עוף, תרד, תות שחור וערמונים, שמגיע עטוף כמתנה ונועד לפריסה פוטוגנית לעיני הסועדים. לאחר החיתוך מתגלות שכבות מילוי רכות וטעימות שילדים יטרפו בשמחה עם או בלי העוף (49-89 שקלים לקילו).

7
הביס החורפי המושלם. פסטיבל ממולאים בריחות וטעמים | צילום: גיל אבירם

מנה נוספת עם פוטנציאל התחבבות על ילדים היא סופלה קישואים שמוגש כמאפינס, ובתוכו מתגלה כדור עוף עם ג'ינג'ר וערמוני מים בטעמים נייטרליים ועדינים. באגף הצמחוני תמצאו עלי חסה במילוי בורגול ופירות יבשים ברוטב תמרינדי וגם מנה מתוקה ומפתיעה של דלעת ערמונים במילוי קציפת ביצים ופודינג וניל.

פסטיבל ממולאים בריחות וטעמים מתקיים ביום חמישי בין השעות 10:00-16:00 ובשישי בין השעות 8:00-15:00 | כתובת: רחוב החרש 8 א.ת.נווה מגן, רמת השרון וסניף נוסף ברחוב גיבורי ישראל 7, נתניה

חלות ממולאות בתבשילים ביתיים | בובע בשוק צפון


עוד סנדוויץ' חלה הפציע לאחרונה במחזותינו, והפעם בקונספט שונה: במקום השילוש הקדוש שניצל + חציל+מטבוחה, החלה של בובע ממולאת בתבשילים חוצי עדות: סופריטו, פפריקוש הונגרי, קציצות של אמא (לא משנה מאיזה מוצא), גונדי פרסי, גולאש הונגרי, בולונז איטלקי ואפילו חמין בסגנון ירושלמי וחורשט פרסי. ההשראה למקום היא עונג שישי האסור: ניגוב בסתר מתוך הסיר בזמן הבישול. אמנות הסתרה מרשימה שכולנו התמקצענו בה בצעירותינו ומשמשת אותנו עד היום.

תבשילים בטעם של בית. גולאש בדוכן בובע | צילום: גיל אבירם

תחת אותו איסור מתוק, כל התבשילים בדוכן בובע יכולים להגיע בצלחת עם חלה לטבילה בצד (49 שקלים) או בתוך חלה אוורירית ומתוקה (34 שקלים) שמגיעה בגודל הגיוני לאדם רעב פלוס, ומשביעה לשעות ארוכות. לצד התבשילים מכינים במקום גם קציצות ערוק עיראקיות ולטקס מזרח אירופאי עם שוליים קריספיים שחומים (8 שקלים ליחידה). למרות הפתיינים הרבים מסביב, גולת הכותרת לחובבי האוכל של סבתא הוא משקה קומפוט תפוחים (10 שקלים) שנמזג בטמפרטורה קרירה מדויקת וממלא את הפה והלב בתחושת נוסטלגיה מתוקה.

בובע - שוק צפון, ראול ולנברג 20, תל אביב